Muusikoiden.net
06.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blueridgekitarat
1
tuure 1
30.03.2010 14:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia Blueridgen Bg tai Br-sarjoista.Olisin kiitollinen kommenteista.

hallu
30.03.2010 16:44:43

tuure 1: Onko kellään kokemuksia Blueridgen Bg tai Br-sarjoista.Olisin kiitollinen kommenteista.

No minä hiljattain ostin tuollaisen BR160 kitaran. Tuolla alempana ketjussa "ovationeista ja vähän muistakin" on vähän juttuakin siitä.

Tämä on itselleni ensimmäinen vähän laadukkaampi kitara joten en ehkä ole kovin hyvä kommentoivaan ja lisäksi olen vielä niin uutuuden huumassa, että melkeen pelkkää suitsutusta tekisi mieli antaa.

No mitähän minä nyt sitten sanoisin. Kaula on tuossa omassani profiililtaan sellainen litteähkö. Soittotatsi on miellyttävä, koska tehdasasetuksissa kielet on aika alhaalla, mutta nauhat ei kuitenkaan särise. Ääni on todella eläväinen ja vahva (asia teki minuun jo kaupassa suuren vaikutuksen) vähän samaa saundia tapasin eräässä Martinissa. Kitara todellakin resonoi koko olemuksellaan ja nyt alussa soittaminenkin meinaa unohtua kun jää vain huokailemaan äänen moninaisia sävyjä ja kitaran tapaa reagoida aika voimakkaasti erilaisiin soittokosketuksiin. Alapäästä ehkä vähän metallinen mutta varsin erotteleva ja yläpäästä aika lämmin ja kuulas. Itselleni hyvin inspiroiva soitin.

Yleisilmeeltään tämä on ihan neutraali, mutta lapa on aika pieni ja sen runsaat koristelut tuovat hiukan täyteen ahdetun fiiliksen. Otelaudan merkit ovat pienehköt, mutta koristeelliset eivät kuitenkaan vedä juuri huomiota puoleensa. Kopassa on koristelistat myös pohjan saumoissa (siellä keskelläkin). Matala e-kieli ja a-kieli osuvat toisiinsa lavassa e-kielen virittimen kohdalla, mutta siitä ei tunnu olevan häiriötä.

Ensimmäisen viikon fiilis on, että hyvä kitara kerta kaikkiaan. Viimeistely ja kaikki hienosti tehty, en ainakaan ole huomannut virheitä missään.

RJU
30.03.2010 17:44:11

Suomen ilmasto tuo tietysti omat mausteensa, mutta Unoffcal Blueridge Guitar Forumilta http://theunofficialblueridgeguitarforum18213.yuku.com/directory löytyy aika tavalla tietoa Blueridgeista sekä muistakin kitaroista. Etupäässä kaukoidässä valmistetuista, mutta aika laaja on keskusteluspektri. Keskustelu on asiallista.

hallu
30.03.2010 18:13:53

RJU: Suomen ilmasto tuo tietysti omat mausteensa, mutta Unoffcal Blueridge Guitar Forumilta http://theunofficialblueridgeguitarforum18213.yuku.com/directory löytyy aika tavalla tietoa Blueridgeista sekä muistakin kitaroista. Etupäässä kaukoidässä valmistetuista, mutta aika laaja on keskusteluspektri. Keskustelu on asiallista.

Eikös suomen ilmasto ole ongelma kaikille puukitaroile? vain onko blueridgessä jotain ihan erityisiä ongelmia täällä?!?

RJU
30.03.2010 21:25:11

^Näin on, en ole lukenut Blueridgeissä erityistä tässä suhteessa. Tuo keskustelupalsta on siinä mielessä hyvä, että myös ilmastokokemuksia voi kysellä vastaavan tyyppisestä ilmastosta toiselta puolen maapalloa eli esim. Yhdysvaltojen järviseudulta.

puuvarasto
31.03.2010 15:37:46 (muokattu 31.03.2010 15:40:06)

Mulla on BG-40 slope shoulder ja olen erittäin tyytyväinen. Aika omintakeinen kitara, mm. skaala tässä koko- ja hintaluokassa harvinainen 24,75", jumbonauhat, yhtä isot kuin Gibson SG sähkiksessä, kaula on tosi litteä mitä korostaa se että kaulassa on reilusti tavaraa muihin suuntiin kuin suorassa paksuudessa. Mukava ottaa barre sointuja, toisaalta ei tue kättä yhtä paljon kuin syvempi kaula.

Kitara on tosi kevyt ja ehkä siitä johtuen ääntä lähtee ja se on eläväisen tuntuista, ehkä ei samalla tavalla Hi-Fi soundi kuin verrokki skittani, Gibson CJ-165, mutta varsinkin bassokielissä on tunnelmaa. Uskallan suositella.

Suomen ilmastosta sen verran, että ainoa hämminki on syntynyt kun laitoin Blueridgen talviloman ajaksi kostuttajan kanssa pussiin. Kansi "turposi" aika kuperaksi nostaen tallan ja actionin korkeallei. Parhaiten kitara on viihtynyt telineessä itse viritetty kostutin sisällään pakkasjaksojen aikana.

hallu
31.03.2010 21:11:40

puuvarasto: Mulla on BG-40 slope shoulder ja olen erittäin tyytyväinen. Aika omintakeinen kitara, mm. skaala tässä koko- ja hintaluokassa harvinainen 24,75", jumbonauhat, yhtä isot kuin Gibson SG sähkiksessä, kaula on tosi litteä mitä korostaa se että kaulassa on reilusti tavaraa muihin suuntiin kuin suorassa paksuudessa. Mukava ottaa barre sointuja, toisaalta ei tue kättä yhtä paljon kuin syvempi kaula.

Kitara on tosi kevyt ja ehkä siitä johtuen ääntä lähtee ja se on eläväisen tuntuista, ehkä ei samalla tavalla Hi-Fi soundi kuin verrokki skittani, Gibson CJ-165, mutta varsinkin bassokielissä on tunnelmaa. Uskallan suositella.

Suomen ilmastosta sen verran, että ainoa hämminki on syntynyt kun laitoin Blueridgen talviloman ajaksi kostuttajan kanssa pussiin. Kansi "turposi" aika kuperaksi nostaen tallan ja actionin korkeallei. Parhaiten kitara on viihtynyt telineessä itse viritetty kostutin sisällään pakkasjaksojen aikana.

Toihan on todella hieno kitara tuo Gibsonisi. Ruusupuuta ja sitkakuusta, lienee aika hienosaundinen kapine. Oletko koskaan soittanut Martineilla? miten tuo Gibsonin jumbo vertautuu niihin mielestäsi? en varmaankaan ole aivan pian ostamassa noin kalista kitaraa, mutta jos into riittää ja talous antaa myöden niin ehkä joskus saattaisin investoida. Onk tuo Jumbo hyvä bluesin soittoon?

Tuollaista samanlaista Blueridgeä kuin sinulla itsekin vähän mietin, mutta kaupassa ei sattunut olemaan sellaista hyllyssä että olisi suoraan päässyt kokeilemaan. Mulla oli tuon oman Blueridgen rinnalla kovana kilpailijana Yamaha LL6 joka olisi ollut vähän halvempikin ja jokseenkin samoista materiaaleista tehty. Ulkonäöksellisesti Yamaha olisi ollut houkutteleva, mutta rinnakkain soitettuna Blueridge tuntui vain minun käteeni herkemmältä ja inspiroivammalta ja oli vain ihan pakko ottaa se. Martineja vähän hipelöin siinä, mutta ne menivät vähän budjetistani yli tai ehkä jonkin halvemman Martinin olisin saanut, mutta sellaista riittävän edullista inspiroivaa Martinia ei ollut saatavilla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti