Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Martin guitars
1 2 3 4 519 20 21 22 23
Slepah
18.11.2016 09:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko hehkutttaa. Ostin tuossa kuukausi sitten ekan ihka oman Martinin. Kyseessä Martin DC Aura GT. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Onko täällä muita saman mallin omistajia?
 
Ostin kitaran oikeaan aikaan paikallisesta kitaraliikkeestä, kyseinen kappale oli nimittäin viimeinen jossa otelauta on afrikan mustapuuta. Myyjä sanoi että seuraava saman mallin skeba tulee liikkeeseen myyntiin richlite otelaudalla ja 300e kallimmalla hinnalla.
 
Olen luonnollisesti stressannut kitaran kosteuttamisesta aivan helvetisti. En ole ennen omistanut näin kallista lelua. Käytössä on Martinin kosteusmato ja ilmankostutin kämpässä, toivottavasti kestää talven kuivuudet ilman suurempia tuhoja.
 
En malta odottaa että pääsen studiolle tämän kanssa! Soundi on niin pirun jylhä. Löytyy alapäätä ja pirskahtelevaa kirkkautta. Uusia biisejä on syntynyt kuin sieniä sateella ja muutenkin päivittäinen soittoaika on noussut sinne pariin viiva kuuteen tuntiin.
 
Sanon edelleen automaattisesti aina kitaralaukun avastessani "ooh", vaikka kitara on ollut mulla jo kuukauden päivät. :D Wow- efekti ei laannu ja hyvä niin. Toivottavasti sain tästä Martista itselleni elinikäisen kumppanin! Stay strong Marttibros.
 
discominister
18.11.2016 22:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Slepah: Pakko hehkutttaa. Ostin tuossa kuukausi sitten ekan ihka oman Martinin. Kyseessä Martin DC Aura GT. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Onko täällä muita saman mallin omistajia?
 
Ostin kitaran oikeaan aikaan paikallisesta kitaraliikkeestä, kyseinen kappale oli nimittäin viimeinen jossa otelauta on afrikan mustapuuta. Myyjä sanoi että seuraava saman mallin skeba tulee liikkeeseen myyntiin richlite otelaudalla ja 300e kallimmalla hinnalla.
 
Olen luonnollisesti stressannut kitaran kosteuttamisesta aivan helvetisti. En ole ennen omistanut näin kallista lelua. Käytössä on Martinin kosteusmato ja ilmankostutin kämpässä, toivottavasti kestää talven kuivuudet ilman suurempia tuhoja.
 
En malta odottaa että pääsen studiolle tämän kanssa! Soundi on niin pirun jylhä. Löytyy alapäätä ja pirskahtelevaa kirkkautta. Uusia biisejä on syntynyt kuin sieniä sateella ja muutenkin päivittäinen soittoaika on noussut sinne pariin viiva kuuteen tuntiin.
 
Sanon edelleen automaattisesti aina kitaralaukun avastessani "ooh", vaikka kitara on ollut mulla jo kuukauden päivät. :D Wow- efekti ei laannu ja hyvä niin. Toivottavasti sain tästä Martista itselleni elinikäisen kumppanin! Stay strong Marttibros.

 
Mukavahan se on tällaista lukea! Onnea uudelle parisuhteelle. Älä stressaa liikaa kosteuttamisesta ja muista että kitaran voi myös ylikosteuttaa. Silloinkin saattaa paukkua ja soundi menee tukkoon. Liiallisen kosteuden huomaa tarkkailemalla kannen muotoa. Jos pullistuu, on liikaa.
 
Gary Enfield
18.11.2016 23:45:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä aina välillä tiirailen sitä Martinin pohjaa, oppaassa taisivat sellaista suositella. Pidän kostutuksen niukkana, hyvin on menny, neljäs talvi edessä...
 
Azolith
19.11.2016 08:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä kostuttamisesta, mieluummin niukasti jos edes tarvitaan.
Tai siis kaikkiaan että eläminen olisi mahdollisimman vähäistä.
Kesällä ei tarvita ollenkaan, lämmityskaudella jonkun verran.
Näppärää jos ostaa kympin huitteilla nykyisin maksavan kosteusmittarin seurata.
30% alle ei mielellään ja 40% olisi aika ihanne, 50% ei haitaksi vielä.
Nopeat muutokset on kaikkein riskillisemmät, puu kyllä sopeutuu, mutta hitaasti on parempi.
Pari tapausta on tullut nähtyä asiakkaiden kitaroissa kun uitettu 70-80% märäksi laukussa ja just kansi ja pohja pullollaan kokopuinen kitara.
Turha sellaista on lähteä säätämäänkään ennenkuin asiat on mallilla.
Jos niin on päässyt käymään, niin iisisti alas kosteutta vaikka viikon.
 
Jos asuintilan/ kitaran säilytystilan ilmankosteus on 35% tai yli, niin kaikki lisäkostuttaminen on täysin turhaa.
Kaupunkiasunnoissa tai muuten tiiviissä menee kyllä talvisin helposti pariin kymmeneenkin.
 
.
GiovanniDiRondo
24.08.2017 21:19:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olis sen verran rahaa, että voisi ostaa Martinin. M-36. Onko kokemuksia? Tavoitteena olisi soitella mies ja kitara -keikkoja eli mikit ja elektroniikka tull mukaan.
 
Nyt on ollut Dreadnought-tyylinen, mutta jotenkin ajattelis että mikitettynä ei tarvis olla volyymiäkään niin runsaasti, mutta botnea olisi hyvä silti kopassa olla.
 
Soitinta olen kyllä joskus kokeillut ja ihan sopiva käteen, mutta en oikein sillä lailla kiinnittäny huomiota soinnillisiin ominaisuuksiin.
 
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
pliksu
08.09.2017 09:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta D-28:sta räsähti kansi. Tuli käytettyä viime talvena runsaasti nauhoituksissa ja eihän sitä sitten tyhmänä tullut laitettua edes laukkuun käytön jälkeen. Varmasti kostutuksen puutteellakin näppinsä pelissä. No, onneksi ei tullut iso lovi ja jänisliimalla suoritetun korjauksen jälkeen kitara soi yhtä kirkkaasti ja vapaasti kuin ennenkin. Valoa vasten erehdyksen jäljet valitettavasti yhä näkyvät ja jälleenmyyntihinta epäilemättä laski.
 
Opetti nyt ainakin sen, että kerran kuussa olisi varmasti hyvä katsoa viivottimen kanssa, että kannet ovat suht koht jiirissä, mutta liikaa ei kannata stressata.
 
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
tuskiz
08.09.2017 11:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pliksu: Omasta D-28:sta räsähti kansi. Tuli käytettyä viime talvena runsaasti nauhoituksissa ja eihän sitä sitten tyhmänä tullut laitettua edes laukkuun käytön jälkeen. Varmasti kostutuksen puutteellakin näppinsä pelissä. No, onneksi ei tullut iso lovi ja jänisliimalla suoritetun korjauksen jälkeen kitara soi yhtä kirkkaasti ja vapaasti kuin ennenkin. Valoa vasten erehdyksen jäljet valitettavasti yhä näkyvät ja jälleenmyyntihinta epäilemättä laski.
 
Opetti nyt ainakin sen, että kerran kuussa olisi varmasti hyvä katsoa viivottimen kanssa, että kannet ovat suht koht jiirissä, mutta liikaa ei kannata stressata.

 
Taitaa harvemmin kannen halkeaminen olla fataalia kitaralle kun vaurion korjaa suht. iisisti ja hyvin. Aika hyviä hintoja on myös näkynyt välillä pyydettäen Martsareista joista ko. vika löytyy.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Kesytetty
24.09.2017 12:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: ...Taylor 110ce vaihtui DCPA5K:hon joka nyt ainakin alkukäpistelyiden perusteella ajaa asiansa. HIeman säätöä kaipaa mutta katsotaan nyt..
 
Vanha viesti, mutta vastaavaa soitinta olen nyt katsellut. Mitä olet pitänyt kitarastasi Tomtom? Onko muilla näkemyksiä? Olen pieni kätinen ja sen huomioon ottaen tämä tuntui varsin helpposoittoiselta ja monipuoliselta. "Kuulotestissä" selviytyi omaan korvaani voittajaksi hintaluokassaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 519 20 21 22 23

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «