Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Samickin akustisten laatu?
1
VonRichtenhof
05.02.2010 20:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve.
 
Ensimmäistä kertaa joulun jälkeen tutustuin Samick Greg bennett D8-CE kitaraan.
Soundi oli erittäin komea ja kitara istui käteen muutenkin täydellisesti. Kitara jäi ostamatta kaulan kierouden takia. Kitara lähti liikkeestä maahantuojalle.
Seuraavan kerran toisessa kaupungissa bongasin juurikin saman kitaran. Soittelin tykästyin ja ostin. Ehkä liian hätiköidysti koska kuukauden jälkeen kun vein kitaran soitinkorjaajan arvioitavaksi kielien räminän vuoksi, oli tuomio tyly: kaula ropelilla. Lievästi mutta silti. Kitara liikkeeseen ja maahantuojalle. Nyt sitten odotellaan.
 
Onko täällä muusikoita joilla olisi vastaavanlaisia kokemuksia vai onko minulle sattunut osumaan ne maanantaikappaleet?
 
Zeeboo
05.02.2010 20:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VonRichtenhof: Terve.
 
Ensimmäistä kertaa joulun jälkeen tutustuin Samick Greg bennett D8-CE kitaraan.
Soundi oli erittäin komea ja kitara istui käteen muutenkin täydellisesti. Kitara jäi ostamatta kaulan kierouden takia. Kitara lähti liikkeestä maahantuojalle.
Seuraavan kerran toisessa kaupungissa bongasin juurikin saman kitaran. Soittelin tykästyin ja ostin. Ehkä liian hätiköidysti koska kuukauden jälkeen kun vein kitaran soitinkorjaajan arvioitavaksi kielien räminän vuoksi, oli tuomio tyly: kaula ropelilla. Lievästi mutta silti. Kitara liikkeeseen ja maahantuojalle. Nyt sitten odotellaan.
 
Onko täällä muusikoita joilla olisi vastaavanlaisia kokemuksia vai onko minulle sattunut osumaan ne maanantaikappaleet?

 
Mulla on heräteostoksena mukaan lähtenyt Taj-1. Hemmetin hyvä soitin, ei vireongelmia & soitettavuus ja soundi kohdillaan. Viime kesänä oli meininki ostaa Seagullin mini-jumbo ja laittaa tämä kiertoon, mutta rinnakkain vertailun jälkeen Seagull jäi liikkeeseen. Voi olla, että tämä on sitten se sunnuntaikappale.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
daredevil
29.11.2014 17:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VonRichtenhof: Terve.
 
Ensimmäistä kertaa joulun jälkeen tutustuin Samick Greg bennett D8-CE kitaraan.
Soundi oli erittäin komea ja kitara istui käteen muutenkin täydellisesti. Kitara jäi ostamatta kaulan kierouden takia. Kitara lähti liikkeestä maahantuojalle.
Seuraavan kerran toisessa kaupungissa bongasin juurikin saman kitaran. Soittelin tykästyin ja ostin. Ehkä liian hätiköidysti koska kuukauden jälkeen kun vein kitaran soitinkorjaajan arvioitavaksi kielien räminän vuoksi, oli tuomio tyly: kaula ropelilla. Lievästi mutta silti. Kitara liikkeeseen ja maahantuojalle. Nyt sitten odotellaan.
 
Onko täällä muusikoita joilla olisi vastaavanlaisia kokemuksia vai onko minulle sattunut osumaan ne maanantaikappaleet?

 
Minulla on ollut Samick Greg Bennett D 8 CE elektroakustinen muutaman vuoden. Hankin musiikkiliikkeestä ehkä jonkinlaisena heräteostoksena, koska oli tarvetta jonkinlaiselle akkarille. Hinta oli muistaakseni jossain 500 Eur paikkeilla. Kitara on hyvä rämpyttämiseen ja miksei näppäilyynkin. Ehkä kitara tuntuu hieman jäykältä ja saattaa sattua sormiin soittelutuokion jälkiin. Johtuneeko tämä laminoidusta viimeistelystä, puu ei pääse elämään? No, jos tästä ei välitä niin Samickin soundi on erittäin kirkas. Myöskin päällä oleva viritin on todella näppärä. Kitaralla on sen jäykkyyden vuoksi helppo kokeilla eri vireitä esim. drop-D tai kaikki kielet puolisävelaskeleen alaspäin.
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
hallu
29.11.2014 18:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Samick JZ2 joka on täysakustinen sähkökitara eli voi soittaa tavallisen kitaravahvistimen kautta ja ilman vahvistusta jolloin sointi on samanlainen kuin orkesterikitarassa. Tämän ostin uutena vuonna 2009 eli viideskö talvi tässä on alkamassa. Kitaran rakenne on erittäinkin jäykkä ja ei notku edes ,013 kielillä. Kaularautaa ei ole tarvinnut rassata kertaakaan eli kitara on ollut vakaa. Ainoa kuivumiseen liittyvä pikkufiksaus on ollut nauhanpäät jotka olen kertaalleen sipaissut reunoiltaan talaiseksi.
 
Tässä kitarassa ei ole samanlaista herkkyyttä ja voimaa, jota löytyy esimerkiksi Godin 5th avenuesta, mutta silti tämä on mielestäni tervesointinen kitara ja nimenomaan vahvan akustisen soinnin vuoksi tämän alkujaan ostin. Tämän kitaran rakenne on panssarivaunumaisen vankka ja paksu muovimainen lakkaus vielä tukee sitä ei edes pienet kolhut riitä jättämään jälkeä kitaraan. Ehka laminoitu rakenne ja paksu muovilakkaus tekevät sen, että tämä on erittäin vakaa ja jämäkkä soitin.
 
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «