Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua tarvitaan PA:n kanssa
1
StormRaiser
26.03.2020 03:12:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on 2 aktiivikaappia (The box PA 202A) ja 1 päätevahvistin (Behringer Europower 1500).
Tiedän, että aktiivikaapit toimivat ilman erillistä päätevahvistinta, mutta haluaisin
tietää voiko näitä aktiivikaappeja käyttää passiiveina ton ns. erillisen päätevahvistimen kanssa, kun ei laita kaappien omaa virtaa päälle?
Ps. Saisin tällä tavalla rajattua - sivuutettua seuraavan ongelman:
Toinen kaapeista on siis oikutellut, kun olen aktiivina käyttänyt eli ääni pätkii välillä (häviää) ja rätisee myös satunnaisesti. Elementti tsekattu, että tulee oikea lukema elektroniikka-yleismittarilla. Voiko vika olla aktiivikaapin omassa vahvarissa? Ja mikä silloin neuvoksi? Active -> passiveko? Se ratkaisisi tavallaan ongelman ellei vika sittenkin ole elementissä (en ole puhekelaa tsekannut elementin sisältä).
 
anapena
26.03.2020 11:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei voi, vaatisi isompaa roplaamista, mikä ei ole järkevää.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
nightbird
26.03.2020 13:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vikapaikka voisi olla aktiivikaapin volume-potikka.
Oireeko se säätäessä, häviääkö sinkku välillä kun volaa säätää? Jos näin tapahtuu
niin vika on potikassa.
Kun se pätkii, pätkiikö esim. vain toinen elementeistä, basso/diskantti.
Jos vain toinen pätkii voi vika olla itse elementissä tai siihen tulevissa liitännöissä.
Jos mikään em. ei toteudu lienee vika kaapin sisäisessä elektroniikassa jossa jokin katkos.
Oletko koettanut vaihtaa kaapeleita ristiin toisen kaiuttimen kanssa? Vaihda kaappien inputiin tulevat johdot keskenään, jos vika siirtyy kaaplein mukana toiseen kaappiin on vika siinä johdossa tai syöttävässä päässä, esim. mikseri.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «