Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Furch-kitarat
1 2 3 4 5 6
skebaipe
15.11.2014 17:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: onko kellään kokemusta FURCH VINTAGE D34-SR mallista? Kuumottelisi aika paljon, mutta kun ei oikein pääse missään testaamaan..
 
Mulla on OM33-SR juuri tuota vintage sarjaa, aivan loistava kitara. Viimeistely on upea ja saundi todella hyvin balanssissa, soi täyteläisesti ja herkästi. En ole tosin muita saman hintaluokan kitaroita kokeilut, mutta joka paikasta olen lukenut että Furch tekee hinta/laadultaan hyviä kitaroita. Paljon olen 500-800 euron hintaluokan akustisia kokeillut mutta ei niitä voi verratakkaan tuohon, on aivan eri maailmasta:)
 
Kaulaprofiilina on nuissa vintageissa hienoinen V joten se voi yllättää mutta ei ole itseäni häirinnyt. Jyväskylän Musikantti tuo nuita suomeen ja siellä on reilut myyjät ja varmasti tilaavat sulle haluamasi mallin testiin. Mulle lähetettiin kotia ja sanottiin että jos ei mielytä niin vaihdetaan kitaraa, tosin maksaa piti tietty ekaks.
 
discominister
16.11.2014 20:54:17 (muokattu 16.11.2014 20:57:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: Mulla on OM33-SR juuri tuota vintage sarjaa, aivan loistava kitara. Viimeistely on upea ja saundi todella hyvin balanssissa, soi täyteläisesti ja herkästi. En ole tosin muita saman hintaluokan kitaroita kokeilut, mutta joka paikasta olen lukenut että Furch tekee hinta/laadultaan hyviä kitaroita. Paljon olen 500-800 euron hintaluokan akustisia kokeillut mutta ei niitä voi verratakkaan tuohon, on aivan eri maailmasta:)
 
Kaulaprofiilina on nuissa vintageissa hienoinen V joten se voi yllättää mutta ei ole itseäni häirinnyt. Jyväskylän Musikantti tuo nuita suomeen ja siellä on reilut myyjät ja varmasti tilaavat sulle haluamasi mallin testiin. Mulle lähetettiin kotia ja sanottiin että jos ei mielytä niin vaihdetaan kitaraa, tosin maksaa piti tietty ekaks.

 
Nyt kävi kyllä vähän ikävästi. Kävin hakemassa Top Soundista tilaamani Furch D34-SR kitaran postista ei ollut kaikki ihan kunnossa. Aivan siis loistava kitara, MUTTA kannen lakkapinnassa listauksen vieressä kaksi pahan näköistä dingiä, jotka huomasin heti. Eikä siinä vielä kaikki, vaan talla oli lähtenyt irtoamaan liimauksistaan sieltä takapuolelta ja keskellä paperin mentävä railo. Pitää soitella huomenna Top Soundiin ja kysellä miten tämä hoidetaan.
 
skebaipe
17.11.2014 15:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Nyt kävi kyllä vähän ikävästi. Kävin hakemassa Top Soundista tilaamani Furch D34-SR kitaran postista ei ollut kaikki ihan kunnossa. Aivan siis loistava kitara, MUTTA kannen lakkapinnassa listauksen vieressä kaksi pahan näköistä dingiä, jotka huomasin heti. Eikä siinä vielä kaikki, vaan talla oli lähtenyt irtoamaan liimauksistaan sieltä takapuolelta ja keskellä paperin mentävä railo. Pitää soitella huomenna Top Soundiin ja kysellä miten tämä hoidetaan.

Mites sulle kävi kitaran kanssa? Tosi kurja juttu kyllä ja minun käsittääkseni todella harvinaista. Ite hommasin tuon viime keväänä eikä ole mitään ongelmia ollut ja vieläkin jaksan ihmettellä kitaran sointia:)
Kaulan elämistä seurailen nyt kun on ekaa talvea ja silloin kuulema tapahtuu suurimmat elämiset. Tokihan kotelossa piän kostuttimen kans aina kun en soita.
 
discominister
17.11.2014 16:17:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: Mites sulle kävi kitaran kanssa? Tosi kurja juttu kyllä ja minun käsittääkseni todella harvinaista. Ite hommasin tuon viime keväänä eikä ole mitään ongelmia ollut ja vieläkin jaksan ihmettellä kitaran sointia:)
Kaulan elämistä seurailen nyt kun on ekaa talvea ja silloin kuulema tapahtuu suurimmat elämiset. Tokihan kotelossa piän kostuttimen kans aina kun en soita.

 
Juuri lopetin puhelun Top Soundin kanssa. Lopputulos on se, että lähetän kitaran nyt takaisin (eli raahaan ton hiton ison laatikon kävellen postiin) ja saan kauppasumman itselleni takaisin. Ei käynyt mikään muu vaikka yritin ehdotella, että olisivat korjanneet ja maksaneet pienen korvauksen vaivasta (alle 10% kauppahinnasta).
 
Lopulta summa minulle tästä kaikesta on siis ettei kitaraa ole, rahat on nyt kiinni heillä ja kauhee säätö ollut koko päivän. Harmi sinänsä, sillä tykkäsin kitarasta vikoja lukuunottamatta tosi paljon. Täytyy siis jättää valitettavasti negatiivinen kokemus sekä Top Soundista, että Furchista. Ehdottomani ratkaisu oli mielestäni todella kohtuullinen heille ja toisaalta on se kumma, jos neljä vuotta vanhasta kitarasta alkaa jo talla irtoamaan. Ja kyseessä kuitenkin 1650€ arvoinen soitin, jonka pitäisi kestää isältä pojalle?
 
skebaipe
17.11.2014 18:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi homma kyllä ja voin vain kuvitella kiroamisen määrää. Toivottavasti löydät mieleisen kitaran joka kestää myös, onhan niitä paljon muitaki hyviä merkkejä
 
jmali
31.10.2016 10:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiljaista on Furch osastolla.
 
Heräsi kysymys, että onko kukaan tuonut Prahan reissuiltaan ko. soittimia tullessaan? Hinnat näyttäisi olevan sen mukaisia, että melkein lennot paikan päälle säästää jos kitaran jaksaa sieltä tänne raahata.
 
Kokemuksia tai vinkkejä kaivataan kuka sellasta on harrastanut
 
Azolith
03.11.2016 14:23:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On erikoista tuo hiljaisuus, hemmetin hyviä soittimia kun ovat.
Taitaa yleinen "taantuma" ja maahantuojien jotenkin tutumpiin merkkeihin keskittyneisyys vaikuttaa.
En ole yhtään huonoa kitaraa Furch:ilta kokeillut.
Mielestäni olleet loistavia hintaansa.
Täytynee käydä neuvottelemassa jälleenmyyjäksi että saadaan täysi kirjo heidän kitaroita suomeenkin.
 
.
Jemini
05.04.2017 12:04:27 (muokattu 05.04.2017 15:04:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 152 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Löytyihän täältä juttua Furcheista! :)
 
Jos jollain sattuu OM sarjaa olemaan ja rahapula niin minulle voi tyrkyttää korvausta vastaan, ei tahdo vintage OM-34 löytyä mistään suomen putiikista..
 
Mitä minä sanoin, vettähän se vain.
skuge
15.04.2017 17:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä näitä näytä ihan mahdottomasti Suomessa liikkuvan. Suomen maahantuojana näyttäisi tällä hetkellä olevan Into-Luthman, joten kyllä niitä pitäisi saada. Itse kyselin joulukuussa Aron Soittimelta saatavuudesta, kun heidän verkkosivuillaan oli esillä OM-33SR -malli. Pari viikkoa sitten saivat liikeeseensä kyseisen soittimen ja kävin sen sitten sieltä pois hakemassa. Omituista sinänsä, sillä soitin on valmistunut vuoden 2015 syyskuussa.
 
Mutta hyvän oloinen peli ja soundimaailma on mieluinen. Kielten korkeus tehdassäädöissä on aika suuri (ala E 12. nauhalta noin 3 mm). Muualla internetissä on jonkinverran keskustelua aiheesta ja näyttää olevan ihan tyypillistä että valmistajat jättävät kielet aika korkealle.
 
Työn laatu ja viimeistely näyttävät olevan lähes moitteettomia. Kitaran kansi näyttää olevan hieman kuopallaan, mikä lienee seurausta matalasta ilmankosteudesta.
 
Otin pari kuvaakin moisesta tuotoksesta: https://1drv.ms/f/s!AiPwE2qItJz4oTe4hQwazaf76tA7
 
JPekkarinen
22.04.2017 13:21:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vähän aikaa sitten Furch D32-SM akkarin, ihan mukava soundi ja hinta/laatusuhde kohdillaan.
 
Matt. 28:19-20.
whitler
24.05.2017 13:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käynyt pari kertaa tehtaan myymälässä Brnon kaupungissa Tsekeissä. Hyvä, laaja valikoima ja erikoisuutena on reppuun menevä reissukitara. Koko on 1/2 ja 3/4 kitaran väliltä ja se on suunniteltu niin, että kaula menee (kielet kiinni koko ajan) kopan sisään. Kaupunki on muutenkin erittäin käymisen arvoinen.
 
tuskiz
24.05.2017 15:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

whitler: Olen käynyt pari kertaa tehtaan myymälässä Brnon kaupungissa Tsekeissä. Hyvä, laaja valikoima ja erikoisuutena on reppuun menevä reissukitara. Koko on 1/2 ja 3/4 kitaran väliltä ja se on suunniteltu niin, että kaula menee (kielet kiinni koko ajan) kopan sisään. Kaupunki on muutenkin erittäin käymisen arvoinen.
 
Viime vuoden loppupuolella käväisin yhden päivän Brnossa, eipä tullut mielenkään käydä Furchin tehtaalla tai että se edes on siellä. Nyt harmittaa. Kaupunki muuten oli hieno.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Azolith
20.10.2017 14:31:25 (muokattu 20.10.2017 14:34:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua pajalle ihan eurooppalaista kitaranvalmistusta kannattaakseni Furch G 23-CR Cut versio.
On erittäin laadukkaasti kasattu huippuosilla ja upeat puut AAA luokan seetrikansineen ja ruusupuu koppineen kauttaaltaan kokopuuta.
Ulkoisesti aivan priima kunto ja soi hyvin.
Mikä yllätti niin tallapala oli puristetta ja 10" radiuksella kun otelauta on 14"...
No, se vaihtui luiseksi (Martinin 14") ja teen vielä muuta pientä että tulee optimikuosiin.
Ehkä lisään mikityksenkin K&K:lta kun sattuu olemaan ja hieman kielikokeiluja.
Tullessa 11,5-52 setti on mielestäni turhan ohut tälle kitaralle.
Pikkuisen on nauhatöitäkin "perfektiksi", mutta hyvä tulee ja hieno kitara kaikkiaan!
Furch:n kunniaksi täytyy mainita että mukana tulee pikku pussukka jossa on kaularaudan säätöavain (harvinaisesti 4mm), neljä otelautanauhaa, pari varapinniä ja sitten oudosti pari muoviliuskaa tallapalan korotukseen.
Jos palaa pitää korottaa, niin vaikka alumiinia kiitos mieluummin...
 
.
Karri73
28.11.2017 09:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Furchin OM-20 mallista? Eniten kiinnostaa kaulaprofiili, onko sama kuin D-40:ssä elikäs aika tuhti.
 
balzary
26.07.2018 15:29:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Viime vuoden loppupuolella käväisin yhden päivän Brnossa, eipä tullut mielenkään käydä Furchin tehtaalla tai että se edes on siellä. Nyt harmittaa. Kaupunki muuten oli hieno.
 
Tehdas ei ole Brnossa, mutta melko lähellä Velke Nemcicen kylässä. Brnossa kytary.cz -kaupassa on kattava valikoima Furchin malleja testattavana. Hienoja kitaroita perinteikkäältä firmalta.
balzary
07.04.2020 22:16:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virtuaalinen tehdaskierros tarjolla torstaina:
 
We have a surprise for you!
This Thursday you can have a live look under-the-hood of Furch production!
Petr himself will give you a guided virtual tour and will show you step-by-step how we make guitars and show you some of our key innovations.
Any question can be asked via comments, some of which will be answered live.
 
It all starts Thursday, April 9th at 1:00 PM CEST.
https://www.facebook.com/events/2540343009549311/
pikkumies
03.11.2020 11:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käväisin eilen kokeilemassa Tampereella akustisia kitaroita aikomuksena ostaa. Tuli testattua laajasti Takamine, Sigma, Walden & Martin valikoima. Ikävästi mikään näistä ei tehnyt vaikutusta, kuin ainoastaan Sigma hintalaatusuhteensa vuoksi. Menin vielä ennen sulkemisaikaa toiseen liikkeeseen, jossa oli Furch-kitaroita myytävänä. Kokeilin Furch Vintagea ja Furch Green plus dc-sr. Saman hintaluokan Martin ei ollut mitään noihin verrattuna, joten Furch lähti matkaan. Oli vaikea päättää kahden Furchin välillä, mutta otin tuon Green plussan. Aivan loistava soundi!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «