Muusikoiden.net
05.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Budjettiluokan elektroakustinen
1
-Cale
09.02.2010 14:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olisi tarvetta elektroakkarille bändikäyttöön, ja ajaisi akustisen tarpeet myös kotioloissa. Olen tutkinut haulla asiaa ja sieltä nousi esiin Yamahan APX-sarja, joka saattaisi olla hyvinkin lähellä sitä mitä haen. Haluan kartoittaa kuitenkin muitakin vaihtoehtoja jotta paras mahdollinen vaihtoehto löytyisi.

Saundillisesti en edellytä mitään mahdottomia eikä tähän rahaan voikaan, ja melko kokematon akustisen soittajan korvanikaan ei varmaan mitään hirveän suuria eroja noissa huomaakaan. Kuitenkin akustiselta sen tulisi kuulostaa, minkä kautta sitä nyt tullaan vahvistamaankin, pa:n tai vahvistimen. Noissa kaavailemissani APX:ssä on 500-sarjalaisissa laminaattikansi, 700-sarjalaisissa taas kokopuukansi (korjatkaa jos olen väärässä). Onko noiden soinnissa huomattavia eroja akustisesti, onko kukaan päässyt vertailemaan rinnakkain? Kalliimmassa 700-sarjalaisessahan on vissiin parempi mikkipuoli kuin halvemmassa 500-sarjalaisessa. Kannattaako maksaa tuo erotus noiden väliltä, vai onko saundi kuitenkaan niin paljoa parempi 700:ssa kuin 500:ssa?

Luin myös että nuo APX:t ovat kevyitä soittaa, tatsiltaan hyvin sähkökitaramaisia, joka olisi minulle hyvinkin mieluinen tekijä. Tällä hetkellä omistan Yamahan F-310 akkarin, joka on ihan ok, mutta ehkä aavistuksen saisi olla vielä sähkölankkumaisempi soitettavuus, ja soololovea edellyttäisin. Onko kukaan vertaillut näiden soitettavuutta? Mielelläni ottaisin myös pienempikoppaisen kitaran kuin tämä vaikka saundin uhallakin, sillä en pidä tästä kurottelusta. APX:ssähän on aika pieni koppa, joka sekin puoltaa tuota mallia. Muutenkin tuo APX miellyttää silmää, ja mikäli vähäänkään on uskominen Thomannin ääninäytteitä, myös korvaa:

http://www.thomann.de/fi/yamaha_apx500_drb.htm

Kysymys kuuluukin, mitä muita vaihtoehtoja suosittelisitte tässä hintaluokassa? Ajattelin käytettynä hankkia jos vaan saatavilla on, joten tuollainen 400 euroa on aikalailla max. mitä voisin sijoittaa.

Wantti87
10.02.2010 07:51:49 (muokattu 10.02.2010 07:54:04)

http://www.thomann.de/fi/yamaha_apx500_drb.htm

Kaverilta tuo löytyy, Kuulostaa ihan hyvältä tuohon hintaluokkaan, Tosin kaveri on soittanut 12 vuotta niin hän saa soiton kuulostamaan hyvältä millä vain.

EDIT: Kysäsin kaverilta onko mitään huonoa, sanoi että tuohon hintaluokkaan loistava valinta eikä löydä mitään valittamisen aihetta.

-Cale
10.02.2010 18:49:09

Wantti87: Kaverilta tuo löytyy, Kuulostaa ihan hyvältä tuohon hintaluokkaan, Tosin kaveri on soittanut 12 vuotta niin hän saa soiton kuulostamaan hyvältä millä vain.

EDIT: Kysäsin kaverilta onko mitään huonoa, sanoi että tuohon hintaluokkaan loistava valinta eikä löydä mitään valittamisen aihetta.

Kiitos vastauksesta! Toki muitakin ehdotuksia vielä kaipaisin, mutta jos ei ala kuulumaan niin alan kallistua tuon APX:n (500/700) kannalle lopullisesti.

Veppis
12.02.2010 20:09:26

Iteltäni löytyy: http://www.thomann.de/fi/ibanez_aw1 … id=34bdb374c9fbb8cc6b0b2c9b6b32e1b7

Ja pirun tyytyväinen ollut. Lähinnä akustisesti tuolla soitellut ja kauniisti soi blues tai mitä nyt soittaakaan. Ulkonäkökin miellyttää ainakin omaa silmää, tuo kuva ei tee ihan täysin oikeutta itse kitaralle.

Särky on buranan puutetta ja väsymys kahvin vajausta
Tinppa
12.02.2010 23:44:13 (muokattu 12.02.2010 23:48:06)

Komppaan edellistä kirjoittajaa. Samainen Ibanez AW 15 ECELG löytyy täältäkin ja erittäin tyytyväinen olen tuohon ollut myöskin. Hintansa puolesta ja muutenkin varsin mainio soittopeli, kokopuukansi ja kelvollinen elektroniikka. Toimii hyvin sekä akustisesti että vahvistettuna. Akustisessa soundissa ei tosin liioin bassopuolta irtoa. Soundi miellyttää silti omaa korvaani. Suosittelen testaamista.

kiriminni
14.02.2010 11:53:19

Käytetty Yamaha apx-20c.Joskus testailin ja on 24nauhaa ja kunnon puut.
Valmistettu vain 1994-96.Tuollaisen ostaisin heti jos joku myisi.

Kukin meistä vierailee maapallolla vastoin tahtoaan ja kutsumatta. Minulle riittää sen salaisuuksien ihmetteleminen. Einstein.
Hirsimäki
16.02.2010 17:21:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ibanez_sge130vs.htm

Aivan mahtava tuohon hintaluokkaan! ... Itse pidän kitarasta paljon ja sillä on helppo soittaa.

http://www.myspace.com/courabou
Gona
17.02.2010 18:17:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi torilla myynissä kokopuukantinen O.C.Smith. Kannattaa vilkaista.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=395120

Real Rokko Bibsy Sound
lehtiju2
17.02.2010 19:37:18

Vähän menee off topiciksi, mutta tekee viisaimmilta mieli kysyä, että miksi aika monissa livesessioissa näkee perusrämppyakustisen olevan Takaminen joku malli? Myös isommilla tähdillä: Sprigsteen, Bowie yms?

kiriminni
17.02.2010 22:40:23

lehtiju2: Vähän menee off topiciksi, mutta tekee viisaimmilta mieli kysyä, että miksi aika monissa livesessioissa näkee perusrämppyakustisen olevan Takaminen joku malli? Myös isommilla tähdillä: Springsteen, Bowie yms?
Takamine on onnistunut tekemään hyvän mikkisysteemin-ei helposti kierrä.
Sähkökitaramainen kaula myös auttaa esim.Springsteeniä vetämään 3h shown.

Kukin meistä vierailee maapallolla vastoin tahtoaan ja kutsumatta. Minulle riittää sen salaisuuksien ihmetteleminen. Einstein.
-Cale
21.02.2010 13:21:14

En ole huomannutkaan seurata ketjua hetkeen, ehdotuksia tullut mukavasti. Tuossa tuli useampi soololoveton vaihtoehto, jotka ei oikein tulisi kysymykseen, olisihan se mukava tilutella ylemmiltäkin nauhoilta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti