Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 500-700e akustiset kitarat
1
edenbeast
16.09.2013 23:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi teräskielinen akustinen olisi hankinnassa ja budjetti n. 500-700e. Suositelkaapa mitä kannattaisi lähteä kokeilemaan. Oikeastaan ainoa kriteeri on se, että kitara ei saa olla elektroakustinen. Olen aiemmin soittanut lähinnä sähkökitaraa ja eriasteisia halpisakustisia joten akustisista en juurikaan tiedä.

TommyWiseau
19.09.2013 19:43:39

No itse ostin just Taylorin gs minin 500€ ja tyytyväinen olen ollut.
Pieni kuin mikä, mutta ääntä irtoaa ja varsinkin sormilla hiplailu on ollut antoisaa.

Soittoni on kuin seksielämäni. Useimmiten lyhyitä sooloja ilman tunnetta.
g.a.scotch
12.10.2013 23:30:46

Yamaha ll-6:n ostin. Soitinrakentaja laittoi siihen L.R.Baggsin M1 Active-mikin ja kehui, että on kitarassa hinta(495e)-laatusuhde kovasti kohdallaan.

skebaipe
13.10.2013 17:38:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Furch, halvimman saan melkein 700ekellä ja on hinnassaan ylivoimainen.
http://www.thomann.de/fi/furch_d20cm_natural.htm

Vähän halvemmista n.500 euron kitaroista uskallan Seagullia, Tanglewoodia ja Takaminea suositella ja halvimpia Martinejaki saa mutta niistä en tiä millasia on. Siinä on aika paljon vaihto-ehtoja, mutta älä ainakaan Deania tai Esp:tä osta ne on ihan hirveitä

lapio
18.10.2013 12:38:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Furchit mitä olen tuossa hintaluokassa testannut ovat kyllä erinomaisia. Itsellä on tämän hintaluokan tanglewood enkä juurikaan keksi valittamista. Syttyy herkästi ja soi kivasti. Ainahan sitä parempi löytyy jos etsimään lähtee ja budjetti on rajaton, mutta tuossa hinnassa niin oikein jees. Tatsinkin saa aika sähkökitaramaiseksi.
Azolith
22.10.2013 16:11:57

Paljonhan hyviä mahtuu jo alle 500e hintaluokkaan. Minkälaista soittoa tiedossa on hyvä kysymys kun valitsee ensin kopan kokoa. D-koppaiset on perushyviä kaikkeen ja yleisesti enemmän alapäätä. 000/OM koppaiset istuu moneen syliin paremmin ja sorminäppäilyyn parempia lienee yleinen käsitys. Pikkuisen leveämpi kaula yleensä 000/OM kokoisissa on ja kielet hieman enemmän erillään. Merkkikohtaisia eroja on kanssa just kielten etäisyyksillä, samanlevyiseenkin satulaan saadaan eroja tuossa.
Martineita mahtuu nippanappa hintaan ainakin käytettynä X-series. Omaa kokemusta on malleista 000X1AE, DX1AE, DX1RAE-malleista.
Kaikkia yhdistää laatu rakenteissa ja viimeistely, soundi on yllättänyt akustisesti ja Fishmanin Sonitone mikitys on ihan fine, mukavaa ettei se näy ulospäin mitenkään kitaroissa kun säädötkin on piiloitettu kaikuaukon sisään.
Sigmaa tekee mieli kehua, kannattaa kokeilla. Itse soittaneista on aivan loistava hintaansa DR-28 ja hyvä myös DM1ST.
Sigman 000MC-1ST tykkäsin myös kovasti.
Sigmoissa on viimeistely ihan Martinin kannassa ja ääni hyvin lähelle yhtä hyvää. Sukulaisuuden kyllä kuulee heti ja mielestäni jos ihan suoraan euroja laatuun verrataan, niin vahvoilla. Noihan on todella edullisia ja sikäli eri sarjassa. Kanadalaiset Seaqulit on myös konseptia yksinkertaisia ja vailla turhia koristeita, erinomainen soundi on se mistä kyse.M6 mulla oli ja erittäin hyvä. Erotteleva, intonaatio ihan dead kohdallaan ja ei puuroutunut mitenkään vaikka kuinka strummasi. Ei niin paljon alapäätä kuin Martinin D-koppaisissa, loistava balanssi.
Vähän kalliimmista Martineista mun kehut menee kokopuisille DRS2, OM1GT, OM21(perkele että tuli myytyä) ja HD-28 malleille(huoneen täyttävä harmonia ei jättänyt ketään talossa soittanutta kylmäksi). Kaikki loistavia kitaroita ja erilaisia.
Jos joskus vielä varaa, niin mun valinta on varmaan OM-21, korva kiinni kitaraan ja mikä hyvänsä sointu, silmät kiinni ja missähän sitä ollaan? Kirkossa jossa täydellinen akustiikka? Yhtä hyvää keskialuetta en ole kuullut mistään kitarasta. No, en ole kokeillut OM-28, OM-42 tai vaikka Taylorin vastaava koppaisia.
Tää nyt vähän rönsyilee alkuperäisestä aiheesta n500e kitara..
Tanglewood, Eastman, Blueridge, Ibanez, Yamaha, onhan hyvin tarjontaa nykyisin varsinkin edullisissa/keskihintaisissa.
Itselläni yleensä joku akustinen myynnissä ja kokemuksia kertynyt suht monesta.
Mielenkiinnosta ollaan tässä järjestämässä testiä jossa kitaristille laitetaan side silmille ja saa pisteyttää kitaroita soundista ja kertoa mielipiteitä. Kattaukseen tulee pari Sigmaa, muutama Martin, Landolaa ja muuta alle 1000e kitaraa mitä saadaan haalittua. Ainakin itseäni kiinnostaa, kaikkiin laitetaan uudet kielet ja viilaan soitettavuuden hyväksi. Testistä tulee puhtaasti akustinen, kun kitaroista suurin osa on mikittämättömiä. Ajattelin vielä että joku loistavaa nuottikorvaansa kehunutkin olisi kuuntelemassa siteet silmillä, niin saadaan sieltäkin kiinnostavaa näkemystä
-Kimmo
040-5244744

.
Azolith
22.10.2013 16:47:28

Mulla meni hieman sekaisin tuo hintaluokka. 5-700ehan tässä oli kyseessä.
Sehän tuo runsaasti lisää kitaroita ehdolle.
Kokopuisia mahtuu uutenakin jo Martinin Road Series, Sigman hienot umpimahonkiset
S000M-15 ja SDM-15 jne. Kaikki muutkin Sigmat.
Seaqulin malleista mahtuu moni ja pitkä listahan tästä tulisi hyviä.

.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti