Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten kiristän kitaran kieliä?
1
-emmma
22.06.2010 22:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee hermo, kun mun kitaran kielet on niin löysällä, niin miten saan kiristettyä niitä? o: Oisko jotain nettisivuja, joilla neuvotaan se? En tiä yhtään, ko sain ton kitaran vasta viikko sitten.. Kitara on siis akustinen

Nikoo
23.06.2010 00:31:15 (muokattu 23.06.2010 00:36:20)

-emmma: Menee hermo, kun mun kitaran kielet on niin löysällä, niin miten saan kiristettyä niitä? o: Oisko jotain nettisivuja, joilla neuvotaan se? En tiä yhtään, ko sain ton kitaran vasta viikko sitten.. Kitara on siis akustinen

Siellä kitaran päässä on semmoset nupit josta kielet kiristetään oikeeseen vireeseen. :D Kato youtubesta tai googlesta jtn guitar tuning juttuja. Vireeseen saaminen voi olla vaikeeta mut kyllä onnistuu.

hallu
23.06.2010 11:24:22

-emmma: Menee hermo, kun mun kitaran kielet on niin löysällä, niin miten saan kiristettyä niitä? o: Oisko jotain nettisivuja, joilla neuvotaan se? En tiä yhtään, ko sain ton kitaran vasta viikko sitten.. Kitara on siis akustinen

Jos kitara on jo vireessä ja kielet tuntuu silti löysiltä, niin tarvitset paksummat kielet.

Angstiteini
24.06.2010 11:41:48

Jos ongelma ei tosiaan ole kielten paksuudessa, niin nuo viritysruuvit lavassa on vastaus. Vireensaanti on tosiaan mahdollinen esim. nettisivujen kautta, mutta itse koin sen vaikeaksi kun olin vasta-aloittanut. itse opettelin vireenhankinnan siten, että pyysin kokeneempaa kaveria näyttämään, miten minkäkin kuuluu soida. Itse siis pyytäisin mieluummin kaverilta apua, kuin katsoisin netistä. Mutta jos sellaista kaveria ei löydy, niin netistä katsominenkaan ei ole huono vaihtoehto.

Ps. ehkä awwein keskustelu mitä olen koskaan nähnyt :D

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti