Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Concord 752 12
1
blueOne
30.07.2009 09:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez Concord 752 12

Ajattelin, että tältä foorumilta löytyy varmasti asiantuntijoita esittämiini kysymyksiin.
Eli olen saanut otsikossa mainitun teräskielisen Ibanezin joskus vuonna -80. Kitara on musta, laminoitu, Japanissa valmistettu.

Onko kitaralla mitään arvoa, ja jos on, onko tällaisille kysyntää? Laitanko myyntiin vai säästänkö muistona nuoruudesta? Itse en enää käsivamman vuoksi pysty soittamaan. Minkälaista hintaa kitarasta voisi pyytää, ja mikä olisi paras paikka myydä sitä?

Olisin kiitollinen, jos joku tietäjä voisi vastata kysymyksiin. Olen yrittänyt selata nettiä, mutta en ole löytänyt vastauksia (jotain vikaa etsijässä?).

wedevirtanen
30.07.2009 21:55:01

blueOne: Ibanez Concord 752 12

Ajattelin, että tältä foorumilta löytyy varmasti asiantuntijoita esittämiini kysymyksiin.
Eli olen saanut otsikossa mainitun teräskielisen Ibanezin joskus vuonna -80. Kitara on musta, laminoitu, Japanissa valmistettu.

Onko kitaralla mitään arvoa, ja jos on, onko tällaisille kysyntää? Laitanko myyntiin vai säästänkö muistona nuoruudesta? Itse en enää käsivamman vuoksi pysty soittamaan. Minkälaista hintaa kitarasta voisi pyytää, ja mikä olisi paras paikka myydä sitä?

Olisin kiitollinen, jos joku tietäjä voisi vastata kysymyksiin. Olen yrittänyt selata nettiä, mutta en ole löytänyt vastauksia (jotain vikaa etsijässä?).

Netissä jollain keskustelupalstalla arvioitiin about 200-300 dollarin arvoiseksi, riippuu tietenkin kunnosta. Onko kitara 12-kielinen. On niitä joskus näkynyt näitä Ibanez Concordeja myynnissäkin.

Pistä tänne MuusikoidenNettiin myyntiin, kuvan kera. Itsekin saattaisin olla kiinnostunut.

Jos viitsit, niin lähetä kuvia minulle. :)

Peace and love brothers and sisters!
blueOne
31.07.2009 10:28:45

12-kielinenhän se. Kunto muuten hyvä, mutta talla on ollut joskus osittain irti ja liimattu. Enpä tiedä, viitsinkö tuolla hinnalla ruveta edes myymään, ehkä säästän perinnöksi lapsille. :)

wedevirtanen
31.07.2009 12:31:21

blueOne: 12-kielinenhän se. Kunto muuten hyvä, mutta talla on ollut joskus osittain irti ja liimattu. Enpä tiedä, viitsinkö tuolla hinnalla ruveta edes myymään, ehkä säästän perinnöksi lapsille. :)

Vaikka tuo hinta jollakin sivulla esiintyi, niin minulla on sellainen mielikuva, että kyllä varsinkin Concord malli on arvostettu ja siitä on pyydetty Ebayssa sekä HuutoNetissä paljon enemmän kuin 200-300 dollaria, muistelisin hintojen pyörineen 400-500 euron hujakoilla.

Varmaankin, jos kitaran huollattaa tallan osalta kuntoon, niin siitä voi pyytää huomattavasti enemmän kuin 200-300 dollaria ja voi olla, että joku saattaa sen maksaakin. Ei ole kyllä henkilökohtaista tuntemusta Concord malleista ja onko niitä paljonkin erilaisia ja hinnaltaan eroavaisia malleja? Joissakin malleissa, jotka ovat osuneet silmääni on ollut ainakin kokopuukansi, eivät ole olleet kauttaaltaan laminoituja.

varakeef
01.08.2009 15:42:52

wedevirtanen: Vaikka tuo hinta jollakin sivulla esiintyi, niin minulla on sellainen mielikuva, että kyllä varsinkin Concord malli on arvostettu ja siitä on pyydetty Ebayssa sekä HuutoNetissä paljon enemmän kuin 200-300 dollaria, muistelisin hintojen pyörineen 400-500 euron hujakoilla.

Varmaankin, jos kitaran huollattaa tallan osalta kuntoon, niin siitä voi pyytää huomattavasti enemmän kuin 200-300 dollaria ja voi olla, että joku saattaa sen maksaakin. Ei ole kyllä henkilökohtaista tuntemusta Concord malleista ja onko niitä paljonkin erilaisia ja hinnaltaan eroavaisia malleja? Joissakin malleissa, jotka ovat osuneet silmääni on ollut ainakin kokopuukansi, eivät ole olleet kauttaaltaan laminoituja.

Ibanezin Concord ei ole mikään yksittäinen malli, vaan se voi olla suurinpiirtein minkä tahansa klassikkoakustisen kopio. Löytyy Hummingbirdiä, Dovea, Super Jumboa, Fender-kopioita jne. Otaksuisin pyyntihintojenkin olevan varsin vaihtelevia.

"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
wedevirtanen
01.08.2009 18:24:29

varakeef: Ibanezin Concord ei ole mikään yksittäinen malli, vaan se voi olla suurinpiirtein minkä tahansa klassikkoakustisen kopio. Löytyy Hummingbirdiä, Dovea, Super Jumboa, Fender-kopioita jne. Otaksuisin pyyntihintojenkin olevan varsin vaihtelevia.

Varmaan niin, mutta olen ollut siinä uskossa, että Concord-sarjan kitarat ovat melko hyvälaatuisia. En tiedä sitten vaihtelevatko laadussa paljonkin. Pari Concordia olen tavannut HuutoNetissä ja myyntihinnat kieppuivat muistaakseni 400 hujakoilla. Yhden näin panttilainaamossa ja se oli samoissa hinnoissa, vaikka ei ollut kovin hyvässä kunnossa. Tätä muuten kokeilinkin ja se oli yllättävän hyvä. En noista Concordeista oikein mitään varmaa, mitä nyt on osunut silmään netissä ja siitä on muodostunut vaillinainen näkemys näistä malleista.

chilli
02.08.2009 07:40:40

Mulla on concord hummingbird 684 mikitetty versio ollut jotain 17 vuotta ja edelleen pelittää loistavasti. Siinä kokopuu kansi ja sivut/pohja laminoitua mahonkia.
Korkeuden säätö tallassa. Maksoin omasta käytettynä aikoinaan 1200 markkaa, mutta siitä on jo aikaa. Hinnat varmaan pyörii tosiaan kunnosta riippuen 200-400e tietämillä. Mutta hintaansa nähden ainakin oma ibanez on aivan loistava peli verratuna muihin saman hintaisiin kitaroihin mihin oon törmännyt. Talla on erityisesti tosi kätevä korkeuden säädön ansiosta, sekä kitaran kestävyys.

Gary Enfield
02.08.2009 11:01:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut tuommonen Concord CW noin 20 vuotta. Soundi on vähän kärsinyt, mutta tatsi on erinomainen. Hinnasta ei mitään tietoa. En myy, laitatan kuntoon kun tulee sen vuoro.

pertti50
01.08.2010 21:53:49

Kirjoitan, vaikka keskustelu on jo aika vanhaa. Minulla oli 26 vuotta käytettynä Järvenpäästä ostettu 12-kielinen Ibanez Concord ja olin siihen erittäin tyytyväinen, kunnes työmatkalla Albaniaan v. 1995 lentokonefirma rikkoi sen lennon aikana kovasta kotelosta huolimatta. En saanut ottaa sitä matkustamoon ja matkatavaroiden seassa se onnistuttiin rusikoimaan niin pahoin, että vakuutusyhtiö lunasti sen minulta 3000 markalla. En olisi halunnut luopua siitä millään mutta vaurioituneena en halunnut sitä itse pitää tai itse korjauttaa. Vanerikannesta huolimatta se soi kauniisti ja paljon sillä vuosien mittaan säestettiin yhteislauluja sun muita. Ikävöin sitä punaista soitinta yhä...

Ville1987
27.07.2011 15:33:02

Itsellä on concord 683, eli semmoinen hieman pienempi FOLK koppainen, jossa todella hyvänkuuloinen mikitys (talla ja kaula mikki, molemmat). Pitkän aikaa kävin kokeilemassa liikkeissä ja käytettynä yksityisiltä pehmeää, sielukasta ja tummanmuhkeaa komppikitaraa ja silloin ostin kyseisen vehkeen. Hinta oli n. 600€ (sis. kova kotelo samettiverhoilulla), jonka jälkeen käytin sen ammattilaisella huollossa ja kyselin neuvoja vanhan kitaran huollosta ja hyviä vastauksia sainkin. Rahaa mennyt kaikkiaan n. 900€ (täydellisen kielisarjan metsästys, huolto ja muutamiin yksittäisiin pikku osiin), mutta nyt voin sanoa että kyseinen vehje soi omaan korvaan kyllä paremmalta kuin mikää muu akustinen, jota olen kokeillut (sis. alkuperäinen Gibson, muutamat Martinit jne...) Itselläni kyseinen vehje taitaa jäädä perinnöksi some day!!

Että jos mulla olis tuollainen kitara niin harkitsisin ainakin kahdesti myisinkö!!! Vaikkakin 12-kielistä tulee ehkä vähän harvemmin soiteltua, mutta silti!

bluewille
28.07.2011 22:57:14

http://www.vintage-guitars.se/1975_Ibanez_Concord_Model_684_751020.htm

Omistin linkissä näkyvän kaltaisen, 70-luvulla uutena ostamani Ibanez Concord-mallin ja nyt monet muut mallit kokeilleeni kadun syvästi, että luovuin aikanani siitä!

Oli erittäin hyvä "tatsi" ja kaunis, täyteläinen ääni!

... ellei sitten aika kultaa muistoja ?

Jotta voisi koota ajatuksensa, täytyy niitä olla vähintään kaksi.
kapa
30.11.2011 16:04:54

Vaikka vanha ketju, Mulla oli kanssa tuo sunbursti 684, ja oli hyvä kitara. Vaihdoin Bassman teniin, kadun...

Kapa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti