Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran kielitys ongelmako?
1
hallu
28.03.2010 21:15:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä täällä taas teitä vaivaamassa:-) (sanokaa jos nämä minun höperyydet alkaa tympimään niin koitan rajoittaa). Ihan suoraan en noista jelppiketjuista löytänyt vastausta tähän.

Kyse on siis tästä minun uudesta ihanuudesta akkarista Blueridge BR160. En ostaessa huomannut (tarkkaan minäkin sen sitten syynäsin:-)), että lavan ahtaudesta johtuen A-kieli nojaa E-kieleen sen tapin kohdalla (ajattelin, että oli vaan huolimattomasti kielitetty, mutta kun itse kielitin sen 11-52 setillä niin tuota ei vain voi välttää). Soundiin en ole sen huomannut vaikuttavan joten sinällään tuosta ei liene haittaakaan, mutta pikkaisen tuli mieleen ettei tämä aluksi aivan täydelliseltä vaikuttanut idän ihme aivan täydellinen olekaan. Siis se lapahan on aika pieni muutenkin, mutta tuohon en kaupassa kiinnittänyt huomiota vaan vasta kotona. Siis mainittakoon etten tykkää kiertää montaa kierrosta sitä kieltä siihen tapin ympärille vaan aika minimeillä mennään.

Asiaa pohdittuani tuli mieleen, että jos e-kielen kiertäisi tapille ulkokautta, niin eivät ehkä osuisi toisiinsa. Siitä tietenkin tulisi se epäloogisuus, että yksi kieli kiristyisi toiseen suuntaan, mutta tulisiko siitä muita ongelmia? (paitsi että olisi vähän hölmön näköinen). Rupesin oikein tutkimaan asiaa, niin kyllähän e-ja a-kieli tuossa minun yamahassanikin e-tapin kohdalla osuvat toisiinsa, mutta eivät vain nojaa yhtä selvästi. Onko mielestänne kyse ongelmasta, vai ominaisuudesta? ehkä minä olen vaan nyt liiankin tarkkana uuden aarteeni kanssa.

Puavali
28.03.2010 22:40:31

Pidä ne kielet normaalilla tavalla, nimittäin varsinkin väsyneenä tuollaisen kitaran, jossa on muutama kieli eripäin kierretty tappiin, on helkkarin vaikeaa. Siinä menee hermo kun vääntää väärään suuntaan tapista. Jos muuten et saa rauhaa, niin sitten jotain viritintä on siirrettävä millin osia.

Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
hallu
29.03.2010 00:46:49

Ekman: Pidä ne kielet normaalilla tavalla, nimittäin varsinkin väsyneenä tuollaisen kitaran, jossa on muutama kieli eripäin kierretty tappiin, on helkkarin vaikeaa. Siinä menee hermo kun vääntää väärään suuntaan tapista. Jos muuten et saa rauhaa, niin sitten jotain viritintä on siirrettävä millin osia.

Kiitos, lienee viisainta antaa asian olla vallankin kun ei tuntuisi oikein mihinkään vaikuttavan.

milahtee
29.03.2010 09:04:23

hallu: Kiitos, lienee viisainta antaa asian olla vallankin kun ei tuntuisi oikein mihinkään vaikuttavan.

Anna asian olla ja keskity soittamaan sitä kitaraa. Kyseessä on ominaisuus. Mainittakoon, että Wayne Hendersonin kitaroissa on sama ominaisuus. Henderson on yksi maailman arvostetuimmista soitinrakentajista, jonka soittimista maksetaan viisinumeroisia summia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti