Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Guild GAD-JF30
1
Andy Six
15.04.2011 10:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Motivaationi sähkökitaran soittoon menettäneenä olen kiinnostunut otsikossa mainitusta Guildin mallista..Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä jumbosta..?

Pekutsi
19.04.2011 16:17:57

Moi !

Mulla on jumbo Guild F-50 R ja aivan loistava saundi.Ostin sen kitarapajalta uutena

viimevuonna ja mikitin uutena jakista tulee ulostulo.

Testasin martineja ja gibsoneja ja pidin tästä eniten.

Valitettavasti minun on pakko myydä pois koska olen päälle kuuskybänen ja koppa on mulle liian iso(niska hartia ongelma istualleen soittaessa).

Minun mielestä on kyse loistavasta kitarasta,vaikkakaan ei ole ihan sama model.

Oiskohan tuo Gad tämän edeltäjä,ei tietoa.

Pekka

Pekutsi
19.04.2011 16:24:23

Sori onhan tuo Gad ihan eri skitta kun f-50r mutta samaa perhettä kummiskin mutta oma kokemukseni Guildista on erittäin positiivinen.

Pekka

RJU
01.05.2011 13:43:16

Oletko katsonut Harmony Centralin käyttäjäarviot http://www.harmonycentral.com/products/100482 ? Kovasti kiittäviä nuo ovat.

Minulla on Guild GAD JF48, joka taitaa erota JF30 maillista lähinnä siinä, että JF30 puumateriaalit on tarkemmin valikoiduista materiaaleista. Olen tyytyväinen JF48:aan. Ääni on iso ja laajasti soiva eri alueilla. Kansi on paksuhko ainakin aukon kohdalta, mutta ääni on herkkä siitä huolimatta. Tätä imettelin. Johtuisiko rimoituksesta? Kielivalinnoilla voi toki vielä vaikuttaa äänen sävyyn. Viimeistely on laadukas. Virittimet toimivat moitteettomasti. Soitettavuus on hyvä ja kaulan profiili on lievä D, jos oikein tulkitsen. Gibsonin tai Yamahan jumboihinnähden koppa ei ole yhtä syvä, mikä luo hieman erilaisen äänimaailman.

Jos sinulla on mahdolista koesoittaa ja vertailla vastaavista materiaaleista valmistettuihin eri merkkisiin jumboihin, on ostopäätöksen teko varmaankin harkitumpi ja helpompi.

Tuossa http://acapella.harmony-central.com … ?2276785-Guild-GAD-JF30-vs-GAD-JF48 vielä vertailua JF30 ja JF48 välillä. Siinä väitetetään, että JF30:ssa on mahonkipohja ja sivut, kun JF48:ssa pohja ja sivut ovat sapelea eli hieman eri tavoin soivaa mahonkia vastaavaa puuta.

Andy Six
01.05.2011 16:52:54

Kiitosta informaatiosta....Ehdin tosin jo tuhlaamaan rahani Gibson Gospeliin,mutta jos toisen jumbon hankinta(mulla on jo tuo Watson) tulee ajankohtaiseksi,pidän tämän mielessä...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti