Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez EW
1
tender.insanity
25.12.2010 17:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakua en jaksa =)

Himoittaa akustinen, jolla voi vetää suoraan linjaan. Mites nuo EW:t? Lähinnä EW20 - EW35 -sarja. Onko hintansa väärti? Onko PK-seudulla kauppoja, missä noita on, jotka ovat myös kilpailukykyisiä nettikauppojen hintojen kanssa?

Ovatko kestäviä? Kotikäyttöön ja nauhoitteluun tulisi tähän talouteen.

Ja jos jollakulla noita on, laittakaa kuvaa kehiin, niin näkee, minkä näköinen tuollainen "oikeasti" on, kun varmaan esim. Thomannin kuvat valehtelevat hiukan.

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
Rg505bk
25.12.2010 22:10:30

Itselle on jäänyt jotenkin huono kuva Ibanezin akustisista. Ulkonäkö tuntuu olevan kohdallaan, mutta soundi, varsinkin akustisesti, ei niissä mitä olen soittanut ole kovin kummoinen ollut. Yhden Ibanezin Talmanin olen omistanut, eikä sitä kyllä ole ikävä. Itse kaatelisin ensin vaikka Yamahan akustiset, jos edullista akkaria olisin etsimässä.

Kannattaa toki käydä kokeilemassa kitarat paikan päällä, pääasia on että itseä miellyttää. Tuntuu noissa olevan ainakin melko ohuet kaulat ja ovat olleet suht helpposoittoisia. Ei vaan itselle ensimmäisenä tule mieleen Ibanez kun akkarista on kyse...

Aalimupina
26.12.2010 10:10:23 (muokattu 26.12.2010 11:01:26)

Rg505bk: Itselle on jäänyt jotenkin huono kuva Ibanezin akustisista. Ulkonäkö tuntuu olevan kohdallaan, mutta soundi, varsinkin akustisesti, ei niissä mitä olen soittanut ole kovin kummoinen ollut. Yhden Ibanezin Talmanin olen omistanut, eikä sitä kyllä ole ikävä. Itse kaatelisin ensin vaikka Yamahan akustiset, jos edullista akkaria olisin etsimässä.

Kannattaa toki käydä kokeilemassa kitarat paikan päällä, pääasia on että itseä miellyttää. Tuntuu noissa olevan ainakin melko ohuet kaulat ja ovat olleet suht helpposoittoisia. Ei vaan itselle ensimmäisenä tule mieleen Ibanez kun akkarista on kyse...

Komppaan. Yhdellä oppilaallani on tuollainen Ibanez EW. Ei se kyllä kovinkaan kummoinen ole. Soundi on todella ohut ja voimaton. Varmaan toimii ihan ok harjauskitarana rockibändissä.

Suosittelen kanssa kattomaan Yamahaa, jos halajat halvempaa akkaria.

Miksi akkaria pitää pystyä äänittämään suoraan linjaan? Se kuulostaa skeidalta... Mikki vaan eteen niin kuulostaa paremmalta.

tbnoer
26.12.2010 10:56:16

Mulla oli EW-20 ekana akkarina. Oli ihan kelpo peli muuten, mutta akustinen ääni oli aika heikko, vaikkakin ihan kaunis. Vaihdoin sitten kokopuiseen akkariin sen takia.

Kitaran myytyäni olen pariin otteeseen lainannut duunikaverin samanlaista kitaraa pikkukeikoille juuri sen takia, että on helppo nykäistä kitara XLR-piuhalla suoraan pöytään kiinni.

hallu
26.12.2010 11:52:50

Joo tuo EW sarjan ponnettomuus tulikin jo monella suulla todettua ja itse huomasin ihan saman kun noita EW malleja kokeilin. Sen sijaan on suositeltu yamahaa. Yamahalla ainakin LL6 malli joka osuu hinnaltaan aika lähelle tuota iban EW:tä ja oli minusta hyvä saundinen kitara. Ibanezilta kokeilin itse niitä AWsarjan malleja joissa on puinen kansi ja minusta ne soivat paljon paremmin ja olisivat varteenotettava vaihtoehto myös. Yksi mikä kanssa menisi tuohon hintahaarukkaan iban ew:eiden kanssa on Ovation Idea jossa on puinen kansi ja sointi huomattavasti parempi ja voimakkaampi kuin ibanezin ew:sä.

sohvarämpyttäjä
26.12.2010 20:01:49

Ibanez ew20 itselläni,

Huonoa:
Kokoisekseen hiljainen/hento ääni
painava!
Kaunis pinta paljastaa laminoinnin tyhmemmällekin

Hyvää
Kaunis
Kestävä (laminoitu)
mikityksen ja esivahvailun ohessa näppärä viritin
Ainoa paikallisissa liikkeissä ollut vasenkätinen

tender.insanity
27.12.2010 16:57:59

Kiitos vastauksista. Kai se pitää vain suunnata Hesaan ja käydä kitaroita läpi.

Hyvä terveys on hitain tapa kuolla.
Ukkovaari
31.12.2010 13:16:48

tender.insanity: Kiitos vastauksista. Kai se pitää vain suunnata Hesaan ja käydä kitaroita läpi.

Heitänpä sulle vaihtoehdon eli Ibanez AW sarja voisi olla zekkaamisen arvoinen.
Levytukku Oy:stä tuota pitäis löytyä.

Mulla itsellä on AW800 ECENT elektroakkari ja oikein hyvä kitara on ollut, soundi kohdillaan ja hyvä soittaa ja ääntä lähtee akustisestikin soitettuna ihan tarpeeksi.

Joten zekkaa tuo AW sarjan mallit. Tuota mun AW800 ECENT ei enää tehdä joten sitä ei varmaa löydä kuin käytettynä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti