Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: YAMAHA APX500II -sarja.
1
tender.insanity
15.02.2012 11:59:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovatkos nämä mistään kotoisin? Elektroakustiselle olisi tarvetta ja hintaluokka suurinpiirtein tällaisen ympärillä pyörivä, eli 350e. Ulkonäkökin on hyvä ja värivaihtoehdot miellyttäviä.

Tänään ajattelin käydä kaupassa testailemassa ja katselemassa. Onko kellään noita ollut ja onko kestäviä ja miten luonnistuu nauhoittaminen suoraan linjaan?

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
Ukkovaari
15.02.2012 13:52:34 (muokattu 16.02.2012 11:11:32)

Editoitu omaa viestiä eli poistettu oma viesti.

tender.insanity
15.02.2012 18:22:25

Noh, tarttui sitten mukaan tuo APX500II metallinpunaisena. Testailin muutamia silmään sopivia saman hintaluokan soittimia ja kyllä tämä APX500 parhaalta tuntui. Ja vahvarin kanssa kuulosti oikein mukavalta ja heleältä. Ja mikä parasta, myös kotona kuulostaa ja tuntuu hyvältä.

Orpå
15.02.2012 20:40:06

Onneksi olkoon uuden kitaran johdosta, olkoon teillä onnellinen ja pitkä suhde. Ja tuosta jos suhde vielä syvenee ja menee vakavammaksi niin eipähän tarvitse vieraissa käydä, upgreidiä löytyy vielä muutama pykälä ->700 ->900 ->1000 ->1200

Olen iloinen puolestasi, tervetuloa Yammailjoihin ;-)

tender.insanity
16.02.2012 08:35:05 (muokattu 16.02.2012 08:36:12)

Mitenkäs tässä 500II -mallissa kielten madallus toteutetaan. Siis onko siinä tallaluun alla pois otettavia irtokorokkeita (jostain näin lueskellut) vai meneekö hiomiseksi? Astetta ohuemmat kielet pitäisi lykätä kiinni jossain vaiheessa, kun pirun paksut ovat mun nakeille. .010 -setin nappasin myös mukaan, jos vaikka niillä helpottaisi.

EDIT: Ja saako tuohon malliin tallaluita irtonaisina? Jos ryssii koko touhun =)

nisumaka
16.02.2012 12:04:46

Achtung! Olen kerran tällaisen trimmannut. Kohta a) olet tehnyt erinomaisen valinnan. Toi kitara on hinta-laatusuhteeltaan tosi hyvä. Ja sen ristiinliimattu kuusikansi soi eikä elä paljoa. Tämän kitaran tallan viilaus kotioloissa kannattaa aina suorittaa tallan päältä. Ala vaan ala hiomaan alhaalta, sillä siellä on kampamallinen alaosa, ja toden näköisesti sulle käy niin, että etä saa sitä tarkasti oikein madallutettua, niin tulee epätasainen sointi mikrofonien kautta. Olen joutunut tällaisen nimittäin korjaamaan, ja se onnistui vasta, kun tein työkalun asian korjaamista varten. Talloja varmaan saa F-musiikista varaosina, oletan.

Eli hiot tallaa päältä ja sitten teet kruunut kohdalleen. Ei sen kummempi juttu. Jos puu tulee vastaan, hiot myös puuta. Eikä tässä kauheita voi käydä, se on noin 50e juttu, kun ammattilainen tekee sulle siihen sitten uuden tallan. Jos saat itse tehtyä ton homman tallan alapuolelta, niin tarjoan sulle tikkujäätelön ;-) Toivottavasti tämä auttoi.

Voit mitata plektroilla (niiden paksuuden pystyt selvittämään) laittamalla niitä päällekäin, että E-kielen ja 12-nauhan välillä on noin 2.2 - 2.5 mm. Silloin skitta on aika hyvä 0.011 kielisetille esimerkiksi.

tender.insanity
19.02.2012 11:28:13

Noniin. Vaihdoin .010 setin, joka sopii mun nakeille oikein sopivasti. Napatessani kielet irti, satulaluun huomasin olevan irtonainen, eikä liimattu kuten luulin. Hivenen hioin pohjasta pois ja nyt kielet ovat sopivalla korkeudella. Helppo homma kaikin puolin!

tender.insanity
25.05.2012 18:44:42 (muokattu 25.05.2012 18:45:19)

Tuossa kieltenvaihdon yhteydessä tein sellaisen kokeilun kun ylimääräisenä löytyi Groverin kullatut virittimet (Les Paul), jotka sitten laitoin kiinni. Kieliksi Martin Acoustic SP .010 - .047 ja en tiedä kumpi vaikutti enemmän mutta vire pysyy paremmin. Kullatut virittimet sopivat myös paremmin kuin alkuperäiset kromiset.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti