Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta akustista
1
llarppp
13.07.2010 16:47:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä olen tässä pikkuhiljaa alkanut innostumaan enemmän akustisen soitosta, esikuvina Andy McKee yms. Minulla on Ibanezin EW20ASE-NT kitara tällä hetkellä ja nyt olisi tarkoitus käydä uutta kitaraa ostamaan. Kokemuksia monista ei löydy. Joten mitkä olisivat hyviä merkkejä tai malleja jos budjetti olisi maksimissaan 800e? Ei ole pakko olla elektro, koska mikin nyt voi jälkeenpäin heittää kiinni.

Ehdotuksia! :)

"Every man dies, not every man really lives"
hallu
14.07.2010 02:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

llarppp: Joo elikkä olen tässä pikkuhiljaa alkanut innostumaan enemmän akustisen soitosta, esikuvina Andy McKee yms. Minulla on Ibanezin EW20ASE-NT kitara tällä hetkellä ja nyt olisi tarkoitus käydä uutta kitaraa ostamaan. Kokemuksia monista ei löydy. Joten mitkä olisivat hyviä merkkejä tai malleja jos budjetti olisi maksimissaan 800e? Ei ole pakko olla elektro, koska mikin nyt voi jälkeenpäin heittää kiinni.

Ehdotuksia! :)

Sullahan on on jo elektroakustinen joten nyt ehkä kannattaisi katella ihan akustista. Tuo sinun nykyinen kitarasi on kehuttu elektroniikan puolesta joten jos haluat hommaa kehittää eteen päin voisi olla hyvä idea kokeilla vahvasti akustisesti soivan soittimen mikittämistä vaikka konkalla. Tuo kahdeksansadan euron budjetti mahdollistaa ihan kohtuu hyvän akkarin. Martinin kokopuiset ihan halvimmassa päässä voivat juuri ja juuri mahtua budjettiin. Laminaattimartinin saat ihan kirkkaasti tuolla rahalla. Koko puisista soittimista kannattaa katse siirtää tuonne aasian markkinoille jolloin on mahdollista saada erinomaisesti soiva soitin selkeästi ameriikan soitinta huokeammalla. Itselläni on kokemusta kahdesta blueridge merkkisestä kokopuisesesta kitarasta BR240 ja BR160 joista ensin mainittu kuulosti ihan tumpulta ja jälkimmäinen suorastaan jumalaisen hienolta vetäen vertoja jopa parille Martinille. Farida merkkisiä löytyy myös koko puisia ja ainakin jotkut niistä ovat hienosointisia. (mitä nyt kukanenkin hienosointisuudella ymmärtää).

Topi Nambur
14.07.2010 10:22:32

Kokeilepa Furchin malleja. Niissä on hinta-laatusuhde on kohdallaan.

Musik ist tönend bewegte Form, das auf fruchtbaren Boden fällt. Was? Quatsch! Nur wo Füchse und Hasen gute Nacht sagen.
llarppp
14.07.2010 12:30:42

Olen myös miettinyt Guildin halvimpia malleja, siinä about 600-700 euron tienoilla? Onkohan niistä mihinkään?

"Every man dies, not every man really lives"
hallu
14.07.2010 13:24:58

llarppp: Olen myös miettinyt Guildin halvimpia malleja, siinä about 600-700 euron tienoilla? Onkohan niistä mihinkään?

En ole itse noilla soitellut, mutta kävin tohomannilla kattelemassa, niin todella hienon oloisia kitaroita erittäin maltillisesti hinnoiteltuna. Kokopuisia kitaroita reippaasti alle tonnilla?!?! ja vielä kunnianarvoisa merkki. Joku, jolla on kokomusta voisi vähän kertoilla, kun alkoi itseänikin himottamaan tuommoiset nätit soittokamppeet.

weelie
14.07.2010 13:29:46

saahan alla tonnin kiinalaisia kokopuisia monellakin brändinimellä. Epiphone, Recording king, jne jne.

http://pickingjjcale.blogspot.com/
Mäci
14.07.2010 15:32:13

Alle viidensadankin,laukkuineen.

http://www.thomann.de/fi/eastman_ac320.htm

Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia-
Objectif Lune
23.07.2010 12:54:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäci: Alle viidensadankin,laukkuineen.

http://www.thomann.de/fi/eastman_ac320.htm

Älä ikinä osta kitaraa kokeilematta sitä ja rakastumatta siihen henkilökohtaisesti.

Old Guitar
24.07.2010 01:51:27

Kun ei muutakaan kommentoitavaa ole, niin minulla on ollut Guil GAD30RE, joka oli aivan erinomainen kitara, mutta toinen sama malli, tosin ilman mikkejä oli paljon huonompi, että kannataa sitä Guildejakin kokeilla mikäli sattuu kohdalle.

Guild GAD-50:llä sai taas mahtidraivin aikaiseksi kovemmassa plektrakäisttelyssä

juikka111
24.07.2010 17:20:46

Miksei näitä Jammun l-sarjaa ole vielä ehotettu:

http://www.thomann.de/fi/yamaha_ls16_westerngitarre.htm

Ite tykkäsin tuosta ls16 mallista ja on kokopuinen.

-Jack-
McLeach
24.07.2010 17:28:19 (muokattu 24.07.2010 17:31:44)

Lainataan samaa aihetta. Olisi tarkoitus saada laatu elektroakkari keikkakäyttöön. Hintakatto uutena 700€, käytettynä yritetään hankkia. Musiikkityyli jotain John Mayerin suuntaan, eli pehmeäsoundinen ei metallinen.
Tuohon budjettiinhan osuu jo esim Martinin dx-sarja ja joitain Tayloreitakin. Niin ja unohtamatta Ovationeita. Onko hyviä ehdotuksia mitä lähteä etsimään ja kokeilemaan?

Old Guitar
25.07.2010 02:28:05

Larrivee L-03 oli tossa torilla myynnissä just 700 sadalla. Tosin mikitön, muistaakseni, mutta jos on noin hyvä kitara, niin kannattaa hieman budjettia nostaa, mikityksen verran.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti