Muusikoiden.net
08.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Erikoinen tremolo
1
Brownie
30.09.2010 07:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tällaista tremoloa kannattaisi treenata:

http://www.youtube.com/watch?v=NgdkwEXHY0w&feature=related

Tuohan ei taidakaan mennä ihan perinteisesti PAMI.

Milkop
30.09.2010 11:02:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuo mene ihan etusormi-keskari-nimetön? Itse ainakin tuon tyylistä tremoloa soittelen niin.

(Olipas kyllä aika pahaa röytöä ukon soitto tuossa videossa. Tempo heitteli miten sattuu.)

"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Brownie
30.09.2010 12:17:45

Ei ei ei...

Kun tarkoitin justiin, että tuo on semmonen tremolotekniikka, että sen ei kuulukaan mennä tempossa.

Old Guitar
30.09.2010 13:09:11

Tempoista en sano mitään, mutta kankeaa soitantaa, vaikka kappale pitäisi soittaa elävästi ja rytmikkäästi. Ehkä kappale oli liian vaativa esittäjälle.

Ota iisisti - loppu lähestyy...
jhurtti
30.09.2010 15:41:08

Eikös tuo mene ihan etusormi-keskari-nimetön?

Juuri näin. Tremolo sujuu parhaiten vetämällä 24 keskaria edellisenä iltana. Pami kannattaa jättää väliin. :D

Brownie
30.09.2010 15:47:22 (muokattu 30.09.2010 15:54:11)

jhurtti: Juuri näin. Tremolo sujuu parhaiten vetämällä 24 keskaria edellisenä iltana. Pami kannattaa jättää väliin. :D

+++++

Kukaan ei tainnut ymmärtää mitä tarkoitin. Tremoloahan on kahdenlaista, toinen on sitä 16-osia ja toinen on sitä missä ei ole mitään määrättyä tempoa. Eli tuossahan ne bassoäänet menee tempossa, mutta se tremolo menee miten sattuu, ja niinhän se on tarkoituskin.

samueld
30.09.2010 22:47:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brownie: +++++

Kukaan ei tainnut ymmärtää mitä tarkoitin. Tremoloahan on kahdenlaista, toinen on sitä 16-osia ja toinen on sitä missä ei ole mitään määrättyä tempoa. Eli tuossahan ne bassoäänet menee tempossa, mutta se tremolo menee miten sattuu, ja niinhän se on tarkoituskin.

Eikö se ole sama että miten treenaa kun ei lopputuloksellakaan ole väliä?

Kyllä toi tremolo musta ihan rytmissä yritti mennä. Tosin ei mikään elämää suurempi tekniikka ollut kaverilla.

I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Brownie
01.10.2010 10:44:25

Mun mielestä taas on paljon vaikeampaa soittaa niin, että bassoäänet menee rytmissä, mutta tremolo ei.

Te ette vaan ymmärrä. Luulette ettei tuo videon kaveri osaa soittaa, koska luulette että se yrittää soittaa perinteistä pami-tremoloa.

viny
01.10.2010 12:13:39

Brownie: Mun mielestä taas on paljon vaikeampaa soittaa niin, että bassoäänet menee rytmissä, mutta tremolo ei.

Te ette vaan ymmärrä. Luulette ettei tuo videon kaveri osaa soittaa, koska luulette että se yrittää soittaa perinteistä pami-tremoloa.

No oli aika haparoivaa soittoa kyllä muutenkin.

Itse olen nuo vetänyt vaan samalla tavalla (eli PAMI, paitsi että P paikka vähän vaihtelee),mutta ensin miettii pelkästään noi yläkielet, että kuin nopeasti ne kuulostaa hyvältä. Sitten soittaa sitä ja yrittää hakea ensin ykköset peukulla ja pitää muuten samana. Sitten monimutkaisempia peukkujuttuja jne.

Brownie
01.10.2010 12:43:01 (muokattu 01.10.2010 12:43:34)

No niin, joku sentään tajusi.

viny
01.10.2010 12:50:11 (muokattu 01.10.2010 12:51:03)

Teknisesti hyvää ja periaattessa hyvin soittaakin, mutta mun mielestä se vaan soittaa sitä , ei tulkitse. En tiedä pystyisikö hän soittamaan tuon paremminkin, mutta tuo versio ei ainakaan minusta ole hyvä.

:) Jooooo. Näin sitten.

jhurtti
01.10.2010 19:12:47

Brownie: Mun mielestä taas on paljon vaikeampaa soittaa niin, että bassoäänet menee rytmissä, mutta tremolo ei.

Tämä on jumalan tosi. Tarkoittanit sanoa, että tässä tremolossa ei ole niin selvää patternia kuin normi pamissa. Kyllähän tämä tempossa menee.

Kyllä me ymmärretään.... Silti olen sitä mieltä, että tuon videon soittaja kuulostaa kömpelöltä. Sen sijaan alkuperäinen kommenttini oli puhdas huuli (en jaksanut vilkaista edes tuota videota silloin). Huono huuli tosin, kun ei sitäkään ymmärretty.

Brownie
01.10.2010 20:41:29

Kyllä mä tajusin ainakin. Kantsii vetää jurrit että on balalaikkarapula, mutta ei kantsi ottaa pamia, ettei se hyvä tremolo mene hukkaan;)

Old Guitar
02.10.2010 01:35:36

Brownien kohdalla oli pakko taas kerran vilkaista liittymispäivämäärä ja kuink ollakaan, tuore forumtoverihan se siellä, kinkkisine kysymyksineen.

jhurtti
02.10.2010 20:49:13

Old Guitar: Brownien kohdalla oli pakko taas kerran vilkaista liittymispäivämäärä ja kuink ollakaan, tuore forumtoverihan se siellä, kinkkisine kysymyksineen.

Kas, tuorepa hyvinkin... Eiköhän toivoteta äijä tervetulleeksi.

Brownie
02.10.2010 20:59:33

Juu, kiitoksia vaan.

Old Guitar
03.10.2010 12:54:41

Joo, tervetuloa minunkin puolestani! Hieno homma, että tänne saadaan uutta osallistuvaa väkeä, kun muutoin on niin hiljaista. Sana kiertään vain uusien jäsenien saamiseksi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti