Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä OOO kokoista kitaraa
1
Rebas
14.03.2012 11:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko todennäköisesti kertoo jo suuren osan asiasta. Olen siis etsimässä uutta akustista kitaraa, jonka body olisi suunnilleen martinin OOO kitaroiden kokoinen. Martineista tietysti löytyy, mutta kun budjetti on siinä 500-800€ niin Martinit luultavasti rikkoisivat budjetin. Homma vaikeuttaa vielä se, että olen vasenkätinen, se ei tosin vaikuta muuhun kuin soololovellisten ostamiseen. Mistä siis saisi tällaisia kitaroita, mieluiten suomesta, thomannilta tilaaminen tuskin olisi katastrofi.

Mase
14.03.2012 12:15:14

Rebas: Homma vaikeuttaa vielä se, että olen vasenkätinen, se ei tosin vaikuta muuhun kuin soololovellisten ostamiseen.

vaikuttaa kai se nyt vähän muuhunkin ku pelkkään mahdolliseen soololoveen...

Talla kun on yleensä kompensoitu(vinossa), joten hienovireitä saattaa olla aika nihkeetä saada paikalleen, mikäli pelkästään kielittää vasenkätiseksi...

Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
mhs
15.03.2012 14:38:37

Kyllä tuohon budjettiin jo Martin irtoaa. Vasureita ei välttämättä ole varastossa, mutta kyllä niitäkin tilaamalla saa.

Edullisemmista 000X1 vois olla pop, ja budjettisi ylärajoilla olisi kokopuukoppainen OM1GT. Kysele Kitarapajalta vasurien hintaa ja saatavuutta.

friikki
17.03.2012 14:48:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rebas: Otsikko todennäköisesti kertoo jo suuren osan asiasta. Olen siis etsimässä uutta akustista kitaraa, jonka body olisi suunnilleen martinin OOO kitaroiden kokoinen. Martineista tietysti löytyy, mutta kun budjetti on siinä 500-800€ niin Martinit luultavasti rikkoisivat budjetin. Homma vaikeuttaa vielä se, että olen vasenkätinen, se ei tosin vaikuta muuhun kuin soololovellisten ostamiseen. Mistä siis saisi tällaisia kitaroita, mieluiten suomesta, thomannilta tilaaminen tuskin olisi katastrofi.

Teen juuri yhtä 000 kokoista kitaraa. Soololovesta voi olla montaa mieltä, yleensä kuitenkin soololovi huonontaa kitaran akustista sointia. Akustisen -kitaran yksi kriittisempiä kohteita soinnin kannalta on kaulan ja bobyn liitos. Soololovellisissa kitarassa kaulanliitos (kohta) jäykistyy liikaa ja siksipä kaulasta tuleva värinä (soundi) ei pääse tarpeeksi hyvin siirtymään akustisen kitaran pohjaan. Yleensä näiden "kitaratyyppien" soundi ero on hyvin selkeä.

Toinen seikka joka tuli mieleen on se että onko kaulanliitos 12 vai 14 hauhan kohdalla? Perinteisesti 000 malleissa se on 12 nauhan kohdalla, ja tämä siksi kun juuri 12 nauhan kohdalla on voimakkain "harmooninen" sointi. Lisäksi 12 nauhan liitoskohdalla voidaan talla sijoittaa sen bodyn optimaaliseen kohtaan, 14 nauhallissa on tallaa tuotava aivan liian lähelle kitaran bodyn "kohtaa" jossa se kapenee. Tämän asian korjaamiseksi onkin kehitelty D malleja jossa tallalle saadaan parempi sijainti.... jne...... (the end, tulee muuten romaani)

Näillä mennään.....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti