Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkä akustisen kitaran omistat?
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16
jniska
26.08.2010 11:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin nailonkielinen akustinen, jostain 70-luvulta. Mallista ei tietoa.
 
Kramer Ferrington, USA-mallia
 
Laiha Lissu oli paras.
jazzbass-73
27.08.2010 22:14:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martin DC-16 RGTE Aura -06
 
Old Guitar
28.08.2010 00:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiahan ei minulle kuulu, mutta ois mukava, kun kuulis kitaroista tarinaa esim. millaisia ne on, niiden historiaa yms. Kitara per tarina meininkiä.
 
Andy Six
31.08.2010 16:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Watson-merkkinen japanilainen Gibson SJ-200 kopio 1970-luvulta...Ostettu puoliväkisin kaverilta 8 vuotta sitten....Hienosti soiva peli,en luovu ellen saa Gibsonia tilalle....
 
Quu
11.09.2010 18:14:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seagull S6+ Folk
Ostin käytettynä joskus 2003 - 2005, muistaakseni. Jokin Helsingin kivijalkapuoti oli kyseessä. Maksoin muistaakseni 350€ laukun kera.
 
Ainoa kunnon akustinen mitä mulla on koskaan ollut. Ihan loistava tuntuma ja soundi. Tykkään todella paljon. Tuntuu aina yhtä hyvältä ottaa käteen ja pistää soittaen. Kaula on mulle just passeli.
 
Haaveissa saman valmistajan 12-kielinen mikitetty versio... Sitten joskus. :)
 
Kansi seetriä, pohja ja sivut kirsikkaa, kaula vaahteraa, otelauta ruusupuuta. Varsinainen lautatarha tämä kitara. :) Tuloksena todella miellyttävä sointi.
 
Harvemmin tulee mihinkään viritettyä muuta kuin konserttivireeseen, mutta hyvin hallitsee myös matalammat vireet.
Kielinä käytän milloin mitäkin 10-settiä.
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
lehtiju2
13.09.2010 19:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perjantai toi kotiin Epiphone Masterbilt AJ-500RE NS:n. Olen äimän käkenä hinta-/laatusuhteesta!
 
Muut löytyvät profiilitekstistä.
 
kekehe
23.09.2010 13:58:30 (muokattu 23.09.2010 22:44:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dieter Hopf professional klassinen 1995. Kuusikansi,santos ruusupuu sivut ja pohja, eben otelauta. Erikoisuutena tallan koristeellinen muoto lavan pään muotoja mukaillen ja muotoillut kolot siinä läpi kaikukoppaan.
 
Oscar Teller 743 Saksalainen klassinen vuodelta 1974 entisöinnin alla.
 
Vanha pienehkö klassinen. Sisällä lukee vaan silloinen myyjäliike Ab R.E.Westerlund Oy. Eli vissiin 1920 - 50 luvulta? Komeesti koristellut reunat ja rosetissakin helmiäisupotuksia. Aloittelin hiomisen ja talla on irti.
 
Venäläinen 1944 käsityönä tehty "Aleksej Rumantsev" tehnyt, liekö sotasaalista :)
 
Jasmine by Takamine klassinen 1980 luvun alkupuolelta nostalgiasyistä kun sillä on paljolti tullut opeteltua soittamaan.
 
Davet
30.09.2010 19:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy Yamaha CG101A. Sain sen ensimmäiseltä soitonopettajaltani, joka on myös perhetuttu. Hyvä peli mielestäni.
 
There is no way to peace, peace is the way to go.
Hetu
01.10.2010 10:15:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martin SWDGT ja Ibanezin AW40ECE löytyy
Basifisti
01.10.2010 19:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Martin DM + itse asennettu Pure Western Mini
 
Ostin noin neljä vuotta sitten F-Musiikista kun hinnat tulivat alas. Tarkoitus oli vihdoin ostaa se unelmien Martin, josta olin haaveillut jo pitkään. Rahaa oli varattu reilusti ja soittelin pari tuntia kaikkia hyllyssä olevia malleja, myös sitä klassikkoa. DM vaan tuntui omaan makuun paremmalta, vaikka hinta oli puolet budjetista. Sain vielä testattua kahta eri yksilöä, joissa ei kuitenkaan ollut käytännössä mitään eroa.
 
DM on erittäin kovaääninen tai pikemminkin sitä voi soittaa kovaa. Alapää on erittäin tukeva, mikä omasta mielestä on plussaa. Ei kuitenkaan puuroudu kovaakaan soitettaessa, vaan muuttuu hyvällä tavalla brutaaliksi. Yläpää ei ole erityisen herkkä, mutta riittävä kun kielet on kunnossa, eli ne tulee vaihdettua todella usein. Perus-D'Addariot olen havainnut erittäin sopiviksi. Aluksi käytin Martineja, jotka tuntui välillä tunkkaiselta jo uutena. Elixir on myös hyvä jos käyttöä on lyhyessä ajassa todella paljon. Tatsi on kohtuullisen kevyt ainakin omaan makuun, eikä mitään säätöjä ole tarvinnut tehdä.
 
Pure Western oli helppo asentaa ja toimii erittäin hyvin. Vähän keskialuetta soukemmalle ja alapään leikkuri mikseristä päälle jos sellainen löytyy. Kierto-ongelmia ei ole pahemmin ollut akustisissa seteissä.
 
Satiinipintakäsittely meni kainalon kohdalta kiiltäväksi ensimmäisen kuukauden aikana, mutta ei haittaa. Tavallaan se sopii koreilemattomaan tyyliin. Kaula tai pikemminkin kansi siitä kaulan juuresta elää jonkin verran vuodenaikojen mukaan, mutta mitään varsinaista kuprua ei ole koskaan tullut. Niitä lueskellut DM:ssä joskus ilmenneen.
 
Yleisesti voin todeta, että DM on osoittautunut erittäin hyväksi perussoittimeksi, ja ennen kaikkea luotettavaksi motivaation kehittäjäksi, kun sähkiksen soundit on hukassa ja mikään ei oikein tunnu onnistuvan. Ei muuta kuin kotelo sängyn alta esiin, nopea viritys jos sitäkään ja keittiöön soittelemaan. Silloin sitä joskus ajattelee osaavansa soittaakin.
 
timppa67
05.10.2010 14:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutuuttaan kiiltelevä Martin D-28 johon olen syvästi rakastunut.. Laminoitu Landola DE 2 ja lisäksi kymmenisenvuotta vanha kokopelti Johnson resonaattori jonka soitintohtori laitteli oivalliseen soittokuntoon...
 
guitar player
09.10.2010 20:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sitten ostettua ensimmäinen akustinen, Waldenin D550tb. Hieno saundi. Hieno ulkonäkö.
 
Hevitytteli
18.10.2010 17:04:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voitin facebookissa erään yhteisön kilpailussa itselleni Francisco bros b 7 kitaran. En ole aikaisemmin kovin monesti akustiseen koskenut, joten en osaa oikein sanoa onko tuo hyvä vai ei. Käsintehty espanjalainen se ainaskin on.
 
When the last tree is cut down, the last river is poisoned, the last fish is caught. Then only will man discover, That he can not eat money
K_A
18.10.2010 19:18:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin joku parin sadan teräskielinen. Yllättävän hyvä hintaisekseen! itäisi vielä nailonkielinen ostaa näppäilyballadien soitteluun.
 
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
Old Guitar
23.10.2010 21:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson Dove teräskielinen, hieno sointi ja sopii käteen hyvin. Paras Gibson akustinen, jolla olen soittanut. Aluksi en ollut innostunut kitarasta, mutta vaihdettuani Rotosoundin 12-vahvuiset kielet, niin se alkoi soida mahtavsti ja aloin saada siitä irti hienoja nyansseja plektralla ja sorminkin soitto sujuu hyvin. Mahtava kitara!
 
Nylonkielisenä minulla on Jose Ramirez Anos 125, joka on myös erinomainen soitin. Ulkonäöltäänkin upea soitin, jonka jälkeen ei enää tarvitse nylonkielistä etsiä.
 
Kyllä näillä pärjäilee...
 
Ota iisisti - loppu lähestyy...
GH Player
26.10.2010 13:06:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin V50-BK toimii tällä hetkellä. Viime viikolla ostettu ja hyvin toimii.
 
näppäilijä
28.10.2010 22:17:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla espanjassa v 1976 käsintehty Jose Ramirez (A1, mainitsi alkup omistaja, jolta ostin n 10v sitten.) valm nr 10155. Youtubessa, 70 luvulla kuvatuissa, Andres Segovialla samanlainen, valm nr neljä ensimmäistä numeroa näytti olevan 2021. (näkyi ääniaukosta lähikuvassa). Niin, Segovialla varmaan erikoisvalmisteyksilö. Toiset Ramirez omistajat: mitä mieltä kitarastanne? ja minkähän arvoinen omistamani kitara nykyisin on?
 
J Silver
01.11.2010 17:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Manuel Rodrigues & sons C1. Ihan ookoo peruskitara meikäläisen klasarin rimpuutuksiin.
 
terotl
03.11.2010 00:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maya CK-114 nylonkielinen - ostettu n. -83 tai -84 Musa-Fasulta...
 
(Ihka ensimmäinen ja ainut jäljellä oleva skittani, sen jälkeen tuli Tokaita ja Landolaa ja Fenderiä ja pääinstrumenttikin vaihtunut bassoon.)
 
Juuri muutama päivä sitten ostin uudet virityskoneistot joiden muoviosat jo 10 vuotta takaperin halkesivat kielien alta, ja yllätyin että saundihan on ihan kohtuullinen. Kyseessä on kuitenkin halvemman hintaluokan peli, made in Korea :)
 
krautio
03.11.2010 07:34:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen hain matkahuollosta Lakewood D-14 CP elektroakustisen kitaran. Kävin viime viikolla Lontoossa ja ostin kyseisen kepakon Hank's musicista. Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen ostokseen.
 
Kyseessä on saksalainen kitara, joka olisi maksanut Saksassa Thomannilla n. 400 euroa enemmän kuin Englannissa...erikoista...
 
Hey Ho, Let's Go!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «