Muusikoiden.net
10.12.2016

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: iPad/iPod/iPhone liittäminen digimikseriin
1
CheRoberto
12.09.2016 09:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on suositeltava tapa liittää iPad/iPod/iPhone digimikseriin? Mikserinä on Behringer X32 Compact ja toistaiseksi olen kytkenyt iPadin minijack to stereo XLR -piuhalla (tällainen: https://www.thomann.de/pics/bdb/187437/9288243_800.jpg) kahteen kanavaan. Tämä toimii ok ja äänentaso on hyvä kunhan muistaa olla kytkemättä Phantom-virtaa, mikä kai saattaisi rikkoa iPadin! Kokeilin myös minijack to rca:ta, mutta äänentaso jäi liika alhaiseksi. Olisiko DI-boxista jotain hyötyä iLaitteen kytkemissä?

Aguilar | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
Einherjar
12.09.2016 12:53:19

Kyllä kait sen sieltä rca:stakin pitäisi toimia ihan nokkona...
Onhan sulla iluurista volat kunnolla auki? Jos on, niin sieltä rca-kanavan (aux5-6) valikosta käy nostamassa trimmiä. Kyllä sillä jo pitäisi pärjätä.

"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
CheRoberto
12.09.2016 13:16:41

Kokeilin rca-piuhalla ja iPadin volume oli lähes täysillä (pari napsua haluan pitää pelivaraa), trimmi tapissa ja silti äänitaso jäi alemmas kuin XLR-piuhalla!?

Örkinrumilus
12.09.2016 17:06:10 (muokattu 12.09.2016 17:07:12)

Viisaammat korjaa, enkä nyt jaksa varmistaa manuaalista, mutta auxien (5&6) rca:ille ei ole erillistä etuastetta, joten ei niistä niin lujaa tule kuin jos kytket xlr-sisääntuloihin ja käännät gainia lissää tiskistä. Mutta kyllä minulle on tähänasti riittänyt volataso varsin hyvin sieltä aux-rca:sta o.O

EDIT: Onhan tossa jo tosta trimmistä puhetta, sorii..

"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
olavi_t
12.09.2016 17:43:19

Esim tällainen DI on ihan näppärä tuohon käyttöön:
http://www.arx.com.au/International/audibox-av-di.htm

-Q-
12.09.2016 21:42:14

CheRoberto: Kokeilin rca-piuhalla ja iPadin volume oli lähes täysillä (pari napsua haluan pitää pelivaraa), trimmi tapissa ja silti äänitaso jäi alemmas kuin XLR-piuhalla!?

Kuten mainittua, varsin todennäköisesti sen mikkietuasteen läpi saat signaalin kuumemmalle kuin noista AUXeista mutta vaikea uskoa että se olisi tarpeen. Katsotko nyt vain mittareita vai tuleeko se ääni tosiaan kaiuttimista käyttökelvottoman hiljaa? En käyttäisi niitä XLR:iä juurikin tuon Phantomin vaaran takia ja erillinen DI boksi ei tuo muuta hyötyä kuin balansoinnin joka taas on turhaa jos pädi on mikserin vieressä.

-Onko sama tilanne niiden plugiliittimien kautta?
-Onko valittavissa -10db vs +4db signaalitaso noille RCA-tuloille?
-Joku limitteri päällä jommassa kummassa?

dewil
12.09.2016 23:58:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sieltä aux tuloista on aina se iphone kajahtanut komeasti.

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Einherjar
13.09.2016 02:07:52

Minäkin vetelen iPod Classicilla ja ei minulla kyllä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Tuosta jostakin randomista scenestä tarkistelin, että +10 tasolla on aina pärjätty, eikä tappiin ole koskaan tarvinnut trimmiä vetää (suhiseehan se sitten jo melkoisesti muutenkin).
Ettei nyt olisi vaan itse mp3 matalalla volalla varusteltu?

Sinällään d.i.boksi ei ole mikään mahdoton vaihtoehto, jos pitää xlr:iin mennä sisään, mutta itse koen sen tarpeettomaksi tuossa tapauksessa. Rca:t ja plugit on aina riittäneet minun käyttöön.

"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Danko
13.09.2016 02:12:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Sinällään d.i.boksi ei ole mikään mahdoton vaihtoehto, jos pitää xlr:iin mennä sisään, mutta itse koen sen tarpeettomaksi tuossa tapauksessa. Rca:t ja plugit on aina riittäneet minun käyttöön.

Juum, parilla yllärikeikalla olen vetänyt jopa akkareita suoraan plugipiuhoilla "aux in"-tuloihin, kun on tullut niin puun takaa, etten ollut di-boxeilla varustautunut - ja silti on maaliin päästy.

"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
CheRoberto
13.09.2016 08:42:16 (muokattu 13.09.2016 09:02:28)

Kiitos tähän astisista vastauksista. Sitä onko valittavissa -10db vs +4db signaalitaso en huomannut tarkistaa. Limitteriä ei ole kummassakaan päässä käytössä ja MP3-tiedostojen tasot on ok.

Tällä hetkellä iPad on mikserin vieressä, mutta tarvetta olisi saada se >5 metrin piuhan taakse, aiheuttaako se jotain haasteita rca-piuhan kanssa?

Eccentr1c
14.09.2016 00:05:38 (muokattu 14.09.2016 00:07:21)

CheRoberto: Kiitos tähän astisista vastauksista. Sitä onko valittavissa -10db vs +4db signaalitaso en huomannut tarkistaa. Limitteriä ei ole kummassakaan päässä käytössä ja MP3-tiedostojen tasot on ok.

Tällä hetkellä iPad on mikserin vieressä, mutta tarvetta olisi saada se >5 metrin piuhan taakse, aiheuttaako se jotain haasteita rca-piuhan kanssa?

Aikaisemmin ketjussa jo todettiinkin, mutta pitkissä vedoissa kannattaa käyttää DI-boksia, jolloin signaali saadaan balansoitua. Vähentää häiriöiden määrää ja on muutenkin "vahvempi". XLR-piuhaa on myös mukavempi jatkaa jos ilmenee yllättäen tällainen tarve.

Omalla kohdalla käyttäisin DI-boksia kaikissa tapauksissa, joissa laite ei ole mikserin välittömässä läheisyydessä (Alle pari metriä). Yli kolmemetrinen RCA-piuha tuntuu muutenkin vähän onnettomalta. Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni :)

Jos sovitaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti