Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: IEM liitännät ja muuta
1 2
oksatboys
27.01.2017 10:34:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjettidigi: Behkun air xr18 (700e) ja behkun vyöboksit. Siinä olisi 6 auxia ja ekut, limitterit ja muut herkut. Vanha rauta torille vaan niin ei mene rahaa niin mahottomasti ja selkä kiittää roudatessa.
 
Välillä esim. yammun 01v96a on torilla torilla kohtuu hintaan.
 
Misiu
27.01.2017 13:00:50 (muokattu 27.01.2017 13:06:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Vasta kuukausi sitten olin tilanteessa, jossa erään tunnetun iskelmälaulajan taustabändillä oli 16:2:n aktiivikäytössä. Toki nämä on poistuvaa kalustoa myös siellä, mutta varmasti ihan pätevää kamaa esimerkiksi tämän n bändille. Etenkin kun lähtökohtana on tuo aloituksessa mainittu viritys.
 
Hauskinta tässä on se, että sä teit omassa mittakaavassasi budjettiluokan ehdotuksen ketjun aloittajalle, jonka hän verrattain tuoreena m.nettiläisenä otti silkkana pottuiluna. Myös minun esitys oli budjettiluokassa omaan kalustooni verrattuna, eikä sekään ilmeisesti ole tarpeeksi edullista.

 
No itse asiassa tuo Allen&Heath olis vähän edes järkevämpi sijoitus kun puhutaan satasista. Kyllähän sitä mielellään laittaisi vaikka kullalla päällystetyt romut mutta realiteetit tulee vastaan. Olihan siinä teidän kahdenki hintaluokassa ihan vaan näppärä 2500€ hintaero.
 
Onko oikeasti näin että teille on ihan arkipäivää käydä ostamassa semmoinen parin kolmen tonnin kampe kun vaan tilanne vaatii?
 
Mutta joo. Jos tuosta mun vastauksesta nyt joku vastaaja pahoitti mielensä niin kyllä mie voin anteeksi pyytää. Olishan tuossa voinu sanoa vähä fiksumminkin.
 
Niin ja noihin Behkuihin. Mulla on vieläki semmonen asennevamma Behringerin tuotteita vastaan. Kerran meinas keikka peruuntui kun moinen mikseri ei ruvennut pelaamaan, tosin ei ollut tuo XAir. Tosin tänään on juuri se hetki kun koetan tästä asennevammasta päästä eroon ja käyn hakemassa Matkahuollosta m-Torilta hankitun INuke 3000dspn.
 
Mutta loppukaneettina, tuo Allenin mikseri on oikeasti hintaluokassaan järkevän oloinen sijoitus. Ja Yamahan pöytä kiinnostaa jo merkin vuoksi kun oon tuohon edelliseenkin ollut tyytyväinen.
 
"Ei mitään hätää! Kyllä se ehitään soundcheckissä harjotella!"
zouwi
27.01.2017 13:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Misiu:
Onko oikeasti näin että teille on ihan arkipäivää käydä ostamassa semmoinen parin kolmen tonnin kampe kun vaan tilanne vaatii?

 
Noita hintalappuja katselee aika eri fiiliksellä jos pystyy laskemaan niin että laite maksaa itsensä takaisin ihan viimeistään parissa vuodessa ja sen jälkeen tuottaa ainakin puolet hinnastaan vuodessa jokusen vuoden ajan. Jos vielä alla on alv-velvollinen osakeyhtiö niin sen tililtä tonni tuntuu paljon vähemmältä kun omalta tililtä tonni kun siinä ei ole sitä alv:tä eikä työnantajamaksuja tai palkkaveroja tms.
 
Analogimiksereiden kanssa kannattaa muistaa se että jos haluaa käyttää mitään dynamiikkaprossuja tai kaikuja niin ne on oltava sitten erikseen räkkilaitteina ja nekin maksaa euroja. Jos yamaha 01v96 mahtuu budjettiin, riittää tarpeisiin ja on into opetella käyttämään kunnolla niin suosittelen, ihan hyviä pelejä ne on. Liu'ut voivat alkaa vanhuuttaan pykiä mutta ne saa tarvittaessa vaihdettua. Periaatteessa kai joku pieni x32 olisi järkevämpi ihan vaan siksi että ne ovat uudempia, tosta 01v:stäkin tosin tuli aika hiljattain uusi versio ulos eli kaipa siihenkin saa vielä varaosia ja tuotetukea vuosiksi eteenpäin. Vähän valikkohelvetti se joiltain osin on mutta ainakaan itselle noi x32:t ei kyllä ole yhtään sen helpompia.
 
sepisti
27.01.2017 15:18:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Misiu: No itse asiassa tuo Allen&Heath olis vähän edes järkevämpi sijoitus kun puhutaan satasista. Kyllähän sitä mielellään laittaisi vaikka kullalla päällystetyt romut mutta realiteetit tulee vastaan. Olihan siinä teidän kahdenki hintaluokassa ihan vaan näppärä 2500€ hintaero.
 
Mä yritin laittaa sellaisen realistisemman budjetin ehdotuksen, joka kuitenkin on aikuisten oikeasti käyttökelpoinen.
 
Onko oikeasti näin että teille on ihan arkipäivää käydä ostamassa semmoinen parin kolmen tonnin kampe kun vaan tilanne vaatii?
 
Eihän se arkipäivää ole, mutta jos tilanne vaatii, niin sitten ostetaan. Keikat hinnoitellaan sen mukaan, että on varaa ylläpitää omaa kalustoa tai vuokrata kamat ulkopuoliselta. Eikä noita kalliita hankintoja tarvitse joka välissä tehdä.
 
Päivän selvää on, että omaa matskua esittävillä aloittelevilla bändeillä tai muutaman keikan vuodessa tekevillä harrastebändeillä ei ole mitään mahdollisuutta sijoittaa tonni tolkulla äänentoistolaitteisiin, ellei satu muuten olemaan rahoissaan. Tämän asian nämä täällä sinänsä huippuneuvoja antavat äänentoiston ammattilaiset usein unohtavat.
 
Sinänsä olen SamiT:n kanssa samaa mieltä, että jokainen bändin jäsen jos satsaisi äänentoistolaitteistoon vaikka sen 1000 euroa (asiallisen peruskitaran hinta), pääsisi harrastehommissakin ihan eri tasolle. On meinaan ihan eri fiilis soitella, kun tietää ettei mahdollisesti paskasta soundista voi syyttää kuin itseään :)
 
Niin ja noihin Behkuihin. Mulla on vieläki semmonen asennevamma Behringerin tuotteita vastaan. Kerran meinas keikka peruuntui kun moinen mikseri ei ruvennut pelaamaan, tosin ei ollut tuo XAir. Tosin tänään on juuri se hetki kun koetan tästä asennevammasta päästä eroon ja käyn hakemassa Matkahuollosta m-Torilta hankitun INuke 3000dspn.
 
Nämä Behringerin Midaksen kanssa yhteistyössä duunaamat X-sarjan mikserit ovat yleisesti hyväksyttyjä laitteita ja niiden kanssa tulee kyllä toimeen mainiosti.
 
Mutta loppukaneettina, tuo Allenin mikseri on oikeasti hintaluokassaan järkevän oloinen sijoitus. Ja Yamahan pöytä kiinnostaa jo merkin vuoksi kun oon tuohon edelliseenkin ollut tyytyväinen.
 
Mikäli löydät sulle sopivan hintaisen Jammun, A&H:n tai vaikkapa Soundcraftin analogimikserin, jossa on teille jokaiselle monitorointia varten oma pre faderiksi kytkettävä aux-ulostulo ja lisäksi post fader aux efektilaitteelle, niin iske kiinni vaan. IEM:n idea menee ihan harakoille, jos sinne korviin ei saa just sitä infoa mitä itse tarvitsee
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
rintapek
27.01.2017 15:19:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Onhan tuo sun idea oikeasti melkoinen purkkaviritys. Toi homma on toteutettavissa ihan hienosti alle kolmella tonnillakin, joten ehdotan seuraavaa:
 
Käytettynä jokin asiallinen kuuden auxin tiski (esim. Allen&Heat 16:2 miksereitä liikkuu käytettynä viiden sadan euron hintaluokassa) siihen perään Behringerin aktiiviset bodypackit https://m.thomann.de/fi/behringer_powerplay_p1.htm , joissa on limitteri sisäänrakennettuna (50 euroa kappale). Näin ollen Shuren luurit, aktiivinen bodypack ja mikseri yhteensä vähän yli tonnin.
 
Mulla on kuudentoista outputin digitiski, mutta käytän silti korvamonitoreita monona. Näin ollen uskallan sanoa, että stereokuuntelu ei ole välttämätön.

 
Tälle komppia.
 
Periaatteessa onnistuu vaihtamatta mikseriäkin, mut sit tilanne on se, et kaikki kuuntelee enempi vähempi samaa + moremeetä.
 
Samoin luurivahvari voi olla räkkimallinen ja vyöpakki passiivinen volansäädin. Kyl se onnistuu niinkin.
 
Korvanapit mä jättäisin jokaisen ittensä valittaviksi. Yks pärjää kympin napeilla joista kuuluu jotain ja toinen tahtoo valetut tulpat + kaikki herkut.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
rintapek
27.01.2017 15:26:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Kyllä se vaan on nyt niin että toi juna meni jo.
 
Saattaa olla, että ammattipuolella menikin.
Mut omatoimibändeillä tommoiset selkeät analogilaudat pysyy käytössä vielä pitkään.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Sami_T
31.01.2017 20:02:47 (muokattu 31.01.2017 20:11:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Btw tossa on muuten kuva "mikseristä" minkä viime viikonloppuna väkersin nippuun muutamia tulevia pikkukeikkoja varten.
 
https://goo.gl/photos/RFmTWUk5aaTr9uzT7
 
Tosta jos pudottaa ton sähkö- ja monitoripääteasian pois ja laittaa koko hoidon pienempään lootaan niin puhutaan jo aika kompaktista paketista. Räkin persiistä tulee ulos 5 metrin jönkkö missä on CAT5 ja sähkö tukiasemaa varten, että saa sen tukiaseman siis järkevään paikkaan. Tietenkin voi myös jättää tukiaseman räkkiin ja käyttää vaan erillistä antennia.
 
Niin tässä kysyjän sovelluksessa (neljät nappikuuntelut) niin esimerkiksi tän tyylisestä lootasta vaan tupla-XLR-johdot jokaisen soittajan beltpackeihin ja bäng bäng. Sitten kun (en edes sano jos) siirrytään langattomiin kuunteluihin niin ruuvaa niitä lähettimiä tonne räkkiin.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «