Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: seagull akustiset
1
masterhat
11.12.2012 20:10:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, onkos näistä kokemuksia? toimiiko Entorage rustic q1 oon vähän katellu, sellaiseen d-vireiseen komppailuun sekä rokkihommiin
 
suhdeluku
15.12.2012 03:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse löysin vuosi takaperin luottoakustista etsiessäni kokopuisen Seagull Maritime SWS HG:n käytettynä, merkki oli outo ja kitara ylipäätään erilainen kuin mitä olin ajatellut, mutta saundi vakuutti täysin, d-koppaiseksi varsin tasapainoinen. Myös näppäilyt luonnistuvat mainiosti! Hinta-laatusuhde on erinomainen ja Seagulleja on tunnuttu muutenkin kehuttavan tästä. Kitarat ovat kanadalaisia (Seagull on Godinin tytäryhtiö), joten Suomen ilmaston ei pitäisi olla ongelma soittimien puille - yhden talven olen lokkini kanssa elänyt (ja toista vietellään) eikä ongelmia ole toistaiseksi tullut.
 
Entouragea muistan joskus musakaupassa testailleeni, ihan kelpo dreadnought, eiköhän asiansa aja komppihommissa.
 
Kaiken kaikkiaan Suomessa vielä hieman tuntemattomampi merkki, mutta kokeilemisen arvoinen. Nimekkäitä soittajia tähänkin "leiriin" on päätynyt, esimerkiksi Peppino d'Agostino ja Sigur Rósin multakurkku Jónsi soittavat Seagullia. Ainakin Millbrookissa on myös kattava valikoima valmistajan kitaroita jos vertailemaan haluaa, itse suosittelen lämpimästi tutustumaan.
 
bytheway
19.12.2012 10:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

masterhat: Terve, onkos näistä kokemuksia? toimiiko Entorage rustic q1 oon vähän katellu, sellaiseen d-vireiseen komppailuun sekä rokkihommiin
 
Itselläni on tuo kyseinen kitara ollut vuoden verran.
Toimii hienosti ja olen erittäin tykästynyt sekä saudiin että soittotuntumaan.
 
SundaySound
19.02.2018 22:54:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Herätetään vielä vanha ketju henkiin.
 
Onko kenelläkään kokemusta Seagull S6 Original akustisesta? Itsellä iski himo budjettiluokan akustisen hankintaan, joten käväisin paikalliset liikkeet läpi tsekkaamassa tarjontaa. Positiiviseksi yllätykseksi paljastui juurikin Seagull S6, jonka sointi miellytti kovasti ja jonka soittotuntuma oli erinomainen. Omaan (vaatimattomaan) budjettiin tosin hieman yläkantissa oleva hinta, mutta koska vaikutti huomattavasti paremmalta kuin parisataa halvemmat kilpailijansa, ei tästä taida enää voida peruuttaa.
 
Onko siis täällä kokemuksia/näkemyksiä ko. kitarasta? Hinta-laatusuhde taitaa ainakin olla kohdillaan. Ainoa itseäni hiertävä seikka on se, ettei kitarassa ole sisäänrakennettua mikkiä.
 
discominister
20.02.2018 08:35:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SundaySound: Terve,
 
Herätetään vielä vanha ketju henkiin.
 
Onko kenelläkään kokemusta Seagull S6 Original akustisesta? Itsellä iski himo budjettiluokan akustisen hankintaan, joten käväisin paikalliset liikkeet läpi tsekkaamassa tarjontaa. Positiiviseksi yllätykseksi paljastui juurikin Seagull S6, jonka sointi miellytti kovasti ja jonka soittotuntuma oli erinomainen. Omaan (vaatimattomaan) budjettiin tosin hieman yläkantissa oleva hinta, mutta koska vaikutti huomattavasti paremmalta kuin parisataa halvemmat kilpailijansa, ei tästä taida enää voida peruuttaa.
 
Onko siis täällä kokemuksia/näkemyksiä ko. kitarasta? Hinta-laatusuhde taitaa ainakin olla kohdillaan. Ainoa itseäni hiertävä seikka on se, ettei kitarassa ole sisäänrakennettua mikkiä.

 
S6 oli mun eka teräskielinen. Hinta-laadultaan varsin hyvä. En ostaisi kuitenkaan uudestaan koska: 1) Lapa omaan makuun hirveän näköinen. 2) Seetrikannen myötä soundi on todella tumma. Itselleni se "the" akustinen soundi syntyy kuusikannella, jossa napakkuuttaa ja kirkkautta.
 
Mutta ton sun kirjotuksen perusteella kuulosti siltä, että oot löytänyt itsellesi kitaran. Turhaan kuuntelet mitä täällä muut höpisee, jos selvästi tuntuu omalta kitaralta.
 
Jos sulla ei nyt ihan heti ole oikeasti tarvetta mikitykselle, voi sen aina myöhemmin (ja usein on parempikin) asennuttaa/asentaa siihen itse. Jos olet valmis itse laittamaan, saa jo n.50€ hyvän mikin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «