Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onkohan tämmönen mikään?
1
Nikot11
25.05.2011 21:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

THOMANN CLASSIC 1/2
http://www.thomann.de/fi/thomann_classica_12.htm

pysyyköhän vireessä ja kestääkö soittamista onko jollain kokemusta tälläisesta? :D

Jucciz
25.05.2011 23:04:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi hintalappu ei anna sulle minkäänlaista osviittaa?

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
kiriminni
26.05.2011 08:24:27

Tuon verran laskutan työtunnilta+ALV,päättele siitä laatu.
Tarvikkeet eli kitaran osat täytyisi saada ilmaiseksi.
Silti ei rahat riittäisi elämiseen.
Saa sillä epävireisiä ääniä kuitenkin.

It's better to burn out than fade away...
Pentinpuro
26.05.2011 09:04:19

Kyllä nuo Classicat hintalappuun nähden asiallisia pelejä on. Varsinkin isommissa kokopuukantiset. Samalla rahalla saa marketista lelukitaran.

Tyttärellä on ollut tuollanen viitisen vuotta, siitä on nyt joku rima tallan alapuolelta vähän irronnut, kun resonoi. Syypää tuohon on ennemminkin meidän kuiva ilma kotona. Pitäis liimata kiinni ja myydä pois, kun soittaja on jo kasvanut siitä ohi.

Tässä olis kokopuukantinen vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/thomann_classic_pro_12.htm . Yksi oppilas hankki tuollaisen 7/8 -kokoisen ja se soi varsin hienosti.

Tämä siis vain minun mielipiteeni.

Niin no, no niin
Nikot11
26.05.2011 13:59:07 (muokattu 26.05.2011 21:12:12)

Joo kiitos viesteistä :D kiitos tosta linkistä! Kunhan jonku sais joka pitää ees tunnin soittelun verran vireen ja kestää sopivasti

Ääninäytteen perusteella tuo THOMANN CLASSIC 1/2 kummiski soi iha hyvi

Luthier
27.05.2011 09:46:25

Nikot11: Joo kiitos viesteistä :D kiitos tosta linkistä! Kunhan jonku sais joka pitää ees tunnin soittelun verran vireen ja kestää sopivasti

Kaikki koossa pysyvät kitarat pitävät kyllä vireensä. Eri asia on sitten saako kaikkia vireeseen. Virityksen muuttuminen edellyttäisi että koneiston kielirulla pyörisi kielen vedon takia taaksepäin. Sellaista en ole koskaan havainnut missään halvassakaan (ehjässä )virityskoneistossa. Uudet nylonkielet on tietysti viritettävä kielten venymisen takia uudelleen tunnin parin välein ja myöhemminkin kitara on syytä aina virittää alettaessa soittaa. Kielten kiinnitystapa vaikuttaa myös vireessä pysymiseen. Vire pysyy paremmin kun kieltä on kierretty mahdollisimman vähän rullan ympärille. Tällöin rullan ympärillä olevan kielen vähitellen tapahtuva venyminen ei muuta virettä. Em. ilmiö on tietysti sama kalliissa ja halvassa kitarassa.

Nikot11
27.05.2011 10:48:23

Luthier: Kaikki koossa pysyvät kitarat pitävät kyllä vireensä. Eri asia on sitten saako kaikkia vireeseen. Virityksen muuttuminen edellyttäisi että koneiston kielirulla pyörisi kielen vedon takia taaksepäin. Sellaista en ole koskaan havainnut missään halvassakaan (ehjässä )virityskoneistossa. Uudet nylonkielet on tietysti viritettävä kielten venymisen takia uudelleen tunnin parin välein ja myöhemminkin kitara on syytä aina virittää alettaessa soittaa. Kielten kiinnitystapa vaikuttaa myös vireessä pysymiseen. Vire pysyy paremmin kun kieltä on kierretty mahdollisimman vähän rullan ympärille. Tällöin rullan ympärillä olevan kielen vähitellen tapahtuva venyminen ei muuta virettä. Em. ilmiö on tietysti sama kalliissa ja halvassa kitarassa.

Okei, kiitos tiedosta, selitti aika paljon asiaa.

Imper
27.05.2011 13:09:46

Mulla oli joskus koulukaappikitarana tollanen parin markan Thomann-nylonkielinen, ja ihan hyvin soveltui siihen tarkoitukseen! Ihan hyvin sillä hetkittäiset soittohimot tyydytti.

Mutta leluhan toi on. Joskus leluillekin on tarvetta! Esim. reissu/festarikitaraksi tollanen on ihan ok.

Everyone is a per-son
nisumaka
30.05.2011 09:49:23

No mä ostin taannoin tompalta 88e skitan. Ihan ok laadultaan. Ibanezeista ostin skitan, 450 e, sitten vasta se oli mun mielestäni mistään kotoisin. 88e tomppa oli harjoituksiin ok skitta, 450 e ibanezilla voi kävellä (ja käytänkin sitä) keikoilla. Siinä osviittaa, eli noi vekottimet jakautuu kahteen ihan eri kategoriaan. Iba on havin, minkä voi sitten noteerata äänityksiin. 55e, harjoituksiin ok, joudut tekemään kitaran säädöt kuntoon, arvelen, mulla oli tunnin työ tossa 88e skitassa aikoinaan, mutta joo, kyllä sillä sitten soitti (soi, eikä rämissyt) ;-;

Nikot11
30.05.2011 12:41:42

nisumaka: No mä ostin taannoin tompalta 88e skitan. Ihan ok laadultaan. Ibanezeista ostin skitan, 450 e, sitten vasta se oli mun mielestäni mistään kotoisin. 88e tomppa oli harjoituksiin ok skitta, 450 e ibanezilla voi kävellä (ja käytänkin sitä) keikoilla. Siinä osviittaa, eli noi vekottimet jakautuu kahteen ihan eri kategoriaan. Iba on havin, minkä voi sitten noteerata äänityksiin. 55e, harjoituksiin ok, joudut tekemään kitaran säädöt kuntoon, arvelen, mulla oli tunnin työ tossa 88e skitassa aikoinaan, mutta joo, kyllä sillä sitten soitti (soi, eikä rämissyt) :-D

Okei, kiitos tiedot

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti