Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nylon- vai teräskielinen
1
Pepezzu
27.12.2010 22:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut ensimmäisen akustisen hankkimista, olen soitellu sähkistä ~1 vuoden ja nyt aattelin hommata akustisen. Joten kumpi olis parempi vaihtoehto mulle, nylon- vai teräskielinen kitara.

poppamies
27.12.2010 22:41:59 (muokattu 27.12.2010 22:45:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepezzu: Olen ajatellut ensimmäisen akustisen hankkimista, olen soitellu sähkistä ~1 vuoden ja nyt aattelin hommata akustisen. Joten kumpi olis parempi vaihtoehto mulle, nylon- vai teräskielinen kitara.

Riippu pitkälle mitä haluat soittaa. Nylonkielinen on periaatteessa klassinen ja flamencokitara. Vastaavasti teräskielinen countykitara. Näin raasti yksinkertaistaen jotta saat mielikuvan soittotavasta. Jos soittotyylisi on perinteistä komppaamista suosittelen teräskielistä. Jos taas klassinen ja näppäily kiinnostaa niin ehdottomasti nylonkielinen. Perinteinen klassinen kitara ei itse asiassa sovellu kovinkaan hyvin "rämpyttämiseen".
Tietenkin myös huomioitava että teräskielisen kaula on enemmän sähkiksen tapainen muodoltaan ja mitoiltaan. Nylonkielisessä vastavasti huomattavasti leveämpi otelauta.

G strings are for strippers
Pepezzu
27.12.2010 23:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. Selvä. Oon vähän mietiskelly että ehkä hankkisin teräskielisen mieluummin, se soppii ehkä paremmin mun soittotyyliin. Kiitos vastauksesta vielä :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti