Muusikoiden.net
05.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: paras akustinen hintaluokassa 300 euroa
1
kitaristi 95
03.06.2012 12:40:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsin mahdollisimman hyvää teräskielistä akustista kitaraa. Budjetti max 320 euroa.

kitara tulisi pääasiassa yleiseen säestykseen, leirinuotiokäyttöön ja trubakeikoille. Ääntä tulisi lähteä ilman vahvistusta riittävästi ja soundin oltava luonnollisesti hyvä. Lisäksi kriteereinä vire ja hyvä soitettavuus.

Olen hankkimassa ensimmäistä akustista enkä tiedä näistä kovin paljoa. Tärkeintä on saada niin hyvä akustinen kun mahdollista tuolla budjetilla.

Kiitoksia jo etukäteen!

19691970
03.06.2012 14:10:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaristi 95: Etsin mahdollisimman hyvää teräskielistä akustista kitaraa. Budjetti max 320 euroa.

Tuolla budjetilla kävisin Walden-merkkisiä akustisia kokeilemassa Dlx-musiikissa tai jossain muussa niitä myyvässä liikkeessä.

viisi_kitaraa
04.06.2012 15:29:36

Tuolla budjetilla saa jo ihan kivan akustisen.

Mikä niistä sitten on paras on aika pitkälti makuasia. Siksi on aika vaikeaa sanoa ehdottomasti mikä on "paras"

Tuolla rahalla minä ostaisin kitaran, jossa on vähintäänkin kokopuinen kansi. Luultavasti jonkun Yamahan.

Vaikka en edes tiedä miten minulla kokopuinen kestäisi. Kosteusvaihtelut kun ovat aika suuria meillä. Talvella 7% ja kesällä 60%. En ole vielä uskaltanut kokeilla mitä kokopuiselle kävisi näissä olosuhteissa.

Ehkäpä ostan joskus käytetyn kokopuukantisen, joka on jo elänyt sen mitä elää...

Oletko sinä harkinnnut käytettyjä? Voi olla hyvä valinta, koska niissä arvokin säilyy paremmin.

viisi_kitaraa
04.06.2012 15:48:24

Esim. tälläinen voisi olla ihan hyvä kitaraksi jota aikoo käyttää myös nuotiolla...

http://www.huuto.net/kohteet/akustinenkitara-yamaha-fg-420a/222470062

Jää kyllä aika pahasti budjettisi alle. sori :(

En ole tuossa myyjänä, eikä ko. malli ole minulle muutenkaan tuttu. ENkä tiedä tarkemmin tuon yksilön kunnostakaan. Mutta oletan että tuo on kokopuinen, koska nimen viimeinen kirjain on A. (googlaa itse jos kiinnostaa)

Käytetyissä muuten saa aika usein kotelon "ilmaiseksi "mukana.

viisi_kitaraa
04.06.2012 15:55:50

Tuossa taitaa sittenkin olla laminoitu kansi. Ainakin luultavati. Jos joku tietää paremmin kertokoon täällä.

Minä luulin että yamahalla A tarkoittaisi kokopuista, S (solid) kokopuukantista jne.

Voi se silti olla OK kitara...

Latonen
05.06.2012 00:17:38 (muokattu 05.06.2012 00:18:01)

Itse suosittelen yamahaa. Itsellä on FG720S eikä ole siitä mitään pahaa sanomista, ääntä siitä lähtee ihan reilusti ja pitää vireen todella hyvin.
Maksoin omastani uutena 309e.

Aki
06.06.2012 00:37:35

Tossa hintaluokassa lienee syytä tutustua uuteen merkkiin Recording King. Myyjinä mm. Millbrook ja Thomann.

"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Ukkovaari
06.06.2012 11:04:24 (muokattu 06.06.2012 11:11:12)

kitaristi 95: Etsin mahdollisimman hyvää teräskielistä akustista kitaraa. Budjetti max 320 euroa.

kitara tulisi pääasiassa yleiseen säestykseen, leirinuotiokäyttöön ja trubakeikoille. Ääntä tulisi lähteä ilman vahvistusta riittävästi ja soundin oltava luonnollisesti hyvä. Lisäksi kriteereinä vire ja hyvä soitettavuus.

Olen hankkimassa ensimmäistä akustista enkä tiedä näistä kovin paljoa. Tärkeintä on saada niin hyvä akustinen kun mahdollista tuolla budjetilla.

Kiitoksia jo etukäteen!

Oletko zekkailu Ibanezin tarjontaa Levytukusta, mulla itellä on Ibanezin SGT630E, jossa on kokopuinen kansi ja muut laminaattia, kopan koko on Jumbo ja soundi muhku eli irtoaa kyllä ääntä ja itse asiassa on aika hyvä soundinen, mulla oli tuo jokin aika myynnissäkin mutta ilmoitus vanheni ja sen jälkeen en ole ilmoitellu kun ajattelin pitää itselläni toistaiseksi. (se miksi olin myymässä on ihan se kun on toinen kalliimpi vehje niin ei tarvis kahta).

Mutta joo, kandee myös zekata mitä Ibanezilla on tarjottavaa, tuohon hintaluokkaan kun löytyy esim. AEL sarjasta usempaa ja ne on ihan kivoja, EW sarjasta itse en välitä koska soundi on vähän kylmempi kuin monessa muussa sarjassa, AW sarjasta kanssa voisi yks tai kaks löytyä.

Mutta käy zekkaamassa, ei sitä häviä jos katsoo ja parempi vertailla useampaa merkkiä ja mallia, jos myös jossain törmäät Samicin TAJ2 niin älä ohita ainakaan testaamatta, vaikka on ohkainen kaikukopaltaan niin yllättävän kiva soundi siitä lähtee. Ja onhan noi Yamahat yksi oikein kiva vaihtoehto, Kingrecodista ei kokemuksia mutta täytyypi joskus itse päästä testimään tuokin, useammat kuitenkin ovat tuota kehuneet. Tuo Walden on kanssa testaamisen arvoinen ja Tanglewoodista vois kanssa löytyä jotain mielenkiintoista. Breedlovella tuskin on tuon hintaluokkaan vaihtoehtoa mutta Segullilla saattaa ollakin (voin muistaa väärinkin).

Onneks on mistä valita ja mielummin paljon valinnan varaa kuin vähän.
Kaupoissa ainakin löytyy kuten MusaFasulla ainakin Yamahat, DLX:ssa löytyy ainakin Waldenia, Musamaailmassa löytyy Tanglewoodia, oisko Milbrookissa noita Seagulleja, Kingrecordeja en muista missä mutta oli Hesassa myös ja tietysti Ibanezit Levytukussa.

Onnea etsintään ja käytä mielummin enempi aikaa kuin liian vähän, kivempi olla varmempi valinnastaan kuin että takaraivossa on tunne oliko tämä nyt sittenkään se paras vaihtoehto siihen omaan tarpeeseen

Niin ja sellainen seikka, että vaikka katsoisit Thomannilta luetteloa niin se tuskin on se halvin paikka ostaa, Suomen liikkeistä kandee hinta kysyä millä irtoaa ja ainakin mä haluan omin käsin todeta sen yksilön mitä ostan.

OPJ1974
06.06.2012 21:27:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Niin ja sellainen seikka, että vaikka katsoisit Thomannilta luetteloa niin se tuskin on se halvin paikka ostaa, Suomen liikkeistä kandee hinta kysyä millä irtoaa ja ainakin mä haluan omin käsin todeta sen yksilön mitä ostan.

T-kaupan satunnaisia, järjettömiä tarjouksia lukuun ottamatta Suomesta saa musatavaraa kautta linjan edullisemmin kuin Thomannilta.
Aki
09.06.2012 13:44:49

OPJ1974: T-kaupan satunnaisia, järjettömiä tarjouksia lukuun ottamatta Suomesta saa musatavaraa kautta linjan edullisemmin kuin Thomannilta.

Se on kovin tapauskohtaista. Esim. Recording King RD-06 Millbrookissa 265€, Thomannilla 177€.

Mitä itse aiheeseen tulee, halvan akkarin ostajalla on upeat markkinat. Walden, Recording King, Tanglewood, Hagström... Hyviä edullisia on kaupat pullollaan.

"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
BigAgib
01.08.2012 00:08:13

http://www.thomann.de/fi/epiphone_ej200_vs.htm

Tuossa on hyvä hinta/laatu suhde

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti