Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäistä akustista kitaraa hakemassa.
1
Hadouken
06.12.2011 13:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä siis otsikon mukaisesti ensimmäistä akustista kitaraa olen hakemassa ja thomannilta todennäköisesti tulen sen ostamaan, koska lähin musiikkikauppa on 100 km päässä.
Budjettini on noin n. 200 euroa, mutta itselläni ei ole mitään hajua minkälainen vehje pitäisi hommata. Kannattaako se olla nylon- vai teräskielinen? Thomannilla on myös noita kokoja (4/4 kokoinen, 7/8 kokoinen jne.) niin onko niillä mitään väliä ja jos on, niin minkä kokoinen kannattaa valita? Tarkoituksena olisi plektralla soitella, mutta fingerpickingiä tulisi varmaan myös harrastettua.
Toivoisin, että joku heittäisi pari varteenotettavaa vaihtoehtoa tähän hintaluokkaan, koska oma tietämys akustisista kitaroista on nolla.
Olen soittanut sähkökitaraa 4 vuotta, joten kyseessä ei ole siis ensimmäinen kitara, vaan ensimmäinen akustinen kitara :P

TheMurno
08.12.2011 10:31:36

Pientä mainostusta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=581410

Toi on mun eka akustinen. Hintasekseen tosi laadukas peli, mutta elektroakustinen syrjäytti tämän, joten tarvetta ei enää ole. Ero teräs- ja nylonkielisten välillä lienee se, että teräksellä soitetaan rokit ja nylonilla klasarit, näin hieman kärjistäen.

akuankkakomppi
08.12.2011 13:56:17 (muokattu 08.12.2011 13:58:45)

Jäsen TheMurnon ei suotta kannata häpeillä mainostustaan, Jammut ovat oikein hyviä kitaroita. Jumbo näyttää olevan, vai katsoinko väärin? Näkemättä uskallan väittää, että nätisti soi.

Mitä akustisen kitaran kokoon tulee, niin jäsen StevieRayVehkakoski tuntuu tästä asiasta paljon tietävän.

Tässäkin asiassa kuitenkin pätee vanha totuus: käy kokeilemassa erilaisia keppejä. Mulle oli positiivinen yllätys, miten nätisti pienikoppainen Cort soi. Samanlaisia positiivisia ylläreitä sinullekin toivon.

e: Ennen kuin T-kaupasta mitään tilaat, tsekkaa ihmeessä kotimaisten kauppojen tarjonta.

sum ergo cogito
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti