Muusikoiden.net
03.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyviä slide-kitara kappaleita akustiselle?
1
GMV
08.11.2010 13:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mitä hyviä akustiselle kitaralle sopivia slide-kappaleita tiedätte? Eli lähinnä haluaisin blues kappaleita, mutta muutkin käyvät? Olen yrittänyt opetella soittamaan avoimella D-vireellä, joten joku blues-biisi tässä vireessä olisi kiva. Olen soitellut harjoitusmielessä Elmore jamesin Dust my broomia. Olen soitellut myös standardi vireessä free birdiä. Joten jos tiedätte muita hyviä harjoitusbiisejä slide-kitaralle, niin olisi kiva?
Kiitos!

longinus
11.11.2010 22:11:39

Kirjastoista kannattaa lainailla Stefan Grossmanin opuksia eri blues-tyyleistä. Siellä on ihan jokaiseen makuun ja esimerkiksi Deltablues kirjassa oli muistini mukaan melko paljon slideä eri virityksissä mm. Son Houselta ja Johnsonilta.

GMV
12.11.2010 14:14:22

Kiitoksia vinkistä! Täytyy lainata tuo. Nimenomaan tuollainen delta blues-meininki kiinnostaisi.

Riiski
14.11.2010 10:37:56

Tampa Redin "Denver Blues" on hieno akustinen slide instrumentaali.

longinus
15.11.2010 21:18:23

GMV: Kiitoksia vinkistä! Täytyy lainata tuo. Nimenomaan tuollainen delta blues-meininki kiinnostaisi.

Oikeastaan ainoa ongelma Grossmanin tabien kanssa on se ettei niitä ole rymitetty eikä merkattu mihinkään tahtilajiin yms. eli aika karuja ovat. Mutta tämän voi helposti kiertää ihan sitä musiikkia sinnikkäästi kuuntelemalla. Tulee melkein kuin itsestään se slide sieltä jos sitä musiikkia paljon kuuntelee. : )

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti