Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TOP 10 klassiset kitarakappaleet
1 2
Tonski
03.06.2009 17:33:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä tyypit täällä yleensä on tuosta Dyensin Tango en Skaista? Monet moittii että pitäs säveltää uudestaan kun tehty tahallaan joistakin kohti ylitekniseksi, en sitten tiedä mun mielestä kuulostaa hyvälle.
 
wedevirtanen
04.06.2009 22:13:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno kappale, joka kuulostaa vaikeammalta kuin onkaan.
 
Peace and love brothers and sisters!
wedevirtanen
07.06.2009 02:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin sen juuri tuossa 12-kielisellä kitaralla ja kuulosti ajoittain hienolta. Viä täytyy vähän hioa kappaleen esitystä, mutta kyl se siitä...
 
Peace and love brothers and sisters!
Tonski
07.06.2009 17:42:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blokkasitko vai löysitkö ihan nuotit jostain? Ne ois kiva saada.
 
Koska saadaan kuulla tulkintasi kappaleesta
 
Zeeboo
07.06.2009 18:27:18 (muokattu 07.06.2009 18:28:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: ...Ne ois kiva saada.
 
Koska saadaan kuulla tulkintasi kappaleesta

 
http://www.eadcentral.com/go/1/1/0/ … ww.classicalguitarmidi.com/c-f.html
 
Tuosta kun kieputtelee alaspäin niin, että tullaan Roland Dyensin kohdalle niin löytyy midi-tiedostona. Sibelius ainakin aukaisi sellaisessa muodossa, että saa kohtuulisella vaivalla kitaranuotiksi siistittyä.
 
E:
Täytyy sanoa, että kova täytyy olla mnetin klasari-kitaristien taso, jos näitä noin vaan plokkailevat ja pitävät mukavana näppäiltävänä. Mun mielestä tämä huitelee jossain vähintään B-tutkinnon tasolla. Siis vähintään. Ja B:ssä kun jo pitää ihan oikeasti osata jotain...
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Tonski
07.06.2009 19:05:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: http://www.eadcentral.com/go/1/1/0/ … ww.classicalguitarmidi.com/c-f.html
 
Tuosta kun kieputtelee alaspäin niin, että tullaan Roland Dyensin kohdalle niin löytyy midi-tiedostona. Sibelius ainakin aukaisi sellaisessa muodossa, että saa kohtuulisella vaivalla kitaranuotiksi siistittyä.
 
E:
Täytyy sanoa, että kova täytyy olla mnetin klasari-kitaristien taso, jos näitä noin vaan plokkailevat ja pitävät mukavana näppäiltävänä. Mun mielestä tämä huitelee jossain vähintään B-tutkinnon tasolla. Siis vähintään. Ja B:ssä kun jo pitää ihan oikeasti osata jotain...

 
Kiitti, pitää katella tätä mutta ei vielä kun on pari biisiä nyt työn alla ennestään.
 
Kyllä mun mielestä jos ei ihan kaikkia ääniä saa korvakuulolta niin tosta on Youtubessa niin monta vetoa että niistä viimestään näkee ne parit bassonuotit mitkä jäi tien varrelle, ja tuleepahan varmemmin oikein kun kattoo samalla kun joku soittaa.
 
Zeeboo
07.06.2009 19:08:50 (muokattu 07.06.2009 19:11:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti jr.: Oisi mukava jos voisi kertoa samalla että minkä tasoisia biisejä kyseessä vaikeudeltaan.
 
Näistä ei tietenkään kaikkia löydy, mutta ehkä jotain referenssiä:
 
D-ohjelmistoluettelo:
http://www.musita.savonia-amk.fi/fi … kvaatimukset/kitara/kitara_I_ol.pdf

B-ohjelmistoluettelo:
http://www.musita.savonia-amk.fi/fi … kvaatimukset/kitara/kitara_B_ol.pdf

A-ohjelmistoluettelo:
http://www.musita.savonia-amk.fi/fi … kvaatimukset/kitara/kitara_A_ol.pdf
 
Ei viitsisi noita kaikkia katella siinä toivossa että joku ois sopivan tasoinen.
 
Mukavahan noita tappisempiakin on aina välillä kokeilla. Tosin, se että saa kappaleen nipinnapin pimputeltua läpi ei vielä meinaa sitä että se vielä MENEE. Mielummin tosiaan niin, että simppeli kappale hyvällä tekniikalla ja hyvänä tulkintana kuin teknisesti huimasti omaa tasoa vaativampi rämpimällä läpi.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Zeeboo
07.06.2009 19:14:03 (muokattu 07.06.2009 19:16:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: Kiitti, pitää katella tätä mutta ei vielä kun on pari biisiä nyt työn alla ennestään.
 
Kyllä mun mielestä jos ei ihan kaikkia ääniä saa korvakuulolta niin tosta on Youtubessa niin monta vetoa että niistä viimestään näkee ne parit bassonuotit mitkä jäi tien varrelle, ja tuleepahan varmemmin oikein kun kattoo samalla kun joku soittaa.

 
Joo, ei tuo nyt mikään ihan mahdoton plokkailtava ole, mutta ihan yleisenä huomiona...
 
E:
Muuten, hieno biisi. Tarttee (taas) ottaa työn alle jossain vaiheessa. THX ittelles, oli melkein päässyt unohtumaan.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
wedevirtanen
07.06.2009 21:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: Blokkasitko vai löysitkö ihan nuotit jostain? Ne ois kiva saada.
 
Koska saadaan kuulla tulkintasi kappaleesta

 
Minulla on kappaleen nuotit. Tarjoa joku tilalle, niin vaihdetaan. Jos sinulla ei ole minkään hyvän klassisen musiikin kappaletta, niin voin toimittaa kappaleen nuotit sinulle.
 
Tulkinta tulee aikanaan. Kappale ei ole vielä sataprosenttisesti hallussa, vain jotain 93%-sesti.
 
Peace and love brothers and sisters!
Tonski
07.06.2009 22:28:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wedevirtanen: Minulla on kappaleen nuotit. Tarjoa joku tilalle, niin vaihdetaan. Jos sinulla ei ole minkään hyvän klassisen musiikin kappaletta, niin voin toimittaa kappaleen nuotit sinulle.
 
Tulkinta tulee aikanaan. Kappale ei ole vielä sataprosenttisesti hallussa, vain jotain 93%-sesti.

 
Meinasitko että sulla on ihan nuotit paperilla vaiko että koneella jossain? Mulla ei oo oikeestaan mitään kummempaa joku Tarregan lyhyt biisi siellä toinen täällä. Ois kiva jos netistä löytäs ton Tango en Skain nuotit niin että vois tulostaa kotikoneelta.
 
pix3l
02.10.2009 14:51:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosa ois tommonen http://assets.sheetmusicplus.com/pr … ct/Look-Inside/large/2315289_01.jpg tosin siitä on tovi ku kyselit... Joten oot varmaa jo löytäny etsimäs =P
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «