Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tommy Emmanuel - Acoustic & Electric tour
1
MoreK
18.03.2011 09:31:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan tämänkin palstan lukijoita näki Tommyn Turussa tai Helsingissä tällä viikolla?

Itse olin eilen loppuunmyydyllä Kultsan keikalla Helsingissä. En ole Tommya livenä aikaisemmin nähnyt ja odotukset olivat aika korkealla kuulemani ja Youtubesta näkemäni perusteella.

Mahtava keikka! Tommy soitti kaksi settiä, molemmissa noin puolet ajasta bändin kanssa akustisella ja sähkökitaralla, puolet soolona sitä tuttua akustisen pikkausta. Kuten sanottu, odotukset olivat korkealla, mutta täytyy sanoa, että ne ylittyivät. Tommy on mestari ottamaan yleisönsä ja akustisen käsittely on jotain ylimaallista. Soittoon sekoittuu virtuoosimaista perussoittoa, suoranaista akrobatiaa, kitaran käyttöä perkussiona jne. Tommylla on mahtava rytmi-, harmonia- ja huumorintaju, kaikki ne ovat käytössä. Kaveri osaa vielä heittäytyä soittoonsa ja selkeästi nauttii touhusta. Samoin yleisö.

Bändin kanssa Tommy soitteli akustista ja Telecasteria (http://farm5.static.flickr.com/4105/5411670178_3909b5c82f.jpg). Bändin biisit olivat varsin mielenkiintoisia ja mukavaa vaihtelua, mutta mielestäni se huippuanti oli kuitenkin siellä Tommyn akustisissa sooloissa.

Taisi olla paras konsertti, missä olen ikinä käynyt. No itse asiassa punk-bändi Laman konsertti samassa paikassa, Kultsalla, parikymmentä vuotta sitten oli myös mahtava elämys :D

Ainut huono puoli keikassa oli, että alkoi taas oma soitto tuntua kököltä ja sormet tahmealta. Höh.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti