Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kännikitara halvalla
1 2 3
Guitaristi
22.07.2010 21:37:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli haussa siis mahdollisimman halpa teräskielinen akkari. Naikkari ei tule kysymykseen. Lähinnä haussa sellainen peli, jonka voisi surutta ottaa mukaan puistoreissulle ja ties mihin ryypiskelykinkereihin vaille pelkoa siitä, että nyt menee kallis kitara huonoon kuntoon kun muutkin sitä rämpyttävät, kaatavat juomia päälle jne. Lähinnä sähkökitaraa olen soitellut jokusen vuoden, joten akustisista ei ole pienintäkään tietoa. Saako sanotaanko nyt 60-80e hintaluokassa edes soitettavaa yksilöä? Mitä halvempi, sitä parempi: soundi ei nyt ole pääasia, vaan hinta :D

Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Old Guitar
22.07.2010 22:48:01 (muokattu 22.07.2010 22:55:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitaristi: Eli haussa siis mahdollisimman halpa teräskielinen akkari. Naikkari ei tule kysymykseen. Lähinnä haussa sellainen peli, jonka voisi surutta ottaa mukaan puistoreissulle ja ties mihin ryypiskelykinkereihin vaille pelkoa siitä, että nyt menee kallis kitara huonoon kuntoon kun muutkin sitä rämpyttävät, kaatavat juomia päälle jne. Lähinnä sähkökitaraa olen soitellut jokusen vuoden, joten akustisista ei ole pienintäkään tietoa. Saako sanotaanko nyt 60-80e hintaluokassa edes soitettavaa yksilöä? Mitä halvempi, sitä parempi: soundi ei nyt ole pääasia, vaan hinta :D

HuutoNetissä on tuohon hintaan esim. allaoleva ja pari muutakin voisi löytyä kyseiseen käyttöön. Toriltakin saattaisi kannattaa katsoa.

http://www.huuto.net/kohteet/akusti … ielinen-soololovellaei-hv/144588961

Torilla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=435827 (3/4-kokoinen)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=435448

Itse kallistuisin viimeisen linkin Waldeniin tai HuutoNetin kohteelle Albertone AGS-101

-Cale
25.07.2010 20:29:33

Itse ostin muutama vuosi sitten Thomannilta sen 39 euron Harley Bentonin. Mitä tuosta nyt sanoisi, tuohon rahaan on ainakin ollut aivan riittävästi vastinetta. Soitettavuuskin yllättävän hyvä, saundikin menettelee eikä mitään suurempia ongelmiakaan ole ollut, mitä nyt g-kielen virityskoneisto on aivan tautisen jäykkä. Tosin enolta oli jostain HB:n halpisakkarista irronnut talla kieliä viritettäessä :) Onhan noissa seassa varmaan aivan susiakin, mutta ilmeisesti muutama aivan kohtalainenkin, ellei jopa hyvä (tuohon rahaan). Parasta tuossahan on, että kun rahallista arvoa ei juuri ole, ei sen käsittelyn kanssakaan ole niin nuukaa.

roopeok
26.07.2010 13:21:03

Kannattaa varmaan kierrellä käytettyjä läpi netistä ja kaupoista. Oma ~150e kitara jonka ostin puistokäyttöön ja katusoittamiseen osoittautui ihan kelpo peliksi muissakin mielissä. Siitä vaan kiertelemään ja kokeilemaan.

-Cale
26.07.2010 20:43:11

Yksi hyvä vaihtoehto on myös Yamaha F-310, joita käytettynä liikkuu aloittajan budjetin rajoissa. Omistin tuollaisen usean vuoden, ei mitään pahaa sanottavaa.

Valkoinen Lootus
04.08.2010 09:37:35 (muokattu 04.08.2010 09:39:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/users/72595.jpg

Noin 40€.

E. Ups, yläällä oltiinkin jo mainittu bentonin harrikka. No, ei kertaus tässä tapauksessa pahaa tee, päinvastoin.

Thet
10.08.2010 10:45:59 (muokattu 10.08.2010 10:47:31)

Meikäläinen tarvii kans jonkun tälläsen. Budjetti varmaan ois samaa luokkaa ku aloittajalla. Ois meinaan hyvä olla semmonen akustinen, jonka kohtaloa ei tarvii pelätä jos känniset kaverit esimerkiksi alkavat rokkaamaan, eikä mulla kyllä ole varaakaan mihinkään kunnon vehkeeseen juuri nyt tai lähiaikoina.

Lisäys. Itelle käy naikkarikin, vaikka teräskielinen ois kyllä miellyttävämpi.

"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth "
juikka111
11.08.2010 16:12:59 (muokattu 11.08.2010 16:13:18)

Itse ostin kirpputorilta Yamahan c-40 kitaran eilen hintaan 12,90e. Voisin sanoa että aika helkkarin hyvä hintalaatusuhde tuolla kitaralla. Oli niin halpa kuulemma kun puuttui pari kieltä. No olihan siinä kolhujakin takana, mutta soitoltaan yhtä hyvä kuin kaverin "ehjä" c-nelikymppi.

Aion tästä lähin alkaa kiertelemään enemmänki kirpputoreja.

-Jack-
Valkoinen Lootus
13.08.2010 11:40:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Bentonin eräs hienous on se, että sille tekee pelkästään hyvää semmoiset jutut, joita ei ehkä muiden kitaroiden kanssa tulis tehtyä.

Esim. saunassa soittaminen tai uimassa käyminen kitaran kanssa. Veikkaan, että Benttoni vois olla myös pätevähkö pulkka.

tbnoer
13.08.2010 21:16:36

Valkoinen Lootus: Harley Bentonin eräs hienous on se, että sille tekee pelkästään hyvää semmoiset jutut, joita ei ehkä muiden kitaroiden kanssa tulis tehtyä.

Esim. saunassa soittaminen tai uimassa käyminen kitaran kanssa. Veikkaan, että Benttoni vois olla myös pätevähkö pulkka.

Täytyykin harkita sitten Benttonia. Nykyisen kännikitaran soundi menee ikävästi tukkoon löylyissä XD

Peku911
21.08.2010 20:42:49

Valkoinen Lootus: Harley Bentonin eräs hienous on se, että sille tekee pelkästään hyvää semmoiset jutut, joita ei ehkä muiden kitaroiden kanssa tulis tehtyä.

Mä ainakin ostaisin kunnon pelin, enkä mitään benttonia, jos uimaankin ottaisin sen mukaan. Täytyy kysyä, että mitä järkee on ostaa kitaraa kännisekoilua varten? Ainakin iten vihaan sellasia ihmisiä, jotka soittaa puistossa kännissä jotain täyttää paskaa ja luulevat vielä osaavansa jotain. Suosittelen, että älä osta mitään ja lähe juomaan ilman kitaraa.

tbnoer
23.08.2010 00:11:43

Peku911: Mä ainakin ostaisin kunnon pelin, enkä mitään benttonia, jos uimaankin ottaisin sen mukaan. Täytyy kysyä, että mitä järkee on ostaa kitaraa kännisekoilua varten?

Itse ainakin tykkään ottaa mökkireissuille ja illanviettoihin kitaran jota ei tarvitse niin varoa. Jos ei ole kuin se yksi "kunnon" kitara, niin saattaisi hieman harmittaa, kun Hermanni astuu sen päälle kolmen promillen humalassa.

-Cale
23.08.2010 11:17:51

Peku911: Mä ainakin ostaisin kunnon pelin, enkä mitään benttonia, jos uimaankin ottaisin sen mukaan. Täytyy kysyä, että mitä järkee on ostaa kitaraa kännisekoilua varten? Ainakin iten vihaan sellasia ihmisiä, jotka soittaa puistossa kännissä jotain täyttää paskaa ja luulevat vielä osaavansa jotain. Suosittelen, että älä osta mitään ja lähe juomaan ilman kitaraa.

Hoho, onneksi täällä on ns. ammattimiehiäkin.

Onko se sinulta niin kauheasti pois jos jotkut haluavat jammailla ja pitää hauskaa siinä samalla ei-niin-vakavamielisesti? Ja pitääkö soittajana saavuttaa joku tietty taso että voi mennä soittamaan julkisesti johonkin puistoon, tai ylipäätään ostaa kitaraa?

Peku911
23.08.2010 17:07:33

Ja pitääkö soittajana saavuttaa joku tietty taso että voi mennä soittamaan julkisesti johonkin puistoon, tai ylipäätään ostaa kitaraa?

No tottakai pitää! Vielä kehtaat tällaista ees kysyy.

-Cale
23.08.2010 17:44:46

Peku911: No tottakai pitää! Vielä kehtaat tällaista ees kysyy.

Njaa... Sitä että miksi sinulla sitten on soittimia en viitsi edes kysyä, onhan ne hienoja koristeitakin toki. Hieman hintavia tosin.

Peku911
23.08.2010 18:43:26

-Cale: Njaa... Sitä että miksi sinulla sitten on soittimia en viitsi edes kysyä, onhan ne hienoja koristeitakin toki. Hieman hintavia tosin.

Toi mun kommentti oli kirjoitettu erittäin sarkasmipainotteisesti, mutta olet ilmeisesti erittäin tyhmä ihminen, kun totena otit.

-Cale
23.08.2010 21:00:04

Peku911: Toi mun kommentti oli kirjoitettu erittäin sarkasmipainotteisesti, mutta olet ilmeisesti erittäin tyhmä ihminen, kun totena otit.

Niin näköjään sinäkin, kun syöttiin lankesit. Vai mistä päättelit että itse tuon tosissani kirjoitin? Kun tuolle linjalle lähdit, niin ajattelin viedä sen vielä vähän pidemmälle, mutta ilmeisesti se ei enää ollutkaan hauskaa kun osui omaan nilkkaan. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön ym. sananlaskuja tähän. Peace.

Funkånaut
23.08.2010 21:46:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: ...Ja pitääkö soittajana saavuttaa joku tietty taso että voi mennä soittamaan julkisesti johonkin puistoon, tai ylipäätään ostaa kitaraa?

Mun mielestä parin soinnun osaamisesta ei ainakaan haittaa ole. Muistan joku koulujenloppu Hesassa puistossa X ku joku jamppa soitti sähkistä johonki Microcubeen. Oli varmaan saanut aiemmin päivällä sen ekan keppinsä, ainakin soitosta päätellen. Karmeaa meteliä. Olisko ollut liikaa pyydetty että olisi etukäteen edes blues-kierron opetellut jotenkuten, ennen kuin lähtee tuottamaan "taidenautintoa" yleisölle.

"You can't spell Funk without FUN."
Peku911
23.08.2010 22:28:25

Funkonaut: Mun mielestä parin soinnun osaamisesta ei ainakaan haittaa ole. Muistan joku koulujenloppu Hesassa puistossa X ku joku jamppa soitti sähkistä johonki Microcubeen. Oli varmaan saanut aiemmin päivällä sen ekan keppinsä, ainakin soitosta päätellen. Karmeaa meteliä. Olisko ollut liikaa pyydetty että olisi etukäteen edes blues-kierron opetellut jotenkuten, ennen kuin lähtee tuottamaan "taidenautintoa" yleisölle.

Joo kyllä mäkin tosissaan olin siinä, että kyllä ottaa päähän kun joku rämpyttää jossain julkisella paikalla osaamatta yhtään mitään. Suorastaan tekis mieli mennä sanomaan, että lähe kotiis soittamaan, jos et osaa täällä hiljaa olla.

Old Guitar
23.08.2010 22:57:38

Ohan suomi täynnä kaiken maailman 'artisteja', jotka laulelevat lapsellisia joikujaan kaiken kansan kuulleen oikein konserteissa ja lavoilla.

Sanoitukset ovat 5-vuotiaan tasolla ja sävelmät jopa senkin alle. Varsinkin näitä itsekritiikittömiä suomalaisia 'naisrokkareita', niin voi sitä myötähäpeän määrää, joille ihmiset altistetaan heidän taholtaan. Eihän tässä edes löydä sanoja kuvaamaanä sitä pahoinvoinnin määrrä, jonka nämä 'naistähdet' aiheuttavat lallatuksillaan niille, jotka vielä tässä maailman myllerryksessä ovat säilyttäneet hitusen ymmärrystä.

Kriitikotkin ovat nykyään ilmeisen sidoksissa levy-yhtiöihin ja kirjoittavat sellaisia arvosteluja, joita heiltä halutaan markkinoiden taholta.

Artistit pienessä Suomessa hymisevät keskenään kehuvia lausumia lajitovereistaan. Kaikki juoksevat yhtenä sopulilaumana mammonan perässä. Ennen rokkenrollissa piti olla munaa, mutta nykyään joku Chisukin valitaan vuoden Rokkariksi Rumban äänestyksesä. Voi, voih.

Rockmusiikki on vajonnut, ainakin Suomessa, syvimpään pohjaan kuin ikinä. Raha ja menestys luovat nykyään sisällön suomalaiseen taiteeseen. Amerikkalaiset ja suomalaiset roskasarjat ja MTV ym. hölynpölyohjelmat tv:ssä ovat ilmeisesti aivopesseet nykyiset musiikintekijät, kriitikot ja kuluttajatkin. Muuta selitystä en löydä tälle nykyiselle rockmusiikin alennustilalle.

Että ei tarvita munaa, eikä minkäänlaisia taitoja, jos haluaa esiintyä. Päinvastoin, niiden puute oikeuttaa täysin itsekritiikittömän ja itseriittoisen esiintymisen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti