Muusikoiden.net
02.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ajatuksia "halvemmista" Ibanez + Abertone akustisista ym.?
1
Stone
14.11.2010 12:09:44 (muokattu 14.11.2010 12:26:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut aikeissa hankkia sähkökitaroiden vastapainoksi metallikielisen akustisen ja tarkoitus olisi opetella ainakin sormisoittoa sillä ja todennäköisesti myös akustista bluesia.
Sähkökitaraa olen harrastanut "toistakymmentä" vuotta (silläkin osiolla paino sanalle; harrastus) ja akustinen/rauhallisempi ilmaisu on alkanut myös viehättää.
Tarvitsisin hieman opastusta soittimen valintaan, koska olen siis harrastelija, niin eiköhän ole paras ostaa silloin budjettisoitin, jossa hinta/laatu kohtaavat.
Ajattelin, että jos soittimessa olisi soololovi, niin se voisi olla käytännöllisempi vai vaikuttaako tuo lovi paljon sointiin, jos siinä ei olisi sitä?
Sitten toinen juttu; olen miettinyt, että pitääkö olla elektroakustinen vai pelkkä akustinen.Elektroakustisella tietysti saisi soundia hieman muokattua, mutta tarvinko sitä, niin en osaa sanoa.Tavallinen akustinen olisi tietysti halvempi. Samat kysymykset kuten em. voisi esittää että; kokopuukansi vai laminoitu, mutta muistaen, että kitara tulee puhtaasti harrastus/itseopiskelu käyttöön ainakin nykyisekllään. Mahdollisesti menen jossain vaiheessa myös kansalaisopistoon kitaran kanssa, joten luulettekko, että ihan sellaisella Hyvä hinta/laatu (laminoitukansi) perusversiolla pärjäisi jonkin aikaa, kun budjettini olisi max. 200,- , mutta mielellään tietysti paljon edullisempikin kelpaisi.

Tällaisen Ibanezin olen huomioinut, joka voisi lähteä siihen 200,- hieman tinkaamalla (ei kuitenkaan tuolta).

http://www.dv247.com/guitars/ibanez … ctro-acoustic-guitar-natural--60935

Tällä liikkeellä näyttäisi olevan useampikin budjettipuolen akustinen. Oikeastaan Kiinnostaisi melkeinpä eniten tietää millainen olisi tuo ihan perus AGS101 metallikielinen.
Elektroakustisista AGS102E sekä AGS103E (kokopuinen) ainakin näyttävät varsin mallikkailta.

http://www.abertone.com/akustiset_e … roakustiset_kitarat.html#detaljerad

Herättääkö mitään ajatuksia tai olisiko jotain lisättävää mitä minun pitäisi ottaa huomioon kitaraa valitessani tai kenties jotain lisä ehdotuksia?

T. Jussi

"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
kimizu
14.11.2010 12:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa hintaluokassa unohtaisin elektroniikan. Jos mietit että kunnon mikkisysteemi maksaa helposti 100-200 euroa ja budjetti koko kitaralle on 200 euroa, niin jostain on tingitty tuossa hintaluokassa. Mikin voi kuitenkin lisäillä jälkeenpäin kitaraan kuin kitaraan jos sille tulee oikeasti tarvetta. Yleisesti ottaen kokopuinen soi paremmin, ainakin kokopuinen kansi olisi hyvä olla. Poikkeuksia toki löytyy, kuten joka asiaan =)

Aloita täältä --> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=137565

Haulla löytyy lisää keskusteluja, suunnilleen joka kolmas topikki käsittelee täsmälleen samaa aihetta ja kitarasuosituksia löytyy pilvin pimein.

Selaile myös käytettyjä torilta, käy kaupoissa kokeilemassa eri malleja niin saat tuntumaa eri merkkeihin ja malleihin. Kokeile myös kalliimpia malleja niin selviää, miksi jotkut kitarat maksavat enemmän kuin toiset. Kyllä se omakin sieltä löytyy =)

"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
Stone
14.11.2010 14:47:49 (muokattu 14.11.2010 19:49:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimizu: Tuossa hintaluokassa unohtaisin elektroniikan. Jos mietit että kunnon mikkisysteemi maksaa helposti 100-200 euroa ja budjetti koko kitaralle on 200 euroa, niin jostain on tingitty tuossa hintaluokassa. Mikin voi kuitenkin lisäillä jälkeenpäin kitaraan kuin kitaraan jos sille tulee oikeasti tarvetta. Yleisesti ottaen kokopuinen soi paremmin, ainakin kokopuinen kansi olisi hyvä olla. Poikkeuksia toki löytyy, kuten joka asiaan =)

Aloita täältä --> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=51&t=137565

Haulla löytyy lisää keskusteluja, suunnilleen joka kolmas topikki käsittelee täsmälleen samaa aihetta ja kitarasuosituksia löytyy pilvin pimein.

Kiitos infosta...pitää lukea tuo keskustelu läpi ajatuksella.

Ihan sen verran, että olen kuullut kyllä abertonen mikityksestä positiivista, mutta se voi tietty olla subjektiivinen arvio (eikä se elektroakustisuus ole itellenikään välttämättömyys). Haulla jotain löytyi abertonen kitaroista, mutta suhteellisen vähän. Luulisi niistäkin olevan jo enempi arvioita, kun nyt kuitenkin jo ollut hyvän aikaa saatavilla.

Lisäksi olisin kiinnostunut kuulemaan Yamahan 310 mallista. Yllättävän hyviä arvosteluja antaneet esim. www.ultimate-guitar.com/reviews/aco … stic_guitars/yamaha/f310/index.html foorumilla, joten en tiedä oikein miten suhtautua tuohon.

"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti