Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kosteusmadon hyödyt?
1
hallu
27.03.2010 19:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ensimmäisen puisen kitarani ja nyt hirmeä kosteutusinto ollut päällänsä:-) rupesin vaan tänään vähän tarkistelemaan tilannetta kosteusmittarin kanssa ja huomasin yllätyksekseni, että kitarahuoneessani on kosteutta tällä hetkellä 38-40% , mutta mittasin sitten kosteuden myös tuosta kitarapussista (musafasun topattu pussi) ja siellä pussin sisällä oli kosteusmadosta huolimatta samat 38-40%!? onko siitä madosta hyötyä siellä pussissa vai meneekö se niin, että sitten vasta kun huoneilma menee kuivemmaksi, niin kosteusmadon hyödyt tulevat esille?

Minä tuossa kuitenkin tuumailin, että mahtaisiko tuo +/- 40% huoneessa olla jo riittävä kosteus kokopuisen akkarin säilyttämiselle? niin ja onko kenelläkään kokemuksia ilman kostuttimista jolla se huoneilma kostutettaisiin? tämä musiikki huone on pyöreästi 2,5 x 5m2 ja ehkä 2,4m korkea. Ikkuna on iso ja vetoinen, mutta jos tuon huoneen oven pitäisi talvella kiinni (kiinnihän se useinmiten on muutenkin koiran takia). Kattelin netanttilasta niin jotain kolme ja puolisataa sellainen ilman kostutin maksaisi eli ei viitsisi ihan tyhjän päiten investoida. Uskomatonta muuten ettei noita tahdo oikein mistään nykyisin löytyä kun netanttilassakin oli vain tuo yksi malli ja hobbyhallissa ei ollut yhtään mallia eikä motonetissäkään. Mistä te olette kostuttimenne ostaneet?

viny
27.03.2010 21:02:25

Eikös se 40% oo ihan hyvä kosteusprosentti. Ja kyllä ne madotki auttaa.
(siis jos sitä täyttelee,Ei tietenkään muuten:)

jukkamv
27.03.2010 22:53:29

Uskomatonta muuten ettei noita tahdo oikein mistään nykyisin löytyä kun netanttilassakin oli vain tuo yksi malli ja hobbyhallissa ei ollut yhtään mallia eikä motonetissäkään. Mistä te olette kostuttimenne ostaneet?

Itse ostin clas Ohlsonilta ilmankostuttimen: Tuon kalliimman 99 euron mallin
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=137951195

En itse uskonut laitteen terveydellisiin ominaisuuksiin laisinkaan...mutta mutta miten kävikään. Nykyään nukun aina tuon laitteen vieressä ei enää mene nenä öisin tukkoon ja aikaisemmin oli tapana tulla hieman niistäessä verta ja sekin loppu samantien kun toi laite tuli kotiin. Kostetutta tuo nosti työhuoneessa 30% -> 40% joten jotain se siihenkin vaikuttaa.

hallu
27.03.2010 23:05:37

jukkamv: Itse ostin clas Ohlsonilta ilmankostuttimen: Tuon kalliimman 99 euron mallin
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=137951195

En itse uskonut laitteen terveydellisiin ominaisuuksiin laisinkaan...mutta mutta miten kävikään. Nykyään nukun aina tuon laitteen vieressä ei enää mene nenä öisin tukkoon ja aikaisemmin oli tapana tulla hieman niistäessä verta ja sekin loppu samantien kun toi laite tuli kotiin. Kostetutta tuo nosti työhuoneessa 30% -> 40% joten jotain se siihenkin vaikuttaa.

Kiitos:-) tuo näyttää siltä hintatasolta jota odotinkin. Pitääpä käydä hankkimassa tattista vinkistä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti