Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: noloin/huonoin keikkapaikka missä olette olleet?
1 2 3 4 5 6
käsi
07.08.2004 14:19:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itellä eka julkinen esiintyminen oli kuurojen talolla. onneks yleisöllä oli kuulo tallella. tosin se meni niin pain v..a että ei olis haitannu vaikka olis ollutkin kuuroja kaikki
 
ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä
L.Ruoska
09.08.2004 16:38:51 (muokattu 09.08.2004 16:40:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka keikka ikinä, eräässä opistossa luokan edessä kahdella sähkiksellä Anna mulle piiskaa ja 0010. Lauloin ne biisit sillon sillon, aikaa tästä on joku 3 vuotta, enkä osaa vieläkään laulaa mitenkään erityisen kauniisti. Voitte kuvitella miltä se on kuulostanut sillon.
 
piude
12.08.2004 14:11:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viime vuoden keväällä, yhessä bändikilpailussa. eli kolmen biisin setti päivällä puolityhjälle salille, no tuohon osattiin asennoitua jo etukäteen.
 
olin itte laulamassa. laulu ei kuulunut monitoreista juuri ollenkaan, oikeastaan sen kuuli paremmin salin takaseinästä kantautuvasta helvetillisestä kaiusta (joka tuli tietenkin mukavalla viiveellä..). miksaaja oli vielä laittanut yleisölle kantautuvan laulun helvetillisen kovalle (lavalle ei kuulemma saanut lisää voimakkuutta). voin kuvitella miten hirveää paskaa se oli.
 
lähinnä ongelman syynä taisi olla huono tila, ja kitaroiden lavasaundit (epämääräistä kaiken peittävää pörinää, josta ei ottanut mitään tolkkua). sen jälkeen on tullut puututtua astetta enemmän lavasaundeihin ja monitorimiksaukseen..
 
Mako
12.08.2004 16:23:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noloin/huonoin keikkapaikka missä olette olleet?
 
Ihana aihe, onnittelut!
 
Nuorena poikana vanhempainillassa.
 
Aluksi testaittiin kamoja niin tultiin sanomaan, että vetäkää hiljempaa. Soitettiin jo niin hiljaa ennestään, että rummut tuli yli. Laulun vahvisti ihmeellinen vuosikymmeniä vanha...tunnistamaton laite(?!), eli laulua ei kuulunut. Esittämämme kappale oli Apulanta-orkesterin viisu "001", vastaanotto muikea.
 
Pian sen jälkeen orkesterimme onneksi sitten valloittikin maailman, niin ei pahemmin jäänyt mitään hampaankoloon.
 
"Sydämeni yhtä tyhjä on kuin eilenkin, mä tiedän päivä kirkastuu huomenna tai myöhemmin Hikiset siivut turhaa lempee esittää, kummankaan, sä et sano nimeeskään"
sid vicious
13.08.2004 11:21:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Happosen takaklubi
 
Sid vicious
Sunna
28.12.2004 23:10:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vääksyssä. Nuorisotalo. Karmeet pyörivät diskolamput. Pari kaveria katto keikkaa. Loput n. 5 pelas biljardia. Eka keikka. Kiroilin kuin merirosvo. Joka toinen sana v***u. Jälkeenpäin hävetti.
 
juici
29.12.2004 21:16:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka keikka. Karttula, Ravintola Firmas. Yleisöstä neljä + pari muuta oli omanikäisiä kavereita. Loput keski-iältään 30-40 vuotta, hääväkeä jatkoilla, kantajuoppoja, amiksia.
 
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Royal Banzai
29.12.2004 22:37:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku nuorisotila Järvenpään Jampassa. Muutama lippispäinen teini kattomassa meidän 30 sek Iron Man -coveria. Tais tulla tällainen kommentti eräältä nuorikolta: "Soittakaa ens kerralla jotain oikeeta musiikkia", johon minä: "niinkuin mitä?" Pissaliisa: "Linkin Parkkia". Loppu.
 
Does your mama like to reggae?
Ihme Basisti
30.12.2004 11:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka keikka vastikaan rekrytoidulla miehistöllä (vain laulaja, kitaristi ja basisti varsinaisesti bändissä) yläasteen/lukion liikuntasalissa ja vielä ilman monitorointia.
 
Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani.
miscage
31.12.2004 16:01:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku nuorisotila Järvenpään Jampassa. Muutama lippispäinen teini kattomassa meidän 30 sek Iron Man -coveria. Tais tulla tällainen kommentti eräältä nuorikolta: "Soittakaa ens kerralla jotain oikeeta musiikkia", johon minä: "niinkuin mitä?" Pissaliisa: "Linkin Parkkia". Loppu.
 
Hoho!
 
Miä muistan kun ala-asteella meidän koululla kävi soittamassa joku pelimanniorkesteri. Meidän luokkalaiset pyys teknoo.
 
- Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää)
xulu
31.12.2004 18:13:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikka omakotitalossa. Kytät kävi ainakin kerran (muistikuvat hiukan usvaisia) + tappelu pihalla, toista settiä en edes muista soittaneeni mutta niin kuulema kävi.
 
What the fuck is wtf ?
Aegis
05.01.2005 17:26:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin erään grindcore bändin kanssa helsingissä keikalla eräässä vallatussa talossa, joka haisi paskalle ja kuselle. Yhteyshenkilöä ei näkynyt, keikkapaikka piti itse lämmittää kaminalla, meikäläisen piti tuoda rummut melkein kolmensadan kilometrin takaa, vaikka yksi illan bändeistä oli helsingistä, kaikki kohdeyleisö oli katsomassa Rotten Soundia ja Forca Macabraa, jotka olivat juuri samana iltana jossain muualla Stadissa soittamassa. Katsojina siis muut bändit sekä muutama punkkari, pulsu ja ilmeisesti joku narkkari.
 
Mutta ensimmäistä kertaa elämässäni sain rahaa keikasta. Toisaalta koskaan ennen ei ollut takki haissut navetalle kun pääsi kotiin...
 
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Läpistö
05.01.2005 18:57:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vääksyssä. Nuorisotalo. Karmeet pyörivät diskolamput. Pari kaveria katto keikkaa. Loput n. 5 pelas biljardia. Eka keikka. Kiroilin kuin merirosvo. Joka toinen sana v***u. Jälkeenpäin hävetti.
 
Olin tuolla! No mut joo, kylhän se mullakin on varmaa Vääksyn nuokku. Jengiä ei koskaan paikalla ja jos on nii ne on iha mulkerioita...mää niin rakastan tätä mun kotipaikkaa :P
 
(Ei-hevi-)Basistia haetaan Lahdesta päin! Otahan yhteyttä.
Skebaristi
06.01.2005 19:03:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan pahin keikka on ollut eräällä iisalmelaisella koululla, se oli perseestä.
 
"No niin, no joo" Pastilli?
kurmo
06.01.2005 19:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin erään grindcore bändin kanssa helsingissä keikalla eräässä vallatussa talossa, joka haisi paskalle ja kuselle. Yhteyshenkilöä ei näkynyt, keikkapaikka piti itse lämmittää kaminalla, meikäläisen piti tuoda rummut melkein kolmensadan kilometrin takaa, vaikka yksi illan bändeistä oli helsingistä, kaikki kohdeyleisö oli katsomassa Rotten Soundia ja Forca Macabraa, jotka olivat juuri samana iltana jossain muualla Stadissa soittamassa. Katsojina siis muut bändit sekä muutama punkkari, pulsu ja ilmeisesti joku narkkari.
 
Mutta ensimmäistä kertaa elämässäni sain rahaa keikasta. Toisaalta koskaan ennen ei ollut takki haissut navetalle kun pääsi kotiin...

 
Jaaha. Oonkohan mä nyt sitten punkkari, pulsu vai narkkari? En osaa ihan päättää. Mutta kiva tietää asenteesta, nimim. "muissa mestoissa järkkäilevä"
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
kerpuusi
06.01.2005 23:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oijoi. Huonoja keikkapaikkoja on melkein yhtä monta ku keikkojakin...
 
Viime kesänä bänditapahtumassa, lauantai-iltapäivällä K-marketin pihalla, kuorma-auton lavalla. Yleisönä perheenäitejä ja -isiä, sekä tietysti niiden jälkikasvua. Siltä väliltä aika nihkeesti, eli varsinainen kohdeyleisö loisti poissaolollaan. Kitarasta paukkui kielet, muutenkin meni mainiosti.
 
Syksymmällä Tuusulassa nuorisotalo Mestassa. Paikkana erinomainen, talon vehkeet keskimääräistä paremmat. Yleisö koostui 9-15 vuotiaista pienistä pojista ja tytöistä, jotka istui penkeillä IHAN koko setin ajan. Taputtivat kyllä kiltisti, mutta siihen jäi. Ilmeisesti eivät ymmärtäneet orkesterimme visuaalista ja auditiivista tarjontaa.
 
Eräs miekkonen kyllä antoi oikein rakentavaa kritiikkiäkin, väitti basistia oudoksi. Outous tuli ilmeisesti kyseisen herran lavaliikehdinnästä.
 
Vissiinkin niin kauan kun otellaan ns. maakuntasarjassa, on pakko mennä keikalle mihin vaan pääsee. Niihin sitten mahtuu näitä huonompiakin, vissiin kaksi kymmenestä on hyviä paikkoja.
 
Ja mikä nyt sit on hyvä keikkapaikka. Tekeekö sen hyvä akustiikka, hyvä yleisö vai kenties hyvä tarjoilu.? Ilmeisesti tähän on mielipide kullakin tahollaan.
 
Yks maalaa tukkaa... ÖI!
januz
07.01.2005 00:40:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin erään grindcore bändin kanssa helsingissä keikalla eräässä vallatussa talossa, joka haisi paskalle ja kuselle. Yhteyshenkilöä ei näkynyt, keikkapaikka piti itse lämmittää kaminalla, meikäläisen piti tuoda rummut melkein kolmensadan kilometrin takaa, vaikka yksi illan bändeistä oli helsingistä, kaikki kohdeyleisö oli katsomassa Rotten Soundia ja Forca Macabraa, jotka olivat juuri samana iltana jossain muualla Stadissa soittamassa. Katsojina siis muut bändit sekä muutama punkkari, pulsu ja ilmeisesti joku narkkari.
 
Varmastikkin Herttoniemessä sijsitsee kyseinen paikka... Kuulemma järkätty siellä myös hyviä bileitä, mutta kun poppommee kera kys. paikkaan saavuttiin, vähän sama ongelma- tai siis edes järjestäjät ei ollu paikalla, ja kyseisenä marraskuisena iltana ei paikkaa oltu lämmitetty lainkaan. Keikka jäi soittamatta...
Paikka vaatii ilmeisesti melkoista tee-se-itse asennetta- ehkä se meiltä puuttui. Sinällään hauska että tollasia paikkoja on järjestetty, ja joku on jaksanut olla aktiivinen, mutta mikä sopii toiselle ei yhdelle sovi- tai ei siis ainakaan meille ollut ihan SE juttu.
 
Planetist
07.01.2005 04:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei tapahtunut minulle mutta kerrottakoon kuitenkin. Tapahtui pari vuotta sitten yläkaupungin yössä eräässä koko päivän kestävässä tapahtumassa. Menin tapahtumapaikalle (puiston vierellä sijaitseva lava) ja huomasin että ensimmäinen bändi oli jo aloittanut. Soittivat örinädeathia naamiot päällä ja välispiikitkin örinää...ei siinä vielä mitään mutta kun yleisö koostui minusta, kahdesta lapsesta ja heidän isästään. Lapset (noin 7v) tanssahtelivat innoissaan musiikkiin tahdissa samalla kun isänsä istui pikachu sateenvarjo kädessä valvomassa heitä. On vaan mahtanut olla motivoivaa, vetivät silti setin loppuun fiiliksellä mikä vaatii jo kunnioitettavaa pokkaa.
 
-------------- "If i go insane, please don't put your wires in my brain" - Pink Floyd - If -------------- Pastilli?
kivi
07.01.2005 18:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmastikkin Herttoniemessä sijsitsee kyseinen paikka... Kuulemma järkätty siellä myös hyviä bileitä, mutta kun poppommee kera kys. paikkaan saavuttiin, vähän sama ongelma- tai siis edes järjestäjät ei ollu paikalla, ja kyseisenä marraskuisena iltana ei paikkaa oltu lämmitetty lainkaan. Keikka jäi soittamatta...
 
Mitenkäs se lämmittämättä jättäminen keikan soittamiseen vaikutti? Me oltiin tuolla keskitalvella, ja lämmittäminen alkoi roudauksen aikoihin, ja keikan aikana oli jo ihan mukavaa. Tietysti varmaankin ollaan enemmän ko. yleisön kanssa samaa kantaa kuin jotkut muut tuolla soittaneet. Jengiä oli kans kiitettävästi säähän nähden (kylmää, liukasta), ja monet hyvin mukana. Mä olen asunutkin varsin samanlaisissa mestoissa.
 
Ei muuten kannata ajaa kovin isolla autolla pihaan. Meidän pikkubussi oli kuulemma isoin talolla koskaan nähty, ja sitä sitten taiteiltiinkin jää- ja vesi-iljannetta pihatieltä ulos. Mutta meillä on se periaate, että tullaan mieluummin täyden kattauksen kanssa 1000 kilometria, kuin jäädään perillä ihmettelemään huonoa PA:ta tai vääriä kitarakaappeja.
:-)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mertsi
11.01.2005 23:07:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vääksyssä. Nuorisotalo. Karmeet pyörivät diskolamput. Pari kaveria katto keikkaa. Loput n. 5 pelas biljardia. Eka keikka. Kiroilin kuin merirosvo. Joka toinen sana v***u. Jälkeenpäin hävetti.
 
Loistavaa, muillakin samanlaisia kokemuksia kyseisestä paikasta :). Meilläkin oikein hiottu 45min setti, kaikki näytti loistavalta.
Takaisin todellisuuteen. Jipii. Muutama pelaa biljardia ja loput viis katto toisessa huoneessa Idolsia. Niin, mutta kivaa oli.
 
Kiittää pitää! Ps.150
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «