Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikitys
1
llarppp
22.03.2011 16:06:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan sellasta että minkä hintasta on heittää teräskieliseen mikitys? Ja mikä on järkevä mikki + etunen? Sekä mitä työtä vaatii?

"Every man dies, not every man really lives."
chill
24.03.2011 13:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K&K pure mini, tallan alle asennettava mikki, toimii ainakin minulla varsin mallikkaasti. Näitä saa esim kitarapajalta hintaan 150e (muistaakseni), asennus sisältyy hintaan. Suosittelen

johanssen
24.03.2011 22:14:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K&K pure mini

Min komppaus myös tälle passiivimikitykselle. Ja 150 ecuu oli kitarapajalla asennuksineen. Hyvältä soundaa ainakin Martin D-15 kepukan kanssa, kun sitä väliin tulee bändin kanssa renkuteltua.

Äänittäessä tietty huomaa selvän eron onko ulkoinen mikitys vai K&K:n kautta, mutta sehän on taas siitä kiinni, mitä on haussa. K&K:n soundi on taas omiaan johonkin juttuihin.

asialliset hommat hoidetaan, muuten ollan kuin ellun kanat...MSI P35 / Core 2 Duo E6700 / 8 Gb DDR800 / Win 7 64bit / RME FF400 / Cubase 5
Zeeboo
25.03.2011 22:16:10

Ääni K&K:lle täältäkin. Itse olen kovasti tyytyväinen myös "suoraan pöytään" soundiin.

(sooloskaba 221:ssä ja roots-skabat 171 ja 172 on soitettu halpa Samick TAJ-1 + K&K yhdistelmällä suoraan Zoom r16:aan, jos soundireferenssiksi kelpaa. Soitto nyt on .... vähän sinnepäin.)

White men can't Monk
llarppp
05.01.2012 14:50:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori nosto, mut kysytään vielä et kuuluuko bodyyn hakatut rytmikuviot tuon kautta?

"Every man dies, not every man really lives."
Zeeboo
05.01.2012 18:46:20

llarppp: Sori nosto, mut kysytään vielä et kuuluuko bodyyn hakatut rytmikuviot tuon kautta?

Kyllä vaan kuuluvat. Omassani tosin ei ole K&K:n omaa etuvahvistinta, mutta tokkopa sekään runkoääniä pois saa. Taitaapa olla pietsoille ominainen juttu. Omani kanssa oli vähän opettelua äänittämisen kanssa, sillä kaikki napautukset tallaan kuuluivat aika voimakkaasti, ja joskus Yamahan etusen limitteri meni "tukkoon" runkoäänistä. Mutta ihan täyttä päätä tuon kanssa on oppinut elämään.

Käsittääkseni joillain soittajilla on kopassa pietso nimenomaan ottamassa talteen "koputuksia".

White men can't Monk
spindel
01.02.2012 14:35:20

Moro!

Voisitteko selvittää tietämättömälle, että mitä tuo mystinen K&K tässä kontekstissa tarkoittaa?

elon arska
01.02.2012 14:40:43

spindel: Moro!

Voisitteko selvittää tietämättömälle, että mitä tuo mystinen K&K tässä kontekstissa tarkoittaa?

Se on sen mikkivalmistajan nimi, kuten G&L.

spindel
01.02.2012 14:43:51

Kiitos tästä :) !

Eki C
01.02.2012 20:07:19

Itselläni on K&K, B-Band ja Highlander. Nämä tietenkin eri kitaroissa, joten eivät siten aivan vertailukelpoisia, mutta kyllä Highlander on ihan omaa luokkaansa. K&K Pure (Martin OOO-28EC:ssä) on minulle ollut pettymys ja vaatii hyvän etusen parantamaan soundia.
Lisäksi löytyy myös valmiiksi asennettu Godinin mikitys Seagullissa, mikä on myös aivan mainio sellaisenaan.

penatuna
01.02.2012 20:20:18 (muokattu 01.02.2012 20:21:00)

Eki C: Itselläni on K&K, B-Band ja Highlander. Nämä tietenkin eri kitaroissa, joten eivät siten aivan vertailukelpoisia, mutta kyllä Highlander on ihan omaa luokkaansa. K&K Pure (Martin OOO-28EC:ssä) on minulle ollut pettymys ja vaatii hyvän etusen parantamaan soundia.
Lisäksi löytyy myös valmiiksi asennettu Godinin mikitys Seagullissa, mikä on myös aivan mainio sellaisenaan.

Näytti tuo Highlander olevan sulla dobrossa, mikä on vähän eri asia kuin normiakkari. Oletko kokeillut Highlanderin mikkejä muissa kitaroissa? Miten vertautuu esim. B-bandiin?

Eki C
03.02.2012 15:31:31

penatuna: Näytti tuo Highlander olevan sulla dobrossa, mikä on vähän eri asia kuin normiakkari. Oletko kokeillut Highlanderin mikkejä muissa kitaroissa? Miten vertautuu esim. B-bandiin?

Ensimmäinen kokemus Highlanderista oli aikoinaan OM-mallisessa Martinissa.

B-Band on parempi ja monipuolisempi kuin K&K, ainakin tämä UST/AST-yhdistelmä, mikä minulla on. Ideahan siinä on mahdollisuus säätää UST:n matalampien ja AST:n korkeampien taajuuksien suhdetta.
Kuitenkin käytän itse lähes kokonaan UST:tä, koska tuo AST lätkän välittämä soundi kumisee ainakin minua häiritsevästi.

Soundikin on makuasia ja varmaankin mikitysvalinta riippuu myös kitara- ja soittotyylistä. Olen tehnyt sellaisen havainnon, että Highlanderia suosivat protasolla varsinkin erottelevaa soundia hakevat ja monipuolisesti näppäilevat kitaristit. Voi olla, että se mikä toimii esim. OM- tai OOO-Martinissa ei kuulostakaan hyvältä vaikkapa Gibson Hummingbirdissä, mikä on erinomainen tasaisen soundin komppikitara.

lindha
04.02.2012 17:42:40 (muokattu 04.02.2012 17:44:25)

Eki C: Ensimmäinen kokemus Highlanderista oli aikoinaan OM-mallisessa Martinissa.

B-Band on parempi ja monipuolisempi kuin K&K, ainakin tämä UST/AST-yhdistelmä, mikä minulla on. Ideahan siinä on mahdollisuus säätää UST:n matalampien ja AST:n korkeampien taajuuksien suhdetta.
Kuitenkin käytän itse lähes kokonaan UST:tä, koska tuo AST lätkän välittämä soundi kumisee ainakin minua häiritsevästi.

Minulla on K&K pure mini kahdessa kitarassa, enkä huomaa soundieroa ainakaan huonompaan suuntaan verrattuna kaverin Martiniin, jossa Martinin alkuperäisasennuksena tuplasysteemi (tallanaluspiezo ja konkkamikki). Erona on, että Martin kiertää helposti, jos blendaa liikaa konkkamikkiä mukaan, K&K ei kierrä. Hyvällä esivahvistimella saa K&K:n soundista vielä paremman (K&K:n oma tai esimerkiksi minulla on muiden soittimien takia 2 kanavainen Headway).

Nyt on markkinoilla myös K&K:n tapaan asennettava JJB electronicsin systeemi, lähettävät Suomeen ilman rahtikuluja ( http://www.jjb-electronics.com/ ). Huomattavasti halvempi kuin K&K (kolmepiezoisen saa 25 dollarilla, endpin pitää hommata erikseen). Kannattaa käydä sivulla katsomassa, kotisivun taustalla soiva Carolan Concerto on JJB:n kolmepiezoisella äänitetty ja äänenlaatu on mielestäni hämmästyttävä. Tulee seuraavaan minun kitaraani. (ja tiedoksi: en saa provikkaa näistä kehuista)

lindha
12.02.2012 15:19:59

Mikitin Seagull Maritime SWS Rosewoodin jjb electronicsin 3 piezoisella (25 $ postikuluineen). Mielestäni parempi kuin K&K. Erittäin luonnollinen soundi. Suosittelen!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti