Muusikoiden.net
04.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Farida akustiset Kiinasta? Kokemuksia ja arvauksia!
1
VeKrio
11.10.2011 14:54:53 (muokattu 11.10.2011 15:30:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa Faridan sivut. http://www.faridaguitars.com/accustic.htm
Onko kellään kokemusta merkistä? Olis mielenkiintoista kuulla! Saanut kiitosta Yhdysvalloissa kitaralehdissä.

Tässä taustaa, miksi mä merkistä kirjoitan. Olen ostamassa 000, OM tai Grand Auditorium -koppaista akkaria. Kokopuukansi ja mieluusti elektroniikat mukana. Olen testannut seuraavia kitaroita...

Martin 000X1, Fishman elektroniikat ja pussi, 600 e UUSI. Kokopuu kuusikansi.

Ibanex ACS 1150 ECE NT, elektroniikat ja hyvä laukku. 500 e KÄYT. Kokopuu seetrikansi ja kokopuu mahonki sivut ja pohja.

Yamaha APX 700 II, elektroniikat, ei pussia 525 e UUSI. Kokopuukansi, muut laminaattia.

Farida R-10 ei elektroniikkaa, hyvä pussi 340 e. UUSI. Kokopuu kuusikansi

Alvarez MF 60 C, hyvä laukku 500 e KÄYT. Kokopuu seetrikansi

Tässä fiilikset: Martin sikahyvä, silti yli budjetin. Alvarez saundas vaan kireältä, samoin kuin Ibanez. Näistä hinta-saundi menee ehdottomasti Faridalle. Siinä tosin syvin koppakin mutta silti se on kompakti soittaa. Yamaha semisti ok, mut silti ohkanen perussaundi. Suuria eroja yksilöissä!

Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
windhover
12.10.2011 15:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen päässyt testaamaan vain kahta Faridaa. Toinen oli d-8 joka oli yllättävän hyvin soiva peli, ottaen huomioon, että kyseessä on kokonaan lamioitu koppa. Siitä jäi tosi hyvä vaikutelma.
Toinen testaamani malli oli d-12ce..se yksilö ei kuitenkaan mielestäni soinut akustisena ihan niin hyvin, mutta vahvistettuna se oli ihan kelpo peli.

Olisi enemmän kuin mielenkiintoista päästä testamaan r-67 tai d-67..hintaluokkakin on jo niissä lähes kaksituhatta euroa..

VeKrio
12.10.2011 15:33:16 (muokattu 12.10.2011 15:34:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tikkurilassa kävin testaamassa tuota R-10 kitaraa ja tykkäsin kyl kovasti, mut siihen pitäis asentaa mikit erikseen. Kokopuukansi ja tarjoushinta tasan 300. Soitin yhtä kokonaan kokopuista mikä siellä oli, sen mallia en tosin muista. Siitä tuli mieleen Martin HD-28. Voi olla, että jollain muulla ei olisi tullut. Saundista puolesta siinä oli kaikkea enemmän kuin tossa R-10, vaan ei mitään huonoa.

Vantaan musiikki oli liike. Entinen Silfverberg kaiketi...

Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti