Muusikoiden.net
07.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ihan tajuton jami:
1 2
jipeeällä
14.06.2011 19:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsokaas tämä. Itse en kyllä muista, milloin olisin kuulut/nähnyt vastaavan akustisen coverin vedettynä tällä taidolla ja tätsillä:

http://www.youtube.com/watch?v=J5qakFIecBU

Aalimupina
14.06.2011 22:30:45

jipeeällä: Katsokaas tämä. Itse en kyllä muista, milloin olisin kuulut/nähnyt vastaavan akustisen coverin vedettynä tällä taidolla ja tätsillä:

Kauheeta scheissea. Tyylittömiä likkejä.

jipeeällä
14.06.2011 22:52:21 (muokattu 14.06.2011 22:55:26)

Ok. Mene ja vetäse parempi You Tubeen? Tai pistä linkki edes johonkin verrattavaan? Lupaan olla tasapuolinen arvioinnissa.

Aalimupina
14.06.2011 22:59:00 (muokattu 14.06.2011 23:06:52)

jipeeällä: Ok. Mene ja vetäse parempi?

Musiikkikriitikonkin pitää osata johtaa orkesteria paremmin kuin sen kapellimestarin, jota hän arvostelee? Kyllä mä voin arvioida tuollaista musiikkia, vaikken itse harrastaisikaan Beatles-biisien julkista raiskaamista.

Mun mielestäni toi sun linkittämäsi versio ko. biisistä oli ihan järkyttävää kuraa.

Mun mielestäni ko. ukulesoittajan versio on parempi http://www.youtube.com/watch?v=puSkP3uym5k&feature=related Siinä ei ole Tommy Emmanuelin turhaa ja tyylitöntä ähellystä mukana.

Funkånaut
14.06.2011 23:56:37 (muokattu 15.06.2011 00:01:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jipeeällä: Katsokaas tämä. Itse en kyllä muista, milloin olisin kuulut/nähnyt vastaavan akustisen coverin vedettynä tällä taidolla ja tätsillä:

Täytyy kyl sanoa, et oon parempaaki kuullut Emmanuelilta. Ei noi likit vaa osu tähän biisiin munsta. Ukulelejannu kyl tikkaa komiasti.

E: Tässä esmes Emmanuelia paremmal tatsil: http://www.youtube.com/watch?v=jwU_biPIZ2g&feature=related

Mietin siinä samalla, että näkyyköhän Sandelsin myyntitilastoissa joku piikki nyt tässä Funkonautin historiallisen, ylivoimaisen voiton jälkimainingeissa. - Stradlin
jipeeällä
15.06.2011 00:48:09 (muokattu 15.06.2011 00:52:24)

"Musiikkikriitikonkin pitää osata johtaa orkesteria paremmin kuin sen kapellimestarin, jota hän arvostelee?"

Bernard Shaw totesi aikoinaan, että "Se, joka osaa, tekee. Se joka ei osaa, opettaa."

Jälkimmäiselle: Nyt ei ollut kyse vain Emmanuelin parhaasta esityksestä, vaan tulkinnasta. Tämä on livenä, eikä studiossa, jossa voidaan korjata se "eiku..eiku...eiku..."

EDIT: Toi "Imagine" oli minusta aika hengetön. Siitä puuttui iloinen tykitys.

Aalimupina
15.06.2011 10:56:25

jipeeällä: "Musiikkikriitikonkin pitää osata johtaa orkesteria paremmin kuin sen kapellimestarin, jota hän arvostelee?"

Bernard Shaw totesi aikoinaan, että "Se, joka osaa, tekee. Se joka ei osaa, opettaa."

Bernard Shaw taitaa olla idiootti. Voi myös tehdä ja opettaa. Vai sulkevatko nämä sinun mielestäsi toisensa pois?

Emmä tähänkään musikaaliseen suoritukseen pysty: http://www.youtube.com/watch?v=VnEgf8yiOEk

Mielestäni tuo kuulostaa aivan kamalalta. Pitäisikö minun ensin pystyä samaan ja sitten vasta voisin ilmaista mielipiteeni.

Jälkimmäiselle: Nyt ei ollut kyse vain Emmanuelin parhaasta esityksestä, vaan tulkinnasta. Tämä on livenä, eikä studiossa, jossa voidaan korjata se "eiku..eiku...eiku..."

Mikä tuosta tulkinnasta tekee ylivertaisen? En ole hirveä Emmanuel fani, mutta minun mielestäni tuo ei todellakaan ole Emmanuelin parasta antia.

Mielipiteitähän nämä kaikki ovat.

jipeeällä
15.06.2011 20:39:40 (muokattu 15.06.2011 20:40:59)

Mikä tekee siitä hienon? Spontaani tunne.

Ps. Ei Shaw idiootti ollut. Se oli Nobelisti :o)

Aalimupina
16.06.2011 00:29:55 (muokattu 16.06.2011 00:31:10)

jipeeällä: Mikä tekee siitä hienon? Spontaani tunne.

Ps. Ei Shaw idiootti ollut. Se oli Nobelisti :o)

Kyllä nobelistikin voi olla idiootti.

Hyvä, että saat kiksit tuosta. Mun mielestäni se on kamalaa ja tyylitajutonta ja jos postaat sen tänne, niin käsittääkseni olen oikeutettu ilmaisemaan eriävän mielipiteeni. Mutta ota sä vaan vapaasti kiksit siitä, ei se ole multa pois.

Kefiiri
17.06.2011 18:06:10 (muokattu 17.06.2011 18:06:41)

Aalimupina: Kyllä nobelistikin voi olla idiootti.

Varmaan, mutta onhan Shaw tuossa ihan oikeassa. Jos osaa jonkin homman todella hyvin, niin ei tarvitse ruveta opettamaan muita, vaan voi keskittyä siihen hommaansa ja tienata leipänsä sitä tekemällä.

Ja aiheeseen: kyllä T. Emmanuel tosiaan vähän sohlasi sen While My Guitar... tulkinnan.

Aalimupina
17.06.2011 19:40:58

Kefiiri: Varmaan, mutta onhan Shaw tuossa ihan oikeassa. Jos osaa jonkin homman todella hyvin, niin ei tarvitse ruveta opettamaan muita, vaan voi keskittyä siihen hommaansa ja tienata leipänsä sitä tekemällä.

Kyllä mulla on ollut monia opettajia, jotka ovat/ovat olleet myös menestyksekkäitä taiteellisella urallaan. Kyllähän opettajankin tarvitsee osata asia todella hyvin, jotta voi sitä opettaa. Jotkut myös valitsee opettamisen, koska haluavat myös opettaa, vaikka olisivatkin todella hyviä alallaan. Toisille taas on käynyt, niin että he ovat syntyneet väärään maahan... Janne Viksten on ainakin ollut aivan maailman luokan bluegrass-instrumentalisti, mutta sillä musatyylillä on vähän vaikea saada kukkaron täytettä Suomessa.

Täyttä off-topicia. Mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia maailmassa.

Koko litanjahan menee:

Ne, jotka osaavat soittaa, soittavat.
Ne, jotka eivät osaa soittaa, opettavat.
Ne, jotka eivät osaa opettaa, ryhtyvät kriitikoiksi ja toimittajiksi.

Kefiiri
17.06.2011 21:25:54

Aalimupina: Täyttä off-topicia. Mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia maailmassa.

Niinpä. Kyllähän Joe Morellokin antoi rumputunteja kunnes kuoli, eikä varmaan ollut taidoista kiinni. Mutta hauska litania kumminkin!

hallu
18.06.2011 00:08:18

Aalimupina: Kyllä mulla on ollut monia opettajia, jotka ovat/ovat olleet myös menestyksekkäitä taiteellisella urallaan. Kyllähän opettajankin tarvitsee osata asia todella hyvin, jotta voi sitä opettaa. Jotkut myös valitsee opettamisen, koska haluavat myös opettaa, vaikka olisivatkin todella hyviä alallaan. Toisille taas on käynyt, niin että he ovat syntyneet väärään maahan... Janne Viksten on ainakin ollut aivan maailman luokan bluegrass-instrumentalisti, mutta sillä musatyylillä on vähän vaikea saada kukkaron täytettä Suomessa.

Täyttä off-topicia. Mutta asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia maailmassa.

Koko litanjahan menee:

Ne, jotka osaavat soittaa, soittavat.
Ne, jotka eivät osaa soittaa, opettavat.
Ne, jotka eivät osaa opettaa, ryhtyvät kriitikoiksi ja toimittajiksi.

Ne, jotka eivät osaa toimittaa kritiikkejä, ryhtyvät foorumeille tyhjän toimittajiksi;-)

Ihan turhaan sitä kritiikkiä väheksytään, kun se nyt kummiskin on aikamoinen taitolaji sekin. Kritiikin uskottavuus on täysin riippuvainen kritiikin perusteluista. Kaikki foorumit ovat väärällään "kritiikkejä", joissa tämä tai tuo on shaissea siksi kun minä nyt satun tällä hetkellä olemaan sitä mieltä ja perään nippu viestejä joissa jankataan itse kunkin oikeutta omaan mielipiteeseen (ihan niin kuin sillä olisi jotakin väliä sellaisessa tapauksessa). On todella harvinaista herkkua on sellainen, että joku vaivautuu kertomaan mitä ajattelee ja miksi ajattelee. En usko, että ketään kiinnostaa pääseekö minulta pieru eikä se ole kritiikkiä, vaikka haisee. Ei meillä ole täällä paljon varaa väheksyä ammattimaisia toimittajia ja kriitikoita, vaikka heidän leipää syömmekin.

No tulipahan avauduttua, mutta onhan toisaalta minullakin oikeus haista täällä nurkassani;-)

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Aalimupina
18.06.2011 00:46:46 (muokattu 18.06.2011 00:48:39)

hallu: Ne, jotka eivät osaa toimittaa kritiikkejä, ryhtyvät foorumeille tyhjän toimittajiksi;-)

Näinhän sitä voi jatkaa...

Ihan turhaan sitä kritiikkiä väheksytään, kun se nyt kummiskin on aikamoinen taitolaji sekin. Kritiikin uskottavuus on täysin riippuvainen kritiikin perusteluista. Kaikki foorumit ovat väärällään "kritiikkejä", joissa tämä tai tuo on shaissea siksi kun minä nyt satun tällä hetkellä olemaan sitä mieltä ja perään nippu viestejä joissa jankataan itse kunkin oikeutta omaan mielipiteeseen (ihan niin kuin sillä olisi jotakin väliä sellaisessa tapauksessa). On todella harvinaista herkkua on sellainen, että joku vaivautuu kertomaan mitä ajattelee ja miksi ajattelee. En usko, että ketään kiinnostaa pääseekö minulta pieru eikä se ole kritiikkiä, vaikka haisee. Ei meillä ole täällä paljon varaa väheksyä ammattimaisia toimittajia ja kriitikoita, vaikka heidän leipää syömmekin.

Ammattimaisten toimittajien ja kriitikoiden tekstit ovat myös varsin usein luokattomia. Suomalainen "rock-journalismi" on... hämmentävää. Eipä se valtamediakaan aina loista. Hesarissa oli esim.tänä vuonna kirja-arvio, jossa hyökättiin välittömästi kirjoittajan kimppuun, se ei ollut kovinkaan hyvää kritiikkiä.

Itse videoon:

Kitaristin soitto on mielestäni hyvin mautonta (mitä se maku sitten onkaan). Likit ovat tyylittömiä, geneerisiä kitaralikkejä, jotka on kuultu tuhanteen kertaan. Soolo on kuin repäisty jostain bluegrass-biisistä ja lytätty tuon biisin päälle. Enemmän on aina enemmän, kuten Ynkkäkin sanoi.

Ukelelensoittajan soitto toimisi mielestäni paremmin yksinään. Kitaristi ei tuo mitään lisää tuohon tulkintaan. Pikemminkin vesittää tulkinnan ja tekee tuosta komediaa yltiösiirappisella tulkinnallaan melodiasta, 8-osabiitillä ja bluegrass-tikutuksellaan.

Ehkäpä sen onkin tarkoitus olla koominen versio aiheesta. Jos joku siitä tykkää ja saa kauheat kiksit, niin hyvä hänelle.

Funkånaut
18.06.2011 01:11:58

Siin on oleellinen ero, että sanooko ainoastaan, että "Täyttä paskaa" vai perusteleeko, miksi tulkinta ei ollut mieleinen.

Mietin siinä samalla, että näkyyköhän Sandelsin myyntitilastoissa joku piikki nyt tässä Funkonautin historiallisen, ylivoimaisen voiton jälkimainingeissa. - Stradlin
kimurantti1
18.06.2011 03:51:34 (muokattu 18.06.2011 03:53:30)

Kefiiri: Varmaan, mutta onhan Shaw tuossa ihan oikeassa. Jos osaa jonkin homman todella hyvin, niin ei tarvitse ruveta opettamaan muita, vaan voi keskittyä siihen hommaansa ja tienata leipänsä sitä tekemällä.

Kaikella hyvällä, onko sulla mitään käsitystä siitä, millaista on olla muusikko näin pienessä maassa kuin Suomessa? Luuletko että Suomessa on montakin ei-kaupallisissa prokkiksissa (eli rokkicoverit, turve ja listapoppi/rokki) toimivaa kitaristia, jotka elättävät itsensä pelkästään soittamalla?

Kuriositeettina voin kertoa, että Suomessa ei ole yhtäkään jazzkitaristia, joka elättäisi itsensä soittamalla jazzia. Ei edes Teemu Viinikainen, joka mun mielestäni on ehkä tän maan kovin, hänkin saa ison osan tuloistaan opettamalla. Myös esimerkiksi pelkästään keikkailemalla itsensä elättävät klasarikitaristit on suht. harvassa. Itse asiassa mulle ei tule mieleen näitäkään yhtä ainutta, joka ei ainakin osaansa tuloistaan saa opettamalla.

Olennainen ero ei ole siinä, että kuinka hyvä olet, vaan mitä vedät.

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Kefiiri
18.06.2011 07:49:44 (muokattu 18.06.2011 07:54:27)

kimurantti1: Kaikella hyvällä...Olennainen ero ei ole siinä, että kuinka hyvä olet, vaan mitä vedät.

Juu tsori jos joku loukkaantui. Tottahan se on, että jos ei halua tinkiä taiteellisista ambitioistaan, eikä oma musa ole kaupallisimmasta päästä, niin jotain muutakin työtä on tehtävä sämpylöiden haalimiseksi vaikka olisi miten etevä hommassaan.

Oman alan opettaminen on parempi vaihtoehto kuin jokin täysin alaan liittymätön homma. Ei pääse tuntuma tyystin katoamaan. Samahan se on esimerkiksi kuvataiteilijoilla.

En oikeasti kyseenalaista opettajien taitoja, mutta en koskaan malta olla tarttumatta tuohon (tässä Shawn sanomaksi laitettuun) juttuun, kun se on niin huvittava ja provokatiivinen!

lolQ
18.06.2011 13:31:53

http://www.youtube.com/watch?v=0MMHBNX9UAI

Oletteko tutustuneet Igor Presnyakovin soittoon? Siinä on jo aika pätevä kaveri.

Aalimupina
20.06.2011 00:02:14

lolQ: http://www.youtube.com/watch?v=0MMHBNX9UAI

Oletteko tutustuneet Igor Presnyakovin soittoon? Siinä on jo aika pätevä kaveri.

Taitava kaveri. Vaivatonta soittoa.

En hirveästi diggaa kitarasoundista, kuuntelin myös muitakin soittajan kipaleita, en pelkästään tuota särölle mennyttä videota.

Mun mielestäni tää on kyll paras versio aiheesta:

http://www.youtube.com/watch?v=F3RYvO2X0Oo&feature=related

Ja tässä ihan kelpo live:

http://www.youtube.com/watch?v=T7qpfGVUd8c

ps. en ole mikään hillitön Biitles-fani. en vain täysin käsitä näitä fingerstyle-versioita. paljon paremmalta nää biisit kuulostavat laulun ja bändin kera.

Old Guitar
21.06.2011 23:52:20

Tässä yllättävän hyvää meininkiä:

http://www.youtube.com/watch?v=ifp_SVrlurY&feature=related

Ota iisisti - loppu lähestyy...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti