Muusikoiden.net
10.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara ilman kaularautaa?
1
Music4ever
18.09.2012 14:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli sain kaverilta ikivanhan Landolan nylonkielisen akustisen, enkä löydä siitä kaularautaa.
Onko tästä jotain haittaa? Ja voiko tällaisesta ottaa kieliä vaihdettaessa kaikki pois ja putsata otelaudan ilman, että kaula sanoo itsensä irti?
Olen kuullut, että kaula voisi jopa katketa, jos on ilman kieliä, pitääkö paikkansa?

slerbis
18.09.2012 19:13:43

Music4ever: Eli sain kaverilta ikivanhan Landolan nylonkielisen akustisen, enkä löydä siitä kaularautaa.
Onko tästä jotain haittaa? Ja voiko tällaisesta ottaa kieliä vaihdettaessa kaikki pois ja putsata otelaudan ilman, että kaula sanoo itsensä irti?
Olen kuullut, että kaula voisi jopa katketa, jos on ilman kieliä, pitääkö paikkansa?

Nylonkielisissä ei yleensä ole kaularautaa ollenkaan, sillä nylonkielten veto ei ole niin suuri kuin teräskielten, joten ei ole vaaraa kaulan taipumiselle. Ja ei pidä paikkaansa, ellei jotain ole rikki jo valmiiksi. Putsausoperaatiot voi aivan huoletta suorittaa kaikki kielet poistettuna. Ehkä pitempiaikainen säilytys ilman kieliä voi jotain saada aikaan jos sekään.

A tergo in bona nates
Music4ever
21.09.2012 19:40:27

slerbis: Nylonkielisissä ei yleensä ole kaularautaa ollenkaan, sillä nylonkielten veto ei ole niin suuri kuin teräskielten, joten ei ole vaaraa kaulan taipumiselle. Ja ei pidä paikkaansa, ellei jotain ole rikki jo valmiiksi. Putsausoperaatiot voi aivan huoletta suorittaa kaikki kielet poistettuna. Ehkä pitempiaikainen säilytys ilman kieliä voi jotain saada aikaan jos sekään.

Kiitos, nyt olen taas vähän viisaampi :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti