Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Taylor kitarat
1 2
jannu79
01.02.2007 10:50:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut hommata paremman kitaran. Paikallinen
musiikki kullas kauppaa Tayloria ja niissä kuulosti olevan mahtava saundi.
 
Onko kellään omakohtaista kokemusta Tayloreista?
Mitkä mallit pyörii siinä 1000e hintaluokassa?
 
Ainut asia kokeilemassani soittimessa häiritsi, että siinä ei ollut
äänenvoimakkuuden säätöä, vaan sellainen pitäisi sitten hoitaa
vahvarista. Tuntus että sen nyt tarvis.
 
weelie
01.02.2007 11:47:37 (muokattu 01.02.2007 11:49:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kaupparämpystys-kokemukseni mukaan:
Tayloreissa on erinomaisen helppo soitettavuus, ja mielestäni kauniin kirkas "kirkonkelloinen" saundi.
IMO Taylorit alkaa siitä noin 1500-2000€:sta. Babyt, 100 ja 200 sarja on jotenkin keskeneräisen oloisia. No 200-sarja mennee jos on rahasta tiukkaa...
Dreadnoughtmallit ei oikein sytytä. 312 (pikkuinen), 314 (auditorium) ja 315 (jumbompi) eniten innostaneet, Ja vastaavat 400-sarjan kitarat. 314CE on mielestäni se klassikko.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
panadol
01.02.2007 13:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainut asia kokeilemassani soittimessa häiritsi, että siinä ei ollut
äänenvoimakkuuden säätöä, vaan sellainen pitäisi sitten hoitaa
vahvarista. Tuntus että sen nyt tarvis.

 
No tuota! Ulkoinen passiivinen volumepedaali on siitä kiva vimpele että sitä kaunista akustista kitaraa ei siis todellakaan tarvitse tärvellä millään ylimääräisillä potikoilla. Laite ei siis tarvitse edes paristoa. Ja kädet voi keskittyä soittamiseen.
 
Itselläni on tällainen kohtuuhintainen Boss: http://www.roland.com/products/en/FV-50H/index.html
ollut käytössä jo vuosia, ja se vaikuttaa jokseenkin mahdottomalta rikkoa. Siihen voi kytkeä potikan ohi viritysmittarin. Ja sehän käy mille piezomikitetylle kitaralle vain. Vola kiinni, piuha irti, ja kitara vaihtoon lennosta.
 
Tuon sivun FAQ:sta löytyy muuten tiedot siitä, millainen spedu käy aktiivi/passiivisydeemien ja -(huokaus ;)) haluamienne efektien kanssa. :)
 
jannu79
01.02.2007 16:34:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuota! Ulkoinen passiivinen volumepedaali on siitä kiva vimpele että sitä kaunista akustista kitaraa ei siis todellakaan tarvitse tärvellä millään ylimääräisillä potikoilla. Laite ei siis tarvitse edes paristoa. Ja kädet voi keskittyä soittamiseen.
 
Itselläni on tällainen kohtuuhintainen Boss: http://www.roland.com/products/en/FV-50H/index.html
ollut käytössä jo vuosia, ja se vaikuttaa jokseenkin mahdottomalta rikkoa. Siihen voi kytkeä potikan ohi viritysmittarin. Ja sehän käy mille piezomikitetylle kitaralle vain. Vola kiinni, piuha irti, ja kitara vaihtoon lennosta.
 
Tuon sivun FAQ:sta löytyy muuten tiedot siitä, millainen spedu käy aktiivi/passiivisydeemien ja -(huokaus ;)) haluamienne efektien kanssa. :)

 
Allright! Kun sen noin ajattelee.
 
Kieppi
02.02.2007 23:15:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut 6 vuotta Taylor 310e. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa. Tosin ei mahdu tonnin budjettiin.
 
Kalamies #10 >-)))>.
"Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie-
JeeVes
05.02.2007 01:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko jollakin kommenttia tosta 314:sta? Itse semmosta olen ajatellut ja kiinnostais päästä sitä testimään. DLX Musicilla ei semmosta ollut, mut 214 oli. Pyysin niitä semmosen sinne tilaamaan, että pääsis testille. Ehdottomasti en kyl tommosta 214:sta osta, kun samaan hintaan saa jonkun paljon paremman, esim Seagull:n.
 
Kalamies #15 >-)))>
weelie
06.02.2007 09:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti en kyl tommosta 214:sta osta, kun samaan hintaan saa jonkun paljon paremman, esim Seagull:n.
 
Mielipidekysymys tietysti. Kyllähän joku varmaan löytää 214:n josta pitää enemmän kuin 314:stä. Ja toisaalta jos et 214:stä pitänyt niin varmaan 314:kin voi mättää?
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
JeeVes
06.02.2007 11:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielipidekysymys tietysti. Kyllähän joku varmaan löytää 214:n josta pitää enemmän kuin 314:stä. Ja toisaalta jos et 214:stä pitänyt niin varmaan 314:kin voi mättää?
 
Ei välttämättä. Tuon saundi ei ihan ollut sitä mitä haen, ja onhan niissä puu eroja. Jos en nyt ihan älyttömästi väärin muista. Ei se saundi huono ollut, mutta jotain siitä vielä puuttuu. Jospa "SE saundi" ois parempi siinä 314:ssa. Jää nähtäväksi.
 
Kalamies #15 >-)))>
weelie
06.02.2007 12:14:13 (muokattu 06.02.2007 12:14:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei välttämättä. Tuon saundi ei ihan ollut sitä mitä haen, ja onhan niissä puu eroja. Jos en nyt ihan älyttömästi väärin muista. Ei se saundi huono ollut, mutta jotain siitä vielä puuttuu. Jospa "SE saundi" ois parempi siinä 314:ssa. Jää nähtäväksi.
 
Juu, en minäkään ole niistä halwoista Tayloreista ole pitänyt, kuten yllä mainitsin (niin ja omistan Taylorin sijasta Seagullin). Mutta monen mielestähän nuo Taylorit yleensäkin saundaavat valjuilta ja ohuilta jne. Mun mielestäni ne soi kauniisti (mutta 2000€ on liikaa mun lompakolleni).
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
JeeVes
06.02.2007 17:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, en minäkään ole niistä halwoista Tayloreista ole pitänyt, kuten yllä mainitsin (niin ja omistan Taylorin sijasta Seagullin). Mutta monen mielestähän nuo Taylorit yleensäkin saundaavat valjuilta ja ohuilta jne. Mun mielestäni ne soi kauniisti (mutta 2000€ on liikaa mun lompakolleni).
 
Yeap, siksipä tällä hetkellä mun ykkös vaihtoehtona uudeksi akustiseksi onkin Seagull MJ6M. Tykkäsin siitä tosi paljon.
 
Kalamies #15 >-)))>
Zerzy
06.02.2007 22:05:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on 310CE. Kaikenlaisia kitaroita kokeilin, mutta tämä tuntui ja soi mielestäni parhaiten. Varsinaisesti minä mitään kitaroista tajua, mutta tämä tuntuu hyvältä soittaa jne. Lämmin, täyteläinen soundi. Mutta makuasioita...
 
Ja tuolla Ameriikan puolellahan jenkkikitarat on tosi halpoja Suomen hintoihin verrattuna. Itse toin tämän sieltä ja verojenkin jälkeen tuli halvaksi.
 
JeeVes
06.02.2007 22:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on 310CE. Kaikenlaisia kitaroita kokeilin, mutta tämä tuntui ja soi mielestäni parhaiten. Varsinaisesti minä mitään kitaroista tajua, mutta tämä tuntuu hyvältä soittaa jne. Lämmin, täyteläinen soundi. Mutta makuasioita...
 
Ja tuolla Ameriikan puolellahan jenkkikitarat on tosi halpoja Suomen hintoihin verrattuna. Itse toin tämän sieltä ja verojenkin jälkeen tuli halvaksi.

 
Kattelinpa, että tuolla Saksan maalla tuo 314 ois 1300€ ei sinäänsä varmaankaan paha hinta. Suomessa se taitaa olla jotain yli tai ainakin lähelle 2000€. Kölni ei ois kaukana Bonnia ja siellä ois sit sukua. Pitäisköhän lähteä sinne testailemaan kitaroita?
 
Kalamies #15 >-)))>
Zerzy
06.02.2007 23:45:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelinpa, että tuolla Saksan maalla tuo 314 ois 1300€ ei sinäänsä varmaankaan paha hinta. Suomessa se taitaa olla jotain yli tai ainakin lähelle 2000€. Kölni ei ois kaukana Bonnia ja siellä ois sit sukua. Pitäisköhän lähteä sinne testailemaan kitaroita?
 
Juu. Nimenomaan tuo ulkomaankuvio kannattaa koittaa jos on joitain kytköksiä ja muuta menoa jonnekin. Ei ehkä vartavasten kannata lähteä. Tai miksi ei...Itseä oikein harmittaa kun Suomessa myydään samoja tuotteita melkein puolet kalliimmalla.
 
weelie
07.02.2007 09:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilaisin luotettavasta akustisiin erikoistuneesta liikkeestä. Onhan siinä riskinsä, mutta onhan kadun ylittämisessäkin riskinsä.
 
Ja lentokoneeseen kitaran ottaminen on kai vähän niin ja näin? Pitääkö ilmoittaa etukäteen vai..? No ruumaan nyt ei ainakaan kannata laittaa.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
weelie
07.02.2007 09:05:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yeap, siksipä tällä hetkellä mun ykkös vaihtoehtona uudeksi akustiseksi onkin Seagull MJ6M. Tykkäsin siitä tosi paljon.
 
Tuohan on jumbompi kuin 314, eikö? Eli jos pyöreä muoto ja isompi saundi kiinnostaa, niin eikö 315 voisi olla parempi vaihtoehto? http://www.taylorguitars.com/guitars/model.aspx?model=315
Itse olen tykännyt tästä(kin) mallista (DLX:ssä kerran soittelin, ja sillä kertaa oli mielestäni "voittaja" pienempiin Tayloreihin sun muihin verrattuna).
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
JeeVes
07.02.2007 11:00:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan on jumbompi kuin 314, eikö? Eli jos pyöreä muoto ja isompi saundi kiinnostaa, niin eikö 315 voisi olla parempi vaihtoehto? http://www.taylorguitars.com/guitars/model.aspx?model=315
Itse olen tykännyt tästä(kin) mallista (DLX:ssä kerran soittelin, ja sillä kertaa oli mielestäni "voittaja" pienempiin Tayloreihin sun muihin verrattuna).

 
Olet oikeassa, kyllä se hieman "fätimpi" on, mutta ei kuitenkaan hirveän paljon. Luulen että se oin vähän ton 314:sen ja 315:sen välissä. 315:nen ei ole ehkä vaihtoehto siksi, että sen hinta taitaa täällä Suomen päässä pompsahtaa.
 
Kaveri sano, että sen sisko on tuonut USA:sta kitaran Suomeen ihan ruumassa, ei ollut mitään ongelmia.
 
Kalamies #15 >-)))>
Zerzy
07.02.2007 13:57:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilaisin luotettavasta akustisiin erikoistuneesta liikkeestä. Onhan siinä riskinsä, mutta onhan kadun ylittämisessäkin riskinsä.
 
Ja lentokoneeseen kitaran ottaminen on kai vähän niin ja näin? Pitääkö ilmoittaa etukäteen vai..? No ruumaan nyt ei ainakaan kannata laittaa.

 
Sanovat lentoyhtiöissä, että pitää lippu ostaa kitaralle tms...Mikä on aika naurettavaa. Jotkut on ruumaankiin laittaneet jonain "erikoistavarana". En tiedä niistä enempää.
 
Oman Taylorini laitoin jenkkilästä postilla Suomeen ja itse tulin perässä. En ole katunut päivääkään. Mielessä kävi kyllä, että nyt ne heittelee pakettia ties missä, mutta ehjänä tuli ja komiasti soi.
 
Omassa akustisessani on 12-sarjan kielet, ja tuntuu kevyeltä soittaa. Vanhalla akustisenrutkulla soitteli 9-kielillä niin oli pirun raskas soittaa. Mutta näillä hinnoilla pitääkin soittimen toimia.
 
flattopguitar
07.02.2007 14:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanovat lentoyhtiöissä, että pitää lippu ostaa kitaralle tms...Mikä on aika naurettavaa. Jotkut on ruumaankiin laittaneet jonain "erikoistavarana". En tiedä niistä enempää.
Oman Taylorini laitoin jenkkilästä postilla Suomeen ja itse tulin perässä. En ole katunut päivääkään. Mielessä kävi kyllä, että nyt ne heittelee pakettia ties missä, mutta ehjänä tuli ja komiasti soi.

 
Ei pidä ostaa lippua jos vain antavat laittaa matkatavaratilaan päiden ylle, mutta tässätapauksessa laukun pitää mahtua sinne ja yleensä ne mahtuvatkin. Ruumaan ei kannata missään nimessä laittaa juuri tuon kovan käsittelyn vuoksi. Postitusfirmat kohtelevat pääsääntöisesti paketteja paremmin, koska heillä on korvaus ym. asiat paremmin tiedossa. Reittikoneiden matkatavaroita kohdellaan todellakin rajuotteisesti, koska laukun heittäjillä on kova kiire.
 
Turder
07.02.2007 19:18:56 (muokattu 07.02.2007 19:19:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

USA:ssa sanoivat, että jos haluat kitaran koneeseen (ei ruumaan) niin sille pitäisi ostaa oma lippu. Lennon kone oli pieni, joten voi johtua siitäkin. Miten sitten jos esim. 747 on lennolla, missä luulisi tuota tilaa olevan? Ruumaan en uskaltanut laittaa kovassa laukussa joten valitsin UPS:n.
 
Viimeisin "kokemus" kitaran kuljettamisessa ruumassa oli muutama viikko sitten Itävallan laskettelumatkalla. Eräs hiihtomatkailija otti mukaan ilmeisesti Les Paulin ja pisti ruumaan. Näin laukun ennen lähtöselvitystä Helsingissä ja oli ihan perus hyväkuntoinen kovalaukku. Sitten Innsbruckissa yksi lukko oli rikki ja laukun lavan päädyssä paha lommo. Viikko tästä ja näin saman laukun Helsinki-Vantaan matkatavarahihnalla ja lommo oli haljennut ja lisäksi kaulan kohdalla oli todella pahoja jälkiä. Sukset meni pusseissa ihan kivuttomasti mutta kitaralaukku sai runtua. Katselin lastausta ennen lähtöä ja kaikki laukut (ja varmaankin se kitara) lensi tuttuun tapaan todella ronskisti siihen hihnalle, joka kuljetti ne ruumaan. Suksipussit meni sitten kuin kukat kämmenellä.
 
Jotta viesti ei olisi aivan turha ja täynnä offtopiccia niin turisen jotain noista Tayloreista. Pientä kokemuksen poikasta on noista 300-malleista. Mielikuvaksi on jäänyt sellainen sävyltään aika metallinen ja aggressiivinen soundi. Eritoten jumbomalleissa oli mukavaa komppisoundia. Viimeistely jätti positiivisen kuvan ja soittotatsi oli hyvä. Kielet silleen sopivan alhaalla, kuitenkaan ilman särinöitä ja muita haittavaikutuksia. Suomen hinnoista jäänyt mieleen selvä ylihinta, kannattaa todellakin katsella esim. Saksan hintoja ja sen perusteella luoda kuvaa mitä samalla rahalla saisi esim. muilta merkeiltä ja tarkastella mitä on tarjolla. En nyt suosittele katsomaan heti muita merkkejä mutta hyvä käsitys kilpalijoista samassa hintaluokassa ei tee pahakaan.
 
Kysynpä vielä samalla oven avauksella, että onko kukaan kokeillut Taylorin 12-kielisiä? Pientä kaasua olisi 12-kielisiin...
 
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
dfloreno
09.02.2007 11:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on kyllä kummallista. Miten jostain asiasta voi olla näin paljon spekulaatiota ja ihmeellisiä kalajuttuja. Tästä on kirjoitettu tuhannet kerrat, mutta ei. Tekis miele tehdä galluppi näiden kesken jotka hirveästi varoittavat kitaran ruumaan laittamisesta: monta kertaa olette oikeasti lentäneet ja oliko oikeasti kitara mukana, vai mummo mukana kertomassa kauhutarinoita naapurin lentomatkoista kitaran kanssa?
 
Väitän, että kitara oikein pakattuna ja hyvässä laukussa on ihan turvassa muiden kamojen kanssa ruumassa. Muistakaa, että lentoyhtiöt joutuu korvaamaan rikki menneet laukut, ei ne niitä ehdoin tahdoin riko.
 
Sitten kyllä tulee ongelmia kun on kehno laukku ja oletettu että sen saa otettuu matkustamoon mukaan. Ja kun sen joutuukin laittamaan ruumaan niin stressihän siitä nousee.
 
Ja se, että laukku on lommoilla ei tarkoita, että kitara olisi vahingoittunut. Itselläni on lento-yhtiöt korvaneet paritkin uudet laukut, mutta kitarat on aina tuleet ehjänä perille. Ja tässä on lennätetty jos jonkinlaista vehjettä. Ironista on se, että mun ainoat kolhut yhdessä kitarassa ovat tulleet lentokentällä pehmeässä pussissa :).
 
Mutjoo, Taylor cutawaylla on kyllä soitettavuudeltaan ihan ygönen.
 
God made me funky
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «