Muusikoiden.net
09.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustisen osto, bassosta kitaraan
1
Juhajjii
06.01.2012 13:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon soitellu vähä bassoa muutamien vuosien ajan(eikä soittaminen oo sillee sytyttäny) ja nyt päätin ja kauemmin ollu haaveena alkaa soittaa kitaraa.
Basso on ollu ihan mukava, mutta kun sillä ei voi säestää..

Mulla on ollu vasuri basso ja nyt päätin alkaa opeteleen soittaan kitaraa oikeelta puoleta, vasureitten "harvalukuisuuden" takia ja kaverin suosituksesta. Koitin kaverin kitaran soittamista oikeelta ja aluksi tietenkin vähä oudolta tuntui, mutta uskon, että soittaminen ja harjoittelu

Mutta kysymys kuuluukin: Onko jossain päin liikettä, jotka ottavat vaihdossa bassoa, kun ostaa kitaraa? Maksaako väliä tjms..?
Kannattaako myydä basso erikseen? Myynnissä Torilla, Warwickin valmistama.

Kiitos jo vastauksista!

hallu
06.01.2012 14:28:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhajjii: Oon soitellu vähä bassoa muutamien vuosien ajan(eikä soittaminen oo sillee sytyttäny) ja nyt päätin ja kauemmin ollu haaveena alkaa soittaa kitaraa.
Basso on ollu ihan mukava, mutta kun sillä ei voi säestää..

Mulla on ollu vasuri basso ja nyt päätin alkaa opeteleen soittaan kitaraa oikeelta puoleta, vasureitten "harvalukuisuuden" takia ja kaverin suosituksesta. Koitin kaverin kitaran soittamista oikeelta ja aluksi tietenkin vähä oudolta tuntui, mutta uskon, että soittaminen ja harjoittelu

Mutta kysymys kuuluukin: Onko jossain päin liikettä, jotka ottavat vaihdossa bassoa, kun ostaa kitaraa? Maksaako väliä tjms..?
Kannattaako myydä basso erikseen? Myynnissä Torilla, Warwickin valmistama.

Kiitos jo vastauksista!

Kyllä liikkeet ottaa vaihdokkeja vaikka musafasu tms. mutta liikkeet ovat aika nihkeitä maksamaan väliä kun se kassavirta pitäisi liikkua liikkeeseen päin. Yleensäkään liikkeestä ei saa hyvää diilia ja jos bassosi on huomattavasti arvokkaampi kuin kaavailemasi kitara, niin sulle luultavasti tarjotaan entistkin huonompaa diiliä sikäli kun edes suostuvat ottamaan sitä bassoa noin päin. Itse aikanaan kävin vaihtoneuvottelua musafasulla, niin myyjä suositteli suoraan myymistä, koska he maksavat niin reilusti alakanttiin siihen käypään mnet torimyyntihintaan verrattuna. Kokeile ainakin menisikö bassosi torilla johonkin tolkulliseen hentaan ennen kuin tyrkytät sitä liikkeeseen. Jotkin liikkeet ottavat myös myyntitilille, mutta provikka on ihan hirvittävä (luokkaa 20%) että itse en nykyaikana liikkeseen veisi kun netti tarjoaa monia tehokkaita myyntikanavia.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti