Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fingerpicking soittajalle paras edullinen keikkaskeba?
1
hdk021x
23.12.2012 08:52:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan fingerpicking menetelmällä ja etsin jotain suht halpaa elektroakustista kitaraa, jolla alkaisin tekemään pientä keikkaa. Pitäis olla hyvä ja helppo soittaa vasemmalle kädelle - pienehköt kädet joten paras olis joku 43-44 milliä leveä nut ja noin 24.5 scale.

Osaisko joku neuvoa millaista skebaa kannattais ajatella? Olen harkinnut näitä:

-Epiphone Hummingbird Pro (joo, scale 25.5)
-Recording King ROM-06-CFE4
-The Loar LH-200-VS Fishman

Vois tietty olla myös Recording King RO-07, tai RO-10 NA tai RO-26 NAT tai The Loar LO-16 NA johon asennuttais pickupin.

Mulla ei ole kokemusta noista, osaako kukaan sanoa miten soveltuisivat fingerpicking soittamiseen? Ajattelin ostaa Thomannilta ja kun lähellä ei ole mitään kauppaa, jossa vois kokeilla, niin sillä kyselen jos samalla soittotyylillä soittavilla on kokemuksia.

Hannuras
06.02.2013 13:57:26

Hei!

Kokeile Godinin kitaroita niissä löytyy kaikille sopivan kokoisia kitaroita. Voin suositella Godin Grand Concert SA tai Godin ACS USB mallia jossa on kapeampi otelauta. ASC mallissa on ehkä tarpeen tehdä uusi satula koska sen kielet on laitettu minusta liian lähelle otelaudan reunoja, sellaisen satulan tekee kitarapaja 60 eurolla. Soittajan mieltymyksistä riippuu onko tähän tarvetta.

Ko. kitaran varsinaisena ideana on että sillä voi soittaa Rolandin GR 55 kitarasyntsan kanssa. Jos kitarassa on tuo SA nimessä voi sen kytkeä Rolandin syntsaan.

Nämä kaksi kitaraa ovat ehdottomasti parhaimmat nailonkieliset fingerpicking tyyliin.

http://www.godinguitars.com/godinmultseriesp.htm

Jos taas haluat katsoa muita malleja esim. teräskielisiä ovat Martinin lyhyemmillä kauloilla varustetut mallit ehkä se sinun juttusi, olen soittanut Martinin OMC-016GTE mallilla joka soveltuu loistavasti ko. soittotyyliin.
Osta laatua niin ei tavitse vaihdellajatkuvasti.

thedude
05.03.2013 11:46:12

Täällä olis nyt melkein samat tarpeet, ku tän keskustelun aloittajalla. Mulla ois ainoastaan se erotus, että haluan puolestaan leveäkaulaisen kitaran. Mulla on entuudestaan keikkakitarana loistava Martinin D-koppainen, mutta sen kaula on mielestäni liian kapea ja koppa hieman liian iso näppäilyyn. Haluaisin nyt siis siihen rinnalle toisen (edullisen) pienikoppaisen kitaran, jolla taipuisi Dylanit, Donovanit sekä muut folkit ja miksei bluesitkin.

Olen aika pitkälti päätynyt lukemani ja Youtube-videoiden perusteella Recording King ROS-06-FE3:seen. Se on 12-nauhainen OOO-koppanen ja todella leveäkaulainen skeba, jossa on valmiina Fishman Sonitone-mikki. Lisäksi siinä on mielestäni hyvä folk-look ja se on myös todella edukas, 277e. Tätä ei ole valitettavasti missään Suomen musakaupoissa myynnissä (Millbrookissa on jotain RK:jä, muttei tätä), joten joutuisin tilaamaan sen sokkona sekä erittäin pitkin hampain Thomannilta. Koska tätä ei siis pääse testaamaan, olisinkin kysynyt, että onko jollain täällä kokemusta tästä kyseisestä kitarasta? Minkälainen soitettavuus? Istuuko hyvin syliin? Soveltuuko se yllä mainittujen soittamiseen? Ja niin edelleen. Toiselta keskustelualueelta luin jotain kommentteja tän "isobroidista" ROS-616:sta, mutta tästä mallista (ROS-06-FE3) en löytänyt juurikaan mitään. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti