Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tukevakaulaiset pikkukoppaiset?
1
StevieRayVehkakoski
14.10.2011 10:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai ei nyt ihan parlor-kokoinen mutta sellainen palttiarallaa Martin 00-15, Gibson LG-2 ym. kokoinen olisi haussa. Kitarapajalla oli joku aika sitten todella surullisessa kunnossa oleva LG-2 jostain 50-luvulta ja siinä oli pirun hyvän tuntuinen, tukeva kaula. Kävin testaamassa mahonkirunkoista Martin 00-15:sta mutta siinä on "modified low oval" kaula joka oli mun kännyyn ihan kamalan ohut.

Mitäs näitä samantyylisiä on tarjolla? Eli siis perinnehenkinen, koko tuollainen Dreadnoughtia pienempi mutta kuitenkin X-bracingilla. Jos vaikka hintakatto olisi tonnin luokkaa?

You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
tommijk
14.10.2011 13:05:11

Tanglewoodilla oli joku todella hyvä OM-koppainen malli. Olis lähtenyt itsellä samantien kotiin, mutta paksu kaula oli syy miksi jäi kauppaan.. hinta jossain 500-600e

Gosuli
15.10.2011 18:04:36

Tämä Art & Lutherie kannattaa tsekata:
http://www.artandlutherieguitars.com/folkcedarantiqueburst.html

Laukun kanssa saa Suomestakin alle 500 euron. Testasin yhtä yksilöä pari viikkoa sitten ja melkein jo ostin. Vaikka pienehkö koppa, niin soundi oli aika iso. Muutenkin sekä näppäilyyn ja plektrailuun toimi mielestäni hyvin. Soundissa hyvää persoonallista soundia ja ääni syttyy herkästi. Kannattaa testata.

kiriminni
15.10.2011 20:18:03

Mulla on Loar-lh200,siitä on mun tredikin olemassa.
30-luvun tyylinen kaula ei voi kun kehua.

Elämä on lainaa,kuoleman jäät velkaa:J.Leskinen.
StevieRayVehkakoski
15.10.2011 20:54:52

kiriminni: Mulla on Loar-lh200,siitä on mun tredikin olemassa.
30-luvun tyylinen kaula ei voi kun kehua.

Tostahan me joskus jotain viestejä laitettiinkin, sillon ei oikein aikataulut osunut yksiin mutta voisko sitä vaikka ens viikolla tulla joku ilta testaamaan?

kiriminni
15.10.2011 22:14:11

StevieRayVehkakoski: Tostahan me joskus jotain viestejä laitettiinkin, sillon ei oikein aikataulut osunut yksiin mutta voisko sitä vaikka ens viikolla tulla joku ilta testaamaan?
Jaa sääkös se olitkin?Kannattaa muuten tilata Thomanilta äkkiä jos niitä vielä saa.
Mun kitara on nyt säätöhommissa laitan medium-kielet siihen ja lasken tallaa.
Alkuperäiset kielet on 12-53?Nyt siihen tulee .013-.056.
Tulee vielä lisäpotkua volyymiin vaikka on melko äänekäs muutenkin.

Elämä on lainaa,kuoleman jäät velkaa:J.Leskinen.
StevieRayVehkakoski
20.10.2011 12:51:31

Onkos joku käynyt noita Martinin 00-koppaisia läpi, onko näissä kaikissa toi saatanan modified low oval - kaula? Entä muut Martinin järkihintaiset pikkukoppaiset, löytyykö mistään jykevää kaulaa?

StevieRayVehkakoski
24.10.2011 19:13:40

Onkos joku tällaist Guildia testannut:

http://www.thomann.de/fi/guild_m_120.htm

Jos joku on tällaisella soittanut niin minkälainen kaula tuossa on verrattuna vaikka Martinin Modified Low Ovaliin?

mhs
24.10.2011 19:32:53 (muokattu 24.10.2011 19:33:06)

StevieRayVehkakoski: Onkos joku tällaist Guildia testannut:

http://www.thomann.de/fi/guild_m_120.htm

Jos joku on tällaisella soittanut niin minkälainen kaula tuossa on verrattuna vaikka Martinin Modified Low Ovaliin?

Juuri tuota en ole testannut, mutta sisarmallissa F20 oli minusta varsin siro kaula. Ei ainakaan paksumpi kuin 000-16GT-Martinin kaula.

Paksumpikaulaisia saattaisi paremmin löytää vintagemalleista, mutta ne ovat sitten usein V-muotoisia.

StevieRayVehkakoski
24.10.2011 21:25:27

Ei haittaa V-kaula ollenkaan mutta mitäs tollasia vintage-malleja on, oletan että tarkoitat jotain reissue-meininkiä? Ihan ykköstä tietysti olis joku 50-luvun Gibson, Guild tai Martin mutta sellasilla on useimmiten hintaa 2-3 kertaa mun budjetin verran.

mhs
25.10.2011 01:20:44 (muokattu 25.10.2011 01:21:02)

StevieRayVehkakoski: Ei haittaa V-kaula ollenkaan mutta mitäs tollasia vintage-malleja on, oletan että tarkoitat jotain reissue-meininkiä? Ihan ykköstä tietysti olis joku 50-luvun Gibson, Guild tai Martin mutta sellasilla on useimmiten hintaa 2-3 kertaa mun budjetin verran.

...joo reissueita tarkoitan. Kyllä nuo uudet vintagehenkiset Suomessa tarjolla olevat soittimet valitettavasti kipuavat sinne 50-luvun kitaroiden hintoihin --- en huomannut tuota budjettia. Lähinnä mulla oli mielessä esim. Martin 00-28VS.

Apropoo, oma Martinini (00-18) on vuodelta 1972, ja siinä on varsin siro kaula; kapeahko ja ohuehko.

Olettaisin esim. Waldenilla tai Tanglewoodilla olevan tarjolla jotain sopevaa, mutta itse tonnin hintaluokassa katselisin käytettyä ameriikankitaraa. Sitä voi tosin joutua kyttäämään ja odottamaan.

Rg505bk
29.10.2011 22:39:44

Kai tämä nyt vielä pikkukoppaisesta menee, en niin kovin hyvin ole sisäistänyt tota akustisten koko luokitusta, mutta täältä ääni Tanglewoodille ja nimen omaan Master Design sarjalle. Omani hankin tosin käyettynä (TSR-1), uudella on hintaa jonkin verran...

htomperi
30.10.2011 12:36:11

Tässä olis pari mielenkiintoista:

http://www.ebay.com/itm/Old-Martin- … %3D63%26clkid%3D3838836930727105230

http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-193 … 16686?pt=Guitar&hash=item45fe24044e

Speed63
19.01.2012 13:12:05

Onko kellään kokemuksia Collings C10:stä. Kaula ei liene tukeva, mutta koppa on pieni.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti