Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarankielistä kysymys:
1
jussi1976
20.07.2010 21:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tarttisin vinkkejä, mitkä akustisen kitaran kielet (merkki ja koko, ei tosiaan mitään hajua, mutta nyt pitää ottaa selvää, koska olisi tulossa keikka) olisi sellaisia, jotka ovat

A/ Erittäin laadukkaat (hinnalla ei väliä)
B/ Vahvasointiset
C/Helpot bendata

Kiitän ehdotuksista.

Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Zeeboo
20.07.2010 22:33:35 (muokattu 20.07.2010 22:38:23)

jussi1976: Eli tarttisin vinkkejä, mitkä akustisen kitaran kielet (merkki ja koko, ei tosiaan mitään hajua, mutta nyt pitää ottaa selvää, koska olisi tulossa keikka) olisi sellaisia, jotka ovat

A/ Erittäin laadukkaat (hinnalla ei väliä)
B/ Vahvasointiset
C/Helpot bendata

Kiitän ehdotuksista.

A) John Pearse, tarjolla on useampaa sorttia: 80/20 pronssi, nikkeli, fosfori pronssi, hopeoitu teräs jne.
B) sama merkki, tyyppi vähän maun mukaan
C) edelleen sama merkki, tämä ominaisuus onkin sitten melko suhteellinen juttu ja vähän ristikkäinen edellisen kanssa.

Kaikissa seteissä, joissa G-kieli on punottu, on (G-kielen) bendaaminen vähän siinä ja siinä.

tuolla on jotain tietoa näistä;
http://www.juststrings.com/johnpearseacousticguitar.html

E: jos näpit vierastavat pronssikieliä, niin kannattaa tsekata myös Elixirit. Mulla on yhdessä akkarissa kiinni 011 Nanowebit, ja toimii ihan täyttä päätä. Tykkään tatsista, eikä mun korvaan soundi ole ollenkaan paha. Pitkäikäisetkin ovat, niinkuin mainoksessa luvattiin.

"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
jussi1976
20.07.2010 22:39:33

Kiitos! Otan noi kiikariin hetimiten.
En ole akustisella soittanut paljoakaan viimevuosina, mutta nyt tulisi akustinen keikka, ja toi bendaamisen ja vahvasointisuuden pointti on siinä, että yksi kappaleista on Queenin "I want it all" ja siis versiona, jona se soitetaan levyllä "Miracle"

On se kiva, että näillä tulevilla aviopareilla on vaatimuksia...

Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti