Muusikoiden.net
03.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: USB- mikkiä akustisen ja laulun äänittelyyn?
1
Sukkis
29.09.2012 12:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli haussa olisi isokalvoinen usb kondensaattori mikki akustisen kitaran ja laulun äänittelyyn.

Musiikin teknillinen puoli ei ole parhaiten hallinnassa ja siksi kyselen. Oon saanut sellaisen käsityksen, että nuo isokalvoiset kondensaattorimikit sopisi tuon kaltaiseen äänittelyyn hyvin? Usb-vaihtoehto lähinnä helppokäyttöisyyden vuoksi. Tällä hetkellä käytössä on dynaaminen Samsonin Q1U (http://www.samsontech.com/samson/pr … ts/microphones/usb-microphones/q1u/) usb-mikki.

Vuosia oon tuon kanssa äänitellyt ja tuntuu, että jotain soundista puuttuu. Tilan tuntua jää aina kaipailemaan vaikka erilaisia kaikuja lisääkin äänityksiin. Kaveri eilen ihan osuvasti kuvailikin, että "aika kapealta alalta" tuntuu mikki ottavan. Vikaa on varmasti äänittäjässäkin, mutta ihan mielenkiinnosta olisi jees kokeilla muita vaihtoehtoja. Thomanilla tuntuu noita usb-konkkamikkejä olevan aika hyvin, mutta jos jollain olisi kokemuksia jostain niistä, niin olis mukava kuulla.

Hintahaarukka pyöris varmaan tuossa 70 - 200 tienoilla.

rockola
22.10.2012 07:53:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukkis: Eli haussa olisi isokalvoinen usb kondensaattori mikki akustisen kitaran ja laulun äänittelyyn ... Thomanilla tuntuu noita usb-konkkamikkejä olevan aika hyvin, mutta jos jollain olisi kokemuksia jostain niistä, niin olis mukava kuulla.

Hintahaarukka pyöris varmaan tuossa 70 - 200 tienoilla.

USB-mikeistä ei ole kokemuksia, mutta olen äänitellyt juurikin lähinnä akustista kitaraa ja laulua Thomannin t.bone SC 450:lla jo vuosikaudet. Itsehän en noista paljon tiedä, kun ei ole muuta isokalvoista koskaan ollut, tätä nimenomaista mikkiä ammatikseen laulava tuttava kehaisi sangen hyväsoundiseksi. Siitä löytyy myös USB-versio ja mahtuu budjettiisi (vaikka stereona).

oksatboys
22.10.2012 11:34:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä veikkaisin, että erillisen interfacen etuset hakkaa usbimikkien etuset ihan helposti. Ts. jos laitat 100e mikkiin ja 100e etuseen saat paremman laitteiston kun ostamalla usb-mikin. Lisäksi saat helposti muunneltavan laitteiston ja enemmän mahdollisuuksia.

"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
kitarankieletfi
23.10.2012 09:18:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin suositella AT2020 USB mikrofonia.

Hinta vähän satasen yläpuolella, loistava saundi.

http://kitarankielet.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti