Muusikoiden.net
03.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkälaisen Elektroakustisen hankkisi?
1
Hevimonni
25.01.2010 19:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä olen hankkimassa uutta akustista jonka saisi kiinni vahvistimeen = elektroakustinen kitara. sähkiksistä en pidä enkä tykkää soitella siksi EA. kysymys kuuluu: Mitä merkkiä ja mitä mallia? hintakatto 500€ mailla. Eppu Normaalia yms. soittelen jos se on tyylistä kiinni.

konehes
25.01.2010 20:57:11

Walden G570 ETB on erittäin hyvä elektroakustinen. Soundi on hyvä niin akustisesti kuin vahvistettunakin. Etsiskelin itse koko viime kevään ja kesän elektroakustista keikoille ja tuohon päädyin. Hintaa oli vähän alle 400 euroa.

Miksi muuten haluat käyttää vahvistinta akkarin kanssa? Onko tarkoituksena kenties käyttää säröä tai muita efektejä?

cherub with heavy metal machine
Hevimonni
26.01.2010 17:20:59

joo keikoille minäkin sitä haen ja vahvistin sen takia että ilman ei kuulu mitää kun on rummut ja meikäläisillä on vain 1 mikki lauluajaa varten. en soittele säröllä eli vain kovempaa ääntä varten.

konehes
26.01.2010 18:04:13

Hevimonni: joo keikoille minäkin sitä haen ja vahvistin sen takia että ilman ei kuulu mitää kun on rummut ja meikäläisillä on vain 1 mikki lauluajaa varten. en soittele säröllä eli vain kovempaa ääntä varten.

Minä ainakin olen pärjännyt keikoilla ihan hyvin ilman vahvistinta. Kitara kiinni mikseriin ja monitorin kautta kuuntelu. Mutta jokainen tietysti tekee tavallaan.

9292
28.01.2010 17:57:28 (muokattu 28.01.2010 17:57:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

konehes: Minä ainakin olen pärjännyt keikoilla ihan hyvin ilman vahvistinta. Kitara kiinni mikseriin ja monitorin kautta kuuntelu. Mutta jokainen tietysti tekee tavallaan.

Hmm.. Kitara tulee mikseriin, eikö se samalla vahvisteta PA:n kautta yleisölle? Silloin sekin on ihan vahvistusta

Mitä puhtaammalla soundilla uskallat soittaa, sitä kovemmalta se kuulostaa -Angus Young
konehes
28.01.2010 18:57:18

9292: Hmm.. Kitara tulee mikseriin, eikö se samalla vahvisteta PA:n kautta yleisölle? Silloin sekin on ihan vahvistusta

No joo, on tietysti. Vaan nyt olikin kysymys kitaravahvistimesta, johon ketjun aloittaja haluaa ohjata elektroakustisen kitaran keikalla.

Kyllähän tätä tietysti voi saivarrella niinkin pitkälle, että jos ajaa Provinssin päälavalla PA:sta pelkästään nokkahuilua, niin se PA on silloin iso nokkahuiluvahvistin.

Mäci
28.01.2010 18:59:12 (muokattu 28.01.2010 18:59:50)

Hmm.. Kitara tulee mikseriin, eikö se samalla vahvisteta PA:n kautta yleisölle? Silloin sekin on ihan vahvistusta
Kyllähän se on vahvistusta,mutta tässä ajetaan nyt takaa,ettei tarvittaisi erikseen esim tällaista:

http://www.thomann.de/fi/fender_aco … tasonic_junior_dsp_akustikcombo.htm

Hidas...

Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti