Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielet
1
sähkiskitaristi
12.03.2012 14:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yamaha apx500 ja tossa vaihoin justiinsa tehdaskielet pois ja vaihoin ernie ballin slinky acoustic (sellane ruskee paketti) nii sellaset kielet tuohon ja kuulostaa aivan kauheelta. Jotenki tuntuu et nuo rämisee vaa ja on jotenki nii kova soundi. Tietääkö kukaan mistä kielistä lähtis semmone pehmeempi soundi? Ja et saisko räminää vähennettyä esim kaulan kiristämisellä/löysäämisellä?

Janne A-K
12.03.2012 16:50:07

sähkiskitaristi: Mulla on yamaha apx500 ja tossa vaihoin justiinsa tehdaskielet pois ja vaihoin ernie ballin slinky acoustic (sellane ruskee paketti) nii sellaset kielet tuohon ja kuulostaa aivan kauheelta. Jotenki tuntuu et nuo rämisee vaa ja on jotenki nii kova soundi. Tietääkö kukaan mistä kielistä lähtis semmone pehmeempi soundi? Ja et saisko räminää vähennettyä esim kaulan kiristämisellä/löysäämisellä?

Jos tarkoitat räminällä sitä pärähtelyä, kun (paksummat) kielet osuvat kaulaan, niin siihen auttaa säätö. Itse tosin oon niin nolo, että säädätän kitarat toisella:) Mulla on yhdessä kitarassa Super Slinky (11-52) ja toisessa Extra Slinky (10-50) kielet, kyllä ne mun mielestä ihan kohtuu hyvin soivat.

markus16
12.03.2012 17:52:32

Uusissa kielissä on yleensä hyvin metallinen ja koliseva soundi, joka pehmenee muutaman tunnin soiton jälkeen. Viimeistään ylihuomenna kuulostaa jo normaalilta.

Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti