Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkisysteemit vertailussa - K&K Trinity, AKG C1000S. TLM103
1
MoreK
17.11.2010 20:47:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnosti sen verran omien mikkisysteemien soundit, että tein hieman vertailua. Mukana K&K Trinity, AKG C1000S ja Neumann TLM103.

Tässä klipit myös teidän iloksi:
http://koti.kapsi.fi/~morek/AcoMic/

milahtee
17.11.2010 21:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MoreK: Kiinnosti sen verran omien mikkisysteemien soundit, että tein hieman vertailua. Mukana K&K Trinity, AKG C1000S ja Neumann TLM103.

Tässä klipit myös teidän iloksi:
http://koti.kapsi.fi/~morek/AcoMic/

Minun mielestä Neumann TLM103 on selkeä voittaja. AKG on vähän tukkoisen kuuloinen. K&K:n mikissä on aika lailla akuankkaa, mutta yhdistetty saundi on paljon parempi. Luulen, että live-tilanteessa Trinity olisi selkeä voittaja.

Miten äänitit mikeillä tehdyt otot?

MoreK
17.11.2010 21:59:14

milahtee: Miten äänitit mikeillä tehdyt otot?

Molemmat mikit osoitti melko kohtisuoraan 14. nauhan tienoille noin 15 cm päästä.

mhs
17.11.2010 23:46:37

Hyviä näytteitä, kiitti!

Itse oon käyttänyt about vastaavaa blendiä trinityssä, kun oon äänitellyt tai vaffin kanssa soittanut. Täytyypä joskus laittaa äänitysvermeen toiseen kanavaan mikki, että sais vähän itsekin vertailtua --- ties vaikka saisi siitä olisi muillekin iloa. Mulla tosin on mikkinä Studio Projects B1 ja tila kaikuisahko; tuolla combolla ei kovin skarppia saundia saa, eli Trinity voi hyvinkin viedä voiton.

milahtee
18.11.2010 09:17:55

MoreK: Molemmat mikit osoitti melko kohtisuoraan 14. nauhan tienoille noin 15 cm päästä.

Tilaa on ilmeisesti lisätty jälkeen päin. Entä onko kompuraa tai ekvalisointia?

Kysyisin vielä, onko äänitys tehty tietokoneella ja jos on niin minkälaisen vermeen läpi. Neumann kuullosti todella hyvältä.

MoreK
18.11.2010 10:52:45

milahtee: Tilaa on ilmeisesti lisätty jälkeen päin. Entä onko kompuraa tai ekvalisointia?

Kysyisin vielä, onko äänitys tehty tietokoneella ja jos on niin minkälaisen vermeen läpi. Neumann kuullosti todella hyvältä.

Jep, laitoin hieman reverbiä Sonarissa (Perfect Space). Muita lisälaitteita en käyttänyt. Tavara meni mikiltä äänikortin läpi tietokoneelle. Äänitin Sonarilla kaikilta mikeiltä yhtäaikaa usemmalle raidalle ja purin sieltä omiksi tiedostoiksi. Käsittelin wav-tiedostot vielä Sound Forgella: lisäsin volumeä n. 3db joka klippiin ja tallensin mp3-tiedostoiksi.

Blendauksen tein Sonarilla, en Trinity esivahvistimella. Lopputulos lienee about sama.

Jos noita vielä jotenkin käsittelisin oikeassa studio-tilanteessa, niin laittaisin ehkä hieman kompuraa ja EQ:lla vähän kirkastaisin yläpäätä. Kiva kokonaissoundi voisi syntyä käyttämällä Trinity Blended ja Neumann klippejä, ja panoroimalla niitä jonkin verran sivuille.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti