Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blueridge
1
oipe
21.09.2013 12:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missähän liikkeissä ko. kitaroita vois testailla? Äkikseltään en löytänyt ku T-kaupasta. Tommonen BR163 kiinnostas.
 
RJU
21.09.2013 13:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helsingissä ainakin F-Musiikki ja Milbrook pitävät Blueridgejä hyllyssä. Kannattaa tsekata sivustot ja soittaa liikkeeseen, löytyykö sopiva malli ennen kauppaan lähtöä.
 
hallu
22.09.2013 21:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ostin omani f-musiikista muutama vuosi sitten itseasiassa se mun on br160 eli samaa sarjaa kuin tuo sinun kaavailemasi, mutta vain dreadnoughtkopalla. Se on ihan perkeleen hyvä kitara. Omani kun ostin, niin Martin ja Yamaha jäi hyllyyn. Blueridgen kun otti käteen, niin se ei vaan enää irronnut siitä;-). Tietenkin puhun vain tästä omasta yksilöstäni ja nämä kokopuiset kitarathan ovat hyvinkin yksilöitä. Tässä kaavailemassasi historiksarjassa on käsittääkseni käsin sovitettu kansirimoitus joten herkkiä pelejä ne varmaan on muutkin. Kitara on hätkähdyttävän kevyt (tulee fiilis pyhjäksi puhalletusta kananmunan kuoresta) eikä sitä tee mieli kolhia. Siinä ei ole samanlaista työkalun tuntua kuin vaikkapa monissa Yamahoissa, mutta se on todella herkkäsointinen.
 
En ole f-musiikissa ainakaan vantaanportissa nähnyt noita hyllyssä enää viimevuosina joten kannattaa soittaa sinne (viestiä on turha lähetellä, ne ei ikinä vastaa). Tosiaankin hyvä kitara pikkurahalla on minun käsitykseni. Olen kyllä lukenut netistä että joillakin on ollut huonojakin kokemuksia näistä joten kokeile, selvitä ja tutki. Nämä ovat kuitenkin näitä halpiskitaroita, niin pieniä riskejä saattaa niihin liittyä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Milkop
23.09.2013 11:54:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vähän miettinyt ostavani (tai ainakin testaavani) jossain vaiheessa tuota BR-160:a. Ulkonäkö miellyttää ja soundikin tuntuisi olevan hyvä. Kaula vain vähän mietityttää, millainen tuossa se mahtaa olla? Liian ohuista en pidä.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
hallu
23.09.2013 18:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop: Olen vähän miettinyt ostavani (tai ainakin testaavani) jossain vaiheessa tuota BR-160:a. Ulkonäkö miellyttää ja soundikin tuntuisi olevan hyvä. Kaula vain vähän mietityttää, millainen tuossa se mahtaa olla? Liian ohuista en pidä.
 
Nyt on pakko valitellen todeta, että kyllä se aika ohut on. Itsekin pidän muhkummista kauloista ja tämän kitaran kaulan ohuus oli asia, johon piti totutella. Itse kyllä totuin ja tämä tuntuu nykyisin ihan hyvältä ja helpposoittoiselta. Ohut se kaula kuitenkin on vaikkapa Yamaha FG410 tai F310 kauloihin verrattuna. Blueridgen kaulan profiili ei ole mitenkään "littana", vaan varmaan jokin C tai jopa loivaan V:hen suuntaava, mutta se on ohuehko.
 
Käy kokeilemassa. Itselleni kävi niin, että kitaran sointi pani sukat pyörimään jalassa ja sen jälkeen olisin antanut sille anteeksi vaikka mitä puutteta:-). Kyllä se ihan soittamiseenkin käy ja nyt muutaman vuoden sitä soitelleena voin ilokseni todeta että koppa on pysynyt koossa eikä kaulan liitos ole aiheuttanut ikäviä yllätyksiä (siis pattikaulaa tai kaulakulman valumista).
 
Tämä kitarahan on kiinalainen, mistä seikasta kaikki eivät pidä. Blueridget ovat myös käsittääkseni "kopioita" Martinin klassikkomalleista, mistä seikasta kaikki eivät pidä. Tämä kitara maksaa jopa alle puolet siitä mitä vastaava Martin ja sillä rahalla itse sain ainakin soittimen johon olen ollut todella tyytyväinen. En ole kovin montaa Blueridge yksilöä päässyt kokeilemaan joten en voi todellakaan väittää, että ne kaikki olisivat hyvä mutta speksien perusteella pidän sitä mahdollisena. Tämän omani lisäksi olen kokeillut toista Blueridgemallia br140, joka ei mielestäni ollut soinniltaan läheskään yhtä herkkä kuin tämä, mutta ihan kelvollinen soitin sekin oli. Sitä kitaraa en kuitnekaan olisi ostanut, vaan olisin valinnut mieluummin Yamaha LL6 kitaran, joka miellytti itseäni myös todella paljon. Br140 kitaran kaulasta minelle ei jäänyt mitään mielikuvaa joten se ei varmaan ollut ainakaan hätkähdyttävän ohut.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «