Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer xair 16 liittäminen kaapelilla läppäriin?
1
jaggepauveri
24.12.2016 14:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää Joulua!
 
Olen katsonut kaikki tutor-videot maailmasta. Olen kysynyt asiaa Facebookin Behkun ryhmästä. En ole vastausta saanut tai en vaan ymmärrä lontoota. Ratkaisu ei löydy manuaalista tai en ymmärrä kieltä.
 
Olisko joku suomea puhuva, joka osaa auttaa:
 
Osaan käyttää ko. mikseria Wi-Fin kautta. Se ei tuota ongelmaa.
 
Haluaisin vaan tietää, onko mahdollista kytkeä se mikseri myös kaapelilla läppäriin, jolla siis ohjaan sitä mikseriä. Eli tavoitteena olisi, että se yhteys EI IKINÄ MENISI poikki.
 
Siinä vehkeessä on kolme eri asentoa niille yhteyksille ja on Ethernet - reikää ja on USB: lle reikää.
 
Vai onko tuo mikseri niin "kömpelö" että sitä voi käyttää ainoastaan langattomana?
 
SteveHarris
24.12.2016 16:09:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerta siinä se ethernetti on niin oletan että toimii niinkuin x32:llakin eli cattipiuha mikseristä koneeseen ja editoriohjelma auki yhdistät softassa mikserin koneeseen ja pitäis alkaa toimimaan.
 
www.go13band.com
Einherjar
24.12.2016 17:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En itse omaa xr16:sta, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin se ethernet-portti ei toimi yhtäaikaa langattoman kanssa (siinähän on se valintanappi, että mikä on käytössä). Ratkaisuun siis tarvittaisiin ulkoinen wifi-purkki, jossa on sitten myös kaapelitoiminen hubi samassa.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
sepisti
25.12.2016 16:51:58 (muokattu 25.12.2016 16:56:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia on kuten Einherjar sanoi. Ilman ulkoista wifi-boksia ei ole mahdollista saada yhtäaikaa sekä kiinteää langallista yhteyttä tietokoneelle ja wifi-yhteyttä vaikkapa erilliselle tabletille.
 
Mikäli te miksaatte itse itseänne lavalta, yksi vaihtoehto on laittaa XR16 ethernet-moodiin keikan ajaksi ja laittaa ethernet-piuha laitteiden väliin.
Usb-liitäntä on tarkoitettu käytettäväksi silloin, jos haluat käyttää mikseriä äänikorttina. Sen kautta ei voi komentaa mikserin toimintoja.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
jaggepauveri
26.12.2016 08:10:18 (muokattu 26.12.2016 08:12:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei! Kiitos jo tästä! Ymmärrän tästä nyt sen, että on mahdollista käyttää mikseriä ethernetkaapelia käyttäen eli kaapeli mikseristä läppäriin. Tällöin ohjaan mikseriä pelkästään läppärillä ja olen aivan varma ettei mikään katkea koska mikseri on kiinni läppärissä tuolla kaapelilla?
 
Ja tällöin EI SIIS mitään langatonta yhteyttä ole käytössä. Sen vielä olen ohjeista ymmärtänyt, että mikserissä oleva kytkin laitetaan "ethernet" -asentoon. Mutta tästä eteenpäin tulee ongelmia. Siellä mikserin editointiohjelman "Setup"- valikossa pitäisi jotain tehdä, mutta en osaa ratkaista ongelmaa.
 
Eli haluan ohjata tuota mikseriä joskus pelkästään läppärillä kaapelia käyttäen että yhteys varmuudella säilyy....Mahdollista?
 
Vielä muistutus, ettei pidetä ihan urpona: osaan siis käyttää tuota vehettä langattomasti:)
 
ha55i
28.12.2016 15:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Auttaisiko tuo?
https://www.youtube.com/watch?v=xLqc_4Q4ERY
 
Lopputuloksena sulla on läppäri piuhalla kiinni Xairissa ja mahdollisuus käyttää myös etäohjausta.
 
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «