Muusikoiden.net
23.05.2017
Rockway.fi Live | Joka MA klo 17 ja KE klo 18. 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Guild F130R ja muut Guildit
1
Todd
12.09.2012 17:41:06 (muokattu 12.09.2012 17:41:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millainen kitara tuo F130R on? Ilmeisesti enempi fingerstyle -mallinen ja juuri selainen olisi haussakin. Itse en ole päässyt kyseistä mallia kokeilemaan koska en tiedä kauppaa joka kyseistä merkkiä/mallia myisi. Millaisia kitaramerkki Guild noin yleisesti on? Mikä on "raja" jonka jälkeen vasta alkaa tulemaan oikeasti hyviä instrumentteja? Esimerkiksi Martinilla omasta mielestäni raja on melko korkealla,kun taas vaikkapa Tanglewoodeissa raja on hyvinkin matalalla. Kertokaahan niin osaan oikeaan myymälään.

Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
mhs
13.09.2012 00:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Millainen kitara tuo F130R on? Ilmeisesti enempi fingerstyle -mallinen ja juuri selainen olisi haussakin. Itse en ole päässyt kyseistä mallia kokeilemaan koska en tiedä kauppaa joka kyseistä merkkiä/mallia myisi. Millaisia kitaramerkki Guild noin yleisesti on? Mikä on "raja" jonka jälkeen vasta alkaa tulemaan oikeasti hyviä instrumentteja? Esimerkiksi Martinilla omasta mielestäni raja on melko korkealla,kun taas vaikkapa Tanglewoodeissa raja on hyvinkin matalalla. Kertokaahan niin osaan oikeaan myymälään.

En oo kokeillut tuota Kiinassa tehtyä F130-mallia, mutta oon pikaisesti kokeillut uutta Amerikan-F30-mallia ja juuri muutama päivä sitten vuoden 1974 vastaavaa. Ainakaan nuo amerikan-pelit mitenkään erityisesti fingerstylesoittimia ole, mutta ihan kivoja kitaroita kyllä. Tuossa 1974-mallissa oli selkeästi syttyvä, tasainen, ehkä hieman mattapintainen saundi --- sellainen, että pysyy plekurämpyttäessä helposti hallinnassa, mutta ei houkuttele kikkailemaan sävyllä.

Mielenkiintoista, että tuossa mallissa on noin leveä kaula --- noissa amerikkalaisissa Guildeissa kun on varsin kapea, mikä on syönyt intoani testata niitä. Pari vuotta sitten testasin myös Kiinassa tehtyä F20-mallia, ja se oli erinomainen kitara hintaisekseen (joskin kaula oli kapea).

On vaikea sanoa, minkä hintarajan jälkeen soittimet ovat "hyviä". Martineista mulla on mielikuva, että 600:lla saa hintaisekseen hyvän perussoittimen jota uskaltaisin suositella ekaksi akkariksi, tonnilla kelpo kitaran, jossa perusasiat ovat kunnossa ja kopan muoto ja materiaalit alkavat jo vaikuttaa saundiin "oikealla" tavalla. Tästä eteenpäin mallisto laajenee niin paljon, että ei ole hyvää tai huonoa: makuuasiat ja käyttötarkoitus sanelevat. Parin tonnin Martin kuitenkin keskimäärin kuulostaa ja tuntuu jotakuinkin siltä kuin kyseisen malli & materiaalikombon pitääkin. Mun mielestäni sweet spotteja Martinin mallistossa ovat 00-15, 000-16GT, OM21 ja HD28 --- aika erilaisia pelejä keskenään.

Testaamallahan nämä asiat parhaiten selviävät...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti