Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom A3
1
pasinie
26.06.2013 12:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako Zoomin A3 efektipedaalista 12-klielisen soundia jos käyttää tavallista 6-kielistä?
 
Jkob
26.06.2013 12:25:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pasinie: Saako Zoomin A3 efektipedaalista 12-klielisen soundia jos käyttää tavallista 6-kielistä?
 
Ainakin tuotteen kotisivuilla mainostavat. Mulla on se vanhempi A2.1u -versio ja siinäkin on tuo ko. efekti.
 
Wanking is timeless
vulgaar
05.10.2014 21:07:37 (muokattu 05.10.2014 21:19:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akkarille pitäis jokin etari/DI-hommata, onko tästä porukalla kokemuksia? Kestääkö, onko minkään kuuloinen PA:n läpi yleensä isoilla volilla ym?
 
E: Verrattuna esim. K&K XLR preampiin tai L.R. Baggsin Venue tai vastaaviin
 
"Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's just impossible to kill the bastard."
Jkob
06.10.2014 14:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vulgaar: Akkarille pitäis jokin etari/DI-hommata, onko tästä porukalla kokemuksia? Kestääkö, onko minkään kuuloinen PA:n läpi yleensä isoilla volilla ym?
 
E: Verrattuna esim. K&K XLR preampiin tai L.R. Baggsin Venue tai vastaaviin

 
Kokemusta edelleen ainoastaan tuosta A2.1:stä mutta se kuulosti hyvältä K&k:n mikin kanssa, eroa K&k:n omaan etuseen en huomannut käytännössä lainkaan. Tämä siis ilman efektejä. Efektien kanssa en oo PA:n läpi soitellut lainkaan, wahi ei kuulemma kansanmusiikkiin sovi?
 
Hintaisekseen kelpo peli, tuo vanhempi ainakin. Pientä kritiikkiä oon jostain lukenut tuon A3:n suhteen mutten muista mitä se koski.
 
vulgaar
06.10.2014 14:43:10 (muokattu 06.10.2014 14:46:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jkob: Kokemusta edelleen ainoastaan tuosta A2.1:stä mutta se kuulosti hyvältä K&k:n mikin kanssa, eroa K&k:n omaan etuseen en huomannut käytännössä lainkaan. Tämä siis ilman efektejä. Efektien kanssa en oo PA:n läpi soitellut lainkaan, wahi ei kuulemma kansanmusiikkiin sovi?
 
Hintaisekseen kelpo peli, tuo vanhempi ainakin. Pientä kritiikkiä oon jostain lukenut tuon A3:n suhteen mutten muista mitä se koski.

 
Okei, joo pitäis päästä tosiaan testaamaan kumpikin kampe, houkuttaisi kätevästi switchillä löytyvät tunerit, boostit ja muut ominaisuudet millä tekisi paljonkin mitä K&K:sta puuttuu, K&K:n metallisen rakenteensa puolesta ainakin kestävä, mitä materiaalia muuten Zoomissa runko?
 
E: Paitsi että aivan erityyppisiä ko. Zoomin mallit, mutta joka tapauksessa, pitää miettiä minkä boxin hommaa!
 
"Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's just impossible to kill the bastard."
matti_
09.10.2016 23:28:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpas tätä hieman. Olisi kiva kuulla kokemuksia, näitä on kuitenkin näkynyt siellä täällä nousujohteisesti ja aika vähän esim. torilla, mikä voisi viitata siihen, että omistajat ovat tyytyväisiä.
 
Erityisesti kiinnostaa tuo mallinnuksen laatu. Ite käytän keikoilla Yamaha CPX1000 kitaraa, jossa on SRT-systeemi, eli muutama mallinnus suoraan etarissa, jota voi blendata raa'an piezosaundin kanssa. Muitakin kitaroita olis myös kiva joskus keikoilla soitella, joten miten pärjää Zoom A3 mallinnukset?
 
Tokihan tuolla purkilla tekisi tarpeettomaksi myös DI-Boxin, sekä ratkaisisi monta muutakin ongelmaa esim. Boost pedaalin ansiosta.
 
Tein itse, säästin...
luossa
12.10.2016 21:07:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on A3 sellainen köpelömmän kotiyleisetuaste. Olen laittanut kiinni konkkamikin, ja sitten tarvittaessa myös linjan. Ja koko vehje on kiinni äänikortissa. Kun minä en osaa vielä äänittää (kun tietokoneeseen ei sovi C-kasetti), niin otan äänikortttiin virtaa sellaiselta varavirtapötköstä.
 
Mutta A3 on ihan hauska laite, ja siinä on varmasti paljon enemmän ominaisuuksia, kuin ikinä olen edes tiennyt. Enimmäkseen olen soitellut ihan tilakaikuja käytellen.
 
matti_
22.10.2016 22:29:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaan nyt itse itselleni ja toivottavasti myös jollekin toiselle, joka mahdollisesti tuon hankkimista miettii.
 
Trubaduurihommaan siis olen yrittänyt mahdollisimman roudausystävällistä pedaalilautaa rakennella. Olen soitellut Yamahan kitaralla, jossa on SRT system mikki, eli konkkamikillä mikitettyä kitaraa mallintava etuaste. Välillä haluaisin kuitenkin soittaa jollain toisella kitaralla ja mikä tahansa kuiva piezosaundi kuulostaa Yamahan jälkeen niin huonolta, ettei pysty.
 
Lisäksi kelvollinen kaiku, kelvollinen DI-boksi, viritysmittari (joka tosin melkein joka kitarassa on), ja parametrinen EQ mahdollisiin bassotaajuuksien kierto-ongelmiin kasvattaa efektilaudan kokoa sen verran, että se painaa enemmän kuin kitaralaukku sisältöineen. Eli ei pysty.
 
Sitten asiaan: Zoom A3 on aivan loisto keksintö! Netti on pullollaan kirjoituksia ominaisuuksista myös Suomeksi, mutta pakko sanoa, että silti yllätyin positiivisesti. Hauskinta on se hinta, joka on kyllä aivan naurettavan halpa! Myös ergonomia, sekä valikkojen selkeys on toteutettu tosi hyvin. Ei siitä varmaan sen enempää. Toimii!
 
Tein itse, säästin...
Matias.
06.01.2019 18:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha ketju mutta ei aloiteta uutta. Onko nämä akustisen etuasteet tehty sellaiseen käyttöön että akustiselta signaali tällaiselle ja siitä sitten sähkökitaralle tarkoitettuun vahvistimeen vai tarviiko akkarin vahvistimen tai pa-systeemin? Mulla teräskielinen akkari K&K: Mini -mikillä ja mietin josko tuota Jammun THR 100 -nuppia vois hyödyntää akkarilla tuollaisen etuasteen kanssa. Suoraan kytkettynä ei oo oikein sitä mitä haen. Akkarille vois tehdä oman kaapin diskantin kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «