Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä elektroakustinen 500e hintaluokassa
1
McLeach
06.06.2012 12:26:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus saada helpposoittoinen ja nätin kuuloinen elektroakustinen about 500e hintaluokassa. Kitara tulee täysin keikkakäyttöön joten esim Ovation on hyvin varteenotettava vaihtoehto. Etuaste/mikkisysteemin tulisi olla laadukas toisin kuin noissa halvoissa fendereissä yms. eli ei leviä käsiin paristonvaihdon yhteydessä. Ovationit vaikuttavat mielenkiintoisilta, onko kellään kokemusta näistä? Esim tuosta http://www.thomann.de/fi/ovation_1778tx_4_cs_elite.htm Olisiko järkevää ostaa käteensopiva perus ok akkari ja asentaa kunnon mikkisysteemi erikseen ja hommata "ulkoinen" etuaste?

nisumaka
10.06.2012 09:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla ei ole koskaan ollut pyöreäkoppaista skittaa, suosittelen lämpimästi sen testaamista. Kitara nimittäin noustaa rakenteensa vuoksi "kantta pystyyn". Mulla oli kaverilla Ovation ja se luopui siitä tämän takia. Muutoinhan toi varmasti on ihan ok skitta. Yamahan APX500 on mulla, ja sitä olen käyttänyt keikoilla. Kun sen säätää tip-top kuntoon, niin se on ihan käypäinen peli. Skitta+nahkahihna+kotelo+capo+varakielet, niin 500e häämöttää ;-) Tosta sarjasta löytyy sitten parempaa/kalliimpaakin, mulla on nylonin 900-sarjan skitta, mutta sen ovh on jo tonni.

Alicia
11.06.2012 09:01:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simon & Patrickin Folksmith FolkA3t -kitara.

http://www.f-musiikki.fi/kitarat_ja … t_songsmith_folka3t_/_simon_patrick

Oma budjettini oli viime syksynä sama, ja löysin musiikkimessuilta kyseisen mallin. Kokopuinen kansi on ehdoton, ja tämä sopii kevyen tuntumansa vuoksi ainakin itselleni mainiosti (soitan pääosin näppäilytekniikalla). Ja onhan siinä myös B-bandin mikki, eli laatua löytyy sieltäkin!

Yksi vaihtoehto ainakin, jota kannattaa käydä kokeilemassa. Olen itse tykännyt tästä kovasti, keikkasaundi on mainio ja soittotuntuma hyvä!

"Puh?" "Mitä, Nasu?" "Tarkistin vain, että olet siinä."
llarppp
17.06.2012 19:40:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=646208 vink vink :D mahtava kitara

"Every man dies, not every man really lives."
teemuite
07.09.2012 13:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä ootko jo hommannu kitaran mutta Samichin d8ce on ollut itellä nyt neljä vuotta ja pakko sanoa että tykkään tosi paljo. Merkkiä kohtaanhan on monella ennakkoluuloja mutta ne on kyllä karisseet kun kitaraa on kokeiltu. Akustisena saundi on kirkas ja kuuluva, soittettavuus hyvä ja etuaste toimiva. Suosittelen tutustumaan!

Vinossa on vino ja suora on suora, pinossa on pino ja huo...lestuttavan ennakoitavaa on kaikki mitä aiot sanoa. -P-Lassila
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti