Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Art & Lutherie Ami. Kokemuksia?
1
salivagel
25.09.2009 11:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,

olen harkinnut otsikon mukaisen teräskielisen kitaran hankkimista seetrikannella. Eniten minua kiinnostaa millainen kaula kyseisessä vehkeessä mahtaa olla. Netistä löytyy aiheesta hienokseltaan ristiriitaista tietoa.

En pidä ohuista kauloista, sillä niitä soittaessa alkaa käsi uupua. Vaikka kourani ovat aika pienet ja sormet nakit, tykkään suhteellisen jytäköistä kauloista. Millainen tuo Amin kaula on paksuudeltaan? Muutamissa Martinin kitaroissa, joita olen kokeillut (kuten 000-15), on ollut kaulaprofiilina heidän oma low modified oval, joka vaikka ei ole hirveän paksu, on kyllä mieleeni, mutta siitä en ohuemmaksi haluaisi mennä. Miten Amin kaula vertautuu noihin Martinin vastaaviin?

Soitan sormityylillä ja avovireellä, joten jos kyseisestä Ami-kitarasta on kellään sen tyylin kokemuksia, olisi kiinnostava kuulla.

kariffi
26.09.2009 14:09:49

Hommasin kesällä Amin seetrikannella. En tiedä noista Martineista mitään, mutta kaula on Amissa melko litteä. Tuhti tai jämäkkä ei kuvaa kaulaa, mutta ei se nyt rimpulakaan ole. Kaulan leveys satulan kohdalta on karvan alle 44 mm. Itellä on aika pitkät ja laihat sormet ja minulle se toimii hyvin. Voisi kaula vähän leveämpi olla ja kielten välistystä hiukan enemmän, mutta käy se mielestäni myös sormisoittoon. En tiedä sitten, miten tuo olisi paksusormisen soittajan tilanteessa. Tilasin kitaran Thomannilta ja olen tyytyväinen sen laatuun ja viimeistelyyn.

weelie
26.09.2009 22:28:36 (muokattu 26.09.2009 22:33:07)

samanlainen se on kuin Seagulleissakin, mielestäni. Martinin ovaaliin verraten, mielestäni vähän kulmikkaampi, eli martin on ehkä lähempänä kuvitteellisen ympyrän kaarta. Kolhompi mielestäni se A&L kaula oli (kuin Little Martinini).

Ameissa kuulemani mukaan on joskus kaulakulmaongelmaa, mutta sitähän on muissakin käsittääkseni.

Omani oli mielestäni hieno vekotin. Musicstoresta tilasin kun, lupaavat halvemmalla kuin Thomanni, ja niinhän se olikin sitten, jotain 30€ vähemmän.

'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti